Hehe, jovisst.. knäskrap = 1:05..
Om jag säger så här, knäskrapet kan vara hämmande iaf för mig när fick ned pucken och tänkte att "jag kan inte åka fortare" blev ett mycket vidare spår än det skulle kunnat och jag vågade inte gå på gas.
Sen ändra jag körstil och drog upp knät lite mer och när det tog i så visste jag att jag var tvungen att hänga in ännu mer med överkroppen för att ta det spåret med högre hastighet.
Efter det drog jag upp knät lite till eftersom jag inte vill slita på knäpucken och då tog ljuddämparen i istället. Men det är endast för jag slarvar och är för slö för att hänga ut med överkroppen ännu mer.
Jag vet en som har som säger att när han kör riktigt snabbt in i esset så skrapar han pucken där. Den personen är nog nästan lika lång som dig så titta och lär.. han kallas NeonMan på forumet..
Men om vi tar Gelleråsen som exempel. Så är man oftast för feg att ge full ur tex esset in i snabbhögern och bromsar tidigt in till ejes. Samma ut ur ejes gasa på ordentligt sen bryt ned till vänstern och gasa fullt så länge man vågar. Ut ur hårnålen, håller man igen. Gasa tidigare och lite längre sen bara släpp av och gasa igenom snabbvänstern ordentligt och bryt ned till högern gasa och sen släpp av gasen så sent du vågar gå in mot curbsen inför rakan. Försök gå på så hårt man bara vågar när det öppnar upp.
Det jag menar är att man behöver inte vara "skitsnabb" i dom långsammaste böjjarna trösen, ejes och hårnålen. För att komma under tex 1:20. Det handlar mer om att man vågar gasa när man kan det.
Är mitt recept, kanske inte stämmer. Men när man känner att man får räta upp i första högerknixen efter snabbvänstern i depåkurvan så kan man gå på ännu hårdare.
Ska prova mer nästa år så får vi se vad varvtiderna kan bli då.