Snabbaste Streetfightern / nakna hojen

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag har sett att det är många spekulationer och påståenden om vilken som är den snabbaste streetfightern, nej det är inte Suzuki B-king eller KTM 1290 m.m m.m
Den snabbaste nakna hojen är utan tvekan BMW K1300R.
Nu har vi rett ut det :tummenupp

Mmmm....BMW K1300R...
SA4iaGD.gif

Räknas fula gubbmoppar?

Jag håller med dig Jóhnny :smasha
Men den är fruktansvärt snabb, jag blev väldigt nyfiken på den när jag låg i 230 km/h och blev omkörd av en sån som fick mitt fordon att se parkerad ut :rodnar
Satte mig sedan ner med kulorna i halsen och började googla på K1300R, den gör närmare 280km/h och det tar inte särskilt lång tid innan den passerar 260 km/h.

Jag skulle säga att den med störst turbo är snabbast.

Jag skulle säga att den med störst turbo är snabbast.
Inte nödvändigtvis den största. Det gäller ju att få snurr på turbon också.

Har inte spöket Laban varit uppe och nosat på 400 km/h strecket med sin?

Fast lite kul vore det att ha en tävling på något flygfält med vettig mätutrustning och kora Sveriges snabbaste sf/nakenhoj. Ha typ original 600-999 cc, >1000 cc samt unlimited klasser.

Jodå, K1300-maskinen går riktigt bra, den långa hjulbasen gör det enkelt att blåsa ifrån sporthojar från låga hastigheter. Klämmer BMW ned en något uppskrämd 1600-motor i en S-model så kommer jag dock fundera på byte. Undrar om tyskarna inte funderar på en riktig ZZR1400-dödare? Man kan iaf drömma :)

En bild säger mer än tusen ord...

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    221.4 KB · Visningar: 278
Googlade du fram gps-fart eller mätarfart? Jag var uppe i 282ktm/h och då fanns det en del kvar innan varvstoppet.

Fordon Ktm har en glädje mätare utan dess like.

Hur många hk har BMW ...lite tveksam till att den har högst toppfart ..

Googlade du fram gps-fart eller mätarfart? Jag var uppe i 282ktm/h och då fanns det en del kvar innan varvstoppet.

Jag kollade på lite youtubeklipp och läste på nätet, hojarna brukar alltid gå några kilometer fortare än vad dom anger i testerna.
Självklart så gäller det gps-fart, för jag tror nämligen att den bottnar mätaren utan problem.

Fordon Ktm har en glädje mätare utan dess like.

Hur många hk har BMW ...lite tveksam till att den har högst toppfart ..

Som Mr Woland skrev så har den 173 hk, men det är inte bara hästarna som spelar in, aerodynamiken och utväxlingen är lika viktig.

Mcn Stora Nakenhojs test i år var Aprilian snabbast med ca 265 km/h ...den hade dock en tillbehörs ruta på så ..

Fartvinden blir stor efter 250 och då gäller mer hur pass bra vindskydd man har ..
Min Aprilia V4 gjorde 255 på 5an på Mantorp , med touring ruta och 248 utan...

Jag skulle inte bli förvånad om BMW är snabbast med 173 hk IOM dom uppger effekt på hjulet från vad jag förstått.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back