Snabelbilen

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
ett omduskuterat ämne..
jo jag vet.

men dom e tamefan livsfarliga.
igår när jag var påväg hem från jobbet.. lyckligtvis i bil, dom dårarna hade vräkt ut oljegrus på vägen för att fylla upp dom djupa hjulspåren i vägbanan (rak 90-väg)
tack o lov var det ju skyltat.

komemr sedan in på en kurvig 70-väg och tycker det smattrar misstänkt mycket.
mycket riktigt är dom ute med snabelbilen och grusar...
jag såg gubben utanför bilen och funderade en kort stund på att köra på honom... men han hann in i bilen igen.

föresten pratade jag med en kille jag mötte på besiktningen i alingsås. han berättade att han hade vurpat på oljegrus förra året. han hade pratat med chefen för SNABELBILARNA... och enligt honom var dom inte skyldiga att sätta ut varningsskyltar på 50 70 och 90 vägar... bara på 110 vägar.
otroligt...

dom tänker visst ta kål på oss..

//Droopfy (upprörd)

Felaktigt svarat av gubben som körde snabelbilen.
Jag hade en liten debatt med VV angående detta tidigare i våras och dom ska skylta men skiter i det ibland. :huvet

Del av svaret från VV.
”Jag tror att Thomas har svarat på dina frågor. Har man t ex snabellagat, skall det även skyltas. Det kan bli rätt omfattande, vilket betyder att det inte är 100% skyltat, främst på det mindre vägnätet. Jag ska ta upp det med driften, så vi får något praktiskt genomförbart och med en tanke på att även motorcyklister ska kunna köra utan att behöva rulla i gruset och riskera livet.
Hälsningar Karin”

Se hela deras svar här. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75444

/Tobbe

Droopfy skrev:
edom tänker visst ta kål på oss..

//Droopfy (upprörd)

Jepp! :död Oljegruset blir hojåkarnas råttgift, särskilt för min del....svängvägar på landet vid 70, 90 (och 50 på vissa ställen) är min favorittyp, så snart blir man väl en siffra i statistiken...särskilt när man fått höra att de ska oljegrusa BÅDA vägarna ut till jobbet i sommar... :3freak :4skrika

Mr Edholm skrev:
Jepp! :död Oljegruset blir hojåkarnas råttgift, särskilt för min del....svängvägar på landet vid 70, 90 (och 50 på vissa ställen) är min favorittyp, så snart blir man väl en siffra i statistiken...särskilt när man fått höra att de ska oljegrusa BÅDA vägarna ut till jobbet i sommar... :3freak :4skrika

Det är bedrövligt.
kan dom inte göra något riktigt istället.

alltså... klart det behöver lagas ibland. och det är ju bra när halva sommaren gått och vv äntligen masat sig ut och sopat.
men innan det? GRRUUMPF

borde dom inte kunna mangla ner gruset i tjäran direkt på plats och sopa bort det överflödiga direkt?

visserligen tar det ju en stund för tjära att stelna... men ändå..
KYLSPRAY?
//droopfy

Det är den nya nollvisionen ni har kommit på spåren.
Utrota alla hojar i trafiken.

0 hojåkare i trafiken = 0 döda/skadade hojåkare ute i trafiken.

hållundan skrev:
droopfy, var hände detta?!

Ska köra i "dina" krokar under kvällen...

nu kanske det är lite sent..
men jag kan då upplysa om att det skedde på vägen mellan alingsås/sollebrunn. där har dom täckt hela vägbanan. sedan finns det en väg som går mellan en by som heter lagmansholm och östadkulle. den vägen skulle jag inte åka nu om jag körde hoj. snabelbilen har sabbat den.

//droopfy

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...