Snabbt: ZX9R -03 eller R1 -02? Tips!

För att röra till det lite extra... personligen tycker jag att om det handlar om modeller -02-03 så finns bara ett alternativ den snyggaste sporthojen av alla nämligen CBR 954rr:tummenupp

Lätt ZX9R -03 ....mycket bättre kvalite...R1 har en strulande koppling ingen bra ....farsan hade en och den såldes illa kvickt så jag skulle inte föredra den faktiskt...men viss snygg e den som fan.....men men,,,

En zx10r har jag inte råd med, kollade upp gsx1000r -02, den första verkar prisvärd och ligger på vägen till den kawa tråden började med, den andra ligger på vägen till R1 -02 an men det är nog den i Örebro som hägrar av dessa:

http://www.blocket.se/vi/11519314.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/11519314.htm?ca=11_s

Saken är ju den att jag ska åka med den en del till jobbet osv och kanske inte använder så mkt av R1ans hightech, trots att jag vill ha sånt i alla fall. Har ju testat en R1 -03 men inte åkt så långt så man kunnat avgöra om den skulle bli dyrg att åka till jobbet med.

Samma hoj ju? Bra pris :rolleyes: om man drar av minst 20.000:-

Det håller inte att köpa den som är snyggast, ska inte så o glänsa vid Brostugan. Den ska funka bra och det ska gå att åka lite längre på den så jag tror jag tar ZX9R och pimpar den lite, var en tillsalu med polerade fälgbanor o lite sånt för ett tag sen och sånt ger mkt. Eftersom jag inte behöver en tourer och priset är ca 70kkr kan jag inte välja annat än 900/1000cc. CBR954 har jag kollat på men det är svårt att hitta en felfri och den verkar ligga högt försäkringsmässigt? Det finns för mkt att väga in, men jag tror Ninjan vinner.

Är det något bolag som har avtal med Kawa eller brukar vara bra, TH brukar funka. Ska jag testa något av de nyare bolagen?

Last edited:
jo nog är den snygg :tummenupp kolla bra på Jocke K s :) den ser fin ut .

Det finns några intressanta hojar jag är väldigt sugen på men det är en bit att åka till varje. Den ena är en zx9r -03 och den andra en r1 -02. Både är enligt säljarna i mkt fint skick men finns det något anledning att kolla på den ena före den andra? Det här dras upp ofta med är R1:an mer hypad än den kanske bör och att en ett år nyare zx9r är en minst lika bra hoj?

Varför är den ena bättre en den andra? Från fabrik alltså, i efterhand har båda liknande extrautrustning och liknande mil, sv sålda osv.

Det är läge att kolla imorn så jag hoppas på snabba svar! :yoparty

Jag säger bara så här: Fråga dig själv och kräv ett ÄRLIGT svar också av dig.
Kan jag verkligen utnyttja dom den där 0,7 hästen/kilot so det tydligen verka vara i skillnad. Jag själv har kört hoj sedan 86 och kan med största sannolikheten säga att jag inte skulle det, möjligtvis rakt fram. Men för mig är det inte det som räknas för det är helt o intressant. För att någon gång kommer den där raksträckan att ta slut, och det är just då det roliga och intressanta dyker upp! Hur uppträder hojen på kurvig väg? Hur lätthanterlig är den på kurvig väg? Hur reagerar den vid inbromsning i en Kurva om man måste börja bromsa? Sen till slut hur bekväm är den att sitta och köra långt bort på? För många här inne där ibland mig själv, så spelar det ingen roll om på vilken cyckel man sitter på efter 00 då alla är extremt bra hojar för den sortens användande på landsväg. Så pass bra att INGEN kan köra så fort på kurvig landsvägen som dom är byggda för, utan att riskera liv och läm.

Så mitt råd är till dig! Titta på färgsättningen, modellen för övrigt hela konceptet och köp efter vad DU tycker är snyggt och verkar fungera för dig.
Jag kör årligen på bana och vet att inte ens proffsen kan köra på en vanligt öppen trfikerad väg och maxa vad tyglarna håller för utan att riskera deras liv.

Nu kommer jag säkert att få en JÄVLA massa skit från en del här ifrån. Men det är bara från dom som inte har ngt att tänka med...

Jag har ägt båda. ZX9:an är bekväm och har lagom med mos i motorn.

R1 är sjuk.. helt enkelt, beror på vad du e ute efter.. Vill du surra på motorvägen så är det ZX9, vill du köra krokiga vägar o busa så ska du ha R1... Försäkringen är nog högre på rettan. Men satan va bra hoj de e..

knutten10:

Nja, jag tycker det var ett bra inlägg du skrev. Kan hålla med om det du säger för det är ju så det är, hur ofta åker man 300km/h och far runt om man har huvet på någotlunda rätt ställe? Det talar för Ninjan som sagt eftersom den ska vara till mer än bus!

Dom som påstår att en 02 R1 är snyggare lär stoppa i linserna så dom ser fram till glasögonen.

Jag har haft en 98 ZX9 och det är väl inte såååå stor skillnad på en sån och en 03. Jag skulle sneglat på Honda eller Suzuki istället, kör själv 929 nu och trivs bättre på den än ZX9 även om det är en kanonhoj.

Kawan är mest kosmetiskt förändrad från förra årtusendet. Rettan är genomgående modernare precis som du säger.

02 kom den sista uppdateringen av kawasakin! Då uppdateraders inte moroten så mycket
utan det var chassi som fick den största uppdateringarna! Fjädring och bromsar.
Chassit i zx9r -02 -03 är enligt (en engelsk tidning som läste på nätet) bättre på
bana än en -00'as R1'a iaf.
Har du kollat försäkringskostnader dessa hojjar imellan?

Okej, försäkringsmässigt är det rätt lika verkar det som. R1an är rätt "prisvärd" tycker jag, i alla fall jämt emot vad man hade väntat sig.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...