Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Okej, då kan jag vara tomte i år!![]()
Lägger till en sak, jag kommer troligen behöva skaffa nya däck till min tilltänkta. Inte det roligaste sättet att börja ett förhållande men det är ett prutargument. Därför har jag två frågor till (jippi)! Vart köper jag en uppsättning vettiga däck och vad ska jag köpa för modell? Eftersom dom ska gå landsväg får dom gärna räcka mer än 100mil...![]()
jo nog är den snyggkolla bra på Jocke K s
den ser fin ut .
Kollade hos Roller och hittade däck som såg bra ut vid ev. körning på vått underlag? Är dom bra i största allmänhet eller?
Michelin Pilot Sport HPX, bak 190/50-17 - 1998 kr
Michelin Pilot Sport HPX, fram 120/70-17 - 1480kr
http://www.rollersdack.se/view.asp?a=1154
Om du inte tänker köra riktigt fort på bana fungerar Pilot Road bra på en 9:a...Jocke K, vad var fördelarna med Pilot Power? Är det vettiga allround-sportiga däck i den mån att det kan verka onödigt att bry sig om andra? Vill ju ha bra däck som inte slits för fort men dom ska ju inte vara hala heller.
Vanliga Pilot Power är ju förhållandevis billiga hos Roller, menar inte att man måste köpa där men man kan ju jämnföra... Det finns ju ibland även fler modeller av ett däck (små tilläggsnamn som kanske gör stor skillnad men många glömmer). Man säger att man har Pilot Power bak men i själva verket är det ett Pilot Power 2CT osv...
På min ZX9a har jag senast kört med Pilot Power. Bakdäcket håller ca 500-600 mil för mig, när jag kör mina lugna fikaturer. Ett annat allternativ är Metzeler Roadtec om du prioriterar livslängden.
Det finns många ställen att handla däck på Bland annat.
http://www.mcdackonline.com/start.html
http://www.reifenversand.com/
http://www.mynetmoto.com/
Om du inte tänker köra riktigt fort på bana fungerar Pilot Road bra på en 9:a...
Jag har provat både road och power på min gamla 9:a (-00) och på gata märkte jag ingen skillnad mer än att Road höll nästan dubbelt så länge...
På bana däremot är det skillnad på grepp...
Crashtestdummy: Kolla prisläget så ser du att 55kkr för en fin 03 är i fablernas värld! Har ihop med säljaren kommit fram till ett vettigt pris och om inget oförutsatt sker åker jag och kollar på den på fredag. Tycker vi kommit fram till att zx9r är en bra hoj för min del.
Kom på en till grej, man väljer ju ofta att montera styrdämpare på R1orna? Det har jag läst på om så frågan är snarare om det finns något skäl till det på Ninjan? Jag hade inte det på min 98:a och upplevde den aldrig nervös nog att behöva en heller. Gäller samma sak för 03:an, att den är rätt lugn i förhållande till R1?
Kollade även skillnaden på Pilot Power och Road och de priser jag fick fram var att Road var lite dyrare. Antagligen för att dom säljer mer av sportdäcket och kan pressa priset lite till på det. Det skulle troligen funka med Road sålänge det uppfyller hastighetsgränsen de övriga har, vill ju inte åka runt på moppedäck!![]()
Jocke K, vad var fördelarna med Pilot Power? Är det vettiga allround-sportiga däck i den mån att det kan verka onödigt att bry sig om andra? Vill ju ha bra däck som inte slits för fort men dom ska ju inte vara hala heller.
Vanliga Pilot Power är ju förhållandevis billiga hos Roller, menar inte att man måste köpa där men man kan ju jämnföra... Det finns ju ibland även fler modeller av ett däck (små tilläggsnamn som kanske gör stor skillnad men många glömmer). Man säger att man har Pilot Power bak men i själva verket är det ett Pilot Power 2CT osv...
Prisskillnaden 55 till runt 65 känns helt motiverad på en tre år nyare hoj.
Det skiljer en del...Det skilljer inget mellan en -01 och -03, det enda som motiverar en prisskillnad på 10 k är miltalet och skicket.
Nu står hon i garaget, ZX9R -03 blev det!![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |