Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man behöver vrida mindre på rullen för att få full gas.Lånar tråden för en fråga. Kan någon förklara vad snabbgas innebär?![]()
Man behöver vrida mindre på rullen för att få full gas.
Om man åker 125cc där man antingen har full gas eller ingen gas alls så är svaret ja. Men med större motorer vill man ju även ha trottelkontrol.
Det borde finnas en gasrulle som lyfte mer på slutet. Där man vill ha gaskontroll är ju framför allt i de låga registren, att kunna gå från av- till påslag mjukt och fint. Från halv till fullgas skulle det sedan kunna gå mycket fortare.
För visst finns det tillfällen där man liksom måste ta omtag, för att när man kommit "ända ner" är det inte fullt! Hur fan det nu kan gå till....
Finns det sådana gasrullar. Som lyfter mer på slutet?
Det borde finnas en gasrulle som lyfte mer på slutet. Där man vill ha gaskontroll är ju framför allt i de låga registren, att kunna gå från av- till påslag mjukt och fint. Från halv till fullgas skulle det sedan kunna gå mycket fortare.
För visst finns det tillfällen där man liksom måste ta omtag, för att när man kommit "ända ner" är det inte fullt! Hur fan det nu kan gå till....
Finns det sådana gasrullar. Som lyfter mer på slutet?
Plocka isär rullen o "bygg på" rullen ett par mm på slutet av slaget, fixade själv en hemmabyggd snabbgas häromdagen, limmade på en remsa av en 2mm tjock gummimatta runt rullen o vips hade man en snabbgas![]()
Som en sådan här alltså....
http://www.g2ergo.com/street-bike-g2-ergonomics-products.html?product_type=330
Precis, öka diametern på rullen där du vill ha mer utväxling!
Yep, det verkar ju rätt ....lätt. Sedan är det ju det där med att komma med hemmaklabbade lösningar för gasrullen....
Man vill ju inte att något ska lossna och låsa gasen i änden på Torpetrakan...![]()
Man kan få en för 1 lusentapp och fler utväxlingar.
http://global.ebay.com/search?Query=quick+throttle&Region=0
Gjorde om mitt handtag så här förra våren, känslan är över förväntan, borde vara standard.
Att dessutom nästan behöva ta omtag vid fullgas är ju värdelöst![]()
Jag tror att det är precis det du är ute efterSNYGGT!!!Vad tillverkade du av? Ser .... fabriks ut!
![]()
Jag tror att det är precis det du är ute efter
Tack
Jag "fuskade" lite och svarvade först en ring i nylon, sedan sågade jag och filade tills jag fick rätt utväxling och filade tom ner spåret i början så den blev ännu känsligare i botten men så att det totala slaget blev lagom utan att behöva vika handleden "ur led" vid fullgas
Idén fick jag från ett Kawaforum där de sågat ur en bit av en plaststos från en vattenledningskoppling i plast.
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |