Snabba greker

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Ber så mycket om ursäkt om detta är repost vet inte hur jag kan ha undgått dessa filmerna.

[YOUTUBE-ID]Uf0b_kwa6RE[/YOUTUBE-ID]

Spökriddarn släng dig i väggen...

[YOUTUBE-ID]3KHdu0iBPnE[/YOUTUBE-ID]

Finns fler från detta gäng men de hittar ni på Youtube m.h.a. dessa klippen.

Ja jag vet, dom e dumma i hu...bla bla bla bla.

Ser ut till att vara professionella åkare med tanke på körstilen.
Inte den lilla sladden in i böjarna och snälla gasen ut ur kurvorna precis...

Mvh, Jens D.

Jo det är till att lita på sina medtrafikanter och att inte de plötsligt gör en sidoförflyttning ...

Nej, professionella förare är de definitivt inte med tanke på vinglandet vid spårval och oflytet vid bromsning in i svängarna, men de är sannolikt mer tränade än genomsnittet ... :)

Nej, professionella förare är de definitivt inte med tanke på vinglandet vid spårval och oflytet vid bromsning in i svängarna, men de är sannolikt mer tränade än genomsnittet ... :)

Det är att tönta till sig ordentligt att titta på första filmen för att sedan raskt författa inlägget ovan. Varför inte bara ta det liksom? Att de är duktiga. Vem vet hur en professionell förare beter sig på gata:rolleyes:

Inte så svårt att "ha flyt" sjuhundratrettiotredje ggn in i tredje böjen på Anderstorp. Typ. Ja jag har kört där.

Det är att tönta till sig ordentligt att titta på första filmen för att sedan raskt författa inlägget ovan. Varför inte bara ta det liksom? Att de är duktiga. Vem vet hur en professionell förare beter sig på gata:rolleyes:

Inte så svårt att "ha flyt" sjuhundratrettiotredje ggn in i tredje böjen på Anderstorp. Typ. Ja jag har kört där.

:klappar

Jo det är till att lita på sina medtrafikanter och att inte de plötsligt gör en sidoförflyttning ...

Hahaha, lita på sina medtrafikanter i Grekland? Säkrare om man kör både blind och döv.

[YOUTUBE-ID]uvdhpyU8uuY[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Sx4aF9JIX5g&NR=1[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]tth9krDtxII[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Dom flesta medtrafikanter är full medvetna hur dom flesta kör med sina cyklar där så oftast bruka dom inte röra sig från plats när dom ser nån galning kommande,dom vet att han kommer att hitta plats att köra förbi.Jag maste också påminna att vägarna där är myyyycket sämre än dom vi har här o halka som bara det.

Va fan? Det sista klippet är ju helt sjukt. Han bara ställer sig upp som om han hade kasat omkull lätt på en cykel eller nåt.

Va fan? Det sista klippet är ju helt sjukt. Han bara ställer sig upp som om han hade kasat omkull lätt på en cykel eller nåt.

de e bara för att han har dainese senaste kompletta skyddsutrustning på sig.
Helkroppsmodell, helt sjukt, ser verkligen naturtroget ut !! :gnissla

De må vara skickliga, men killen med kameran bör fundera lite över sina spårval. :va

Duccen verkar gå lugnt å stadigt, så jag uttalar mig om kameraföraren...
Kör med väldigt lite förnuft, fel växlar ideligen, dåliga spårval, sladdar för syns skull men tappar fart.
Absolut inte oerfaren eller dålig! Men har troligtvis bara kört 2-4 år. Han kör över sin förmåga för att hänga med känns det som :rolleyes:

Duccen verkar gå lugnt å stadigt, så jag uttalar mig om kameraföraren...
Kör med väldigt lite förnuft, fel växlar ideligen, dåliga spårval, sladdar för syns skull men tappar fart.
Absolut inte oerfaren eller dålig! Men har troligtvis bara kört 2-4 år. Han kör över sin förmåga för att hänga med känns det som :rolleyes:

Jo, håller med dig. Det är obehagligt tajt på sina ställen.

Har för mig den var uppe för ett tag sedan, tror det var här. Då nämndes samma saker ungefär samt att någon sa att de var rätt kända "ghostriders" i Grekland samt att killen som filmar i klipp ett kört ihjäl sig.
Om det är sant vet jag inte men är rätt säker på att det nämndes.

Det finns uppenbarligen en del du inte uppfattar när du ser på filmen ...
När man kör race, eftersom du nu jämför med bana, så är det sällan samma situation på samma ställe olika varv eftersom du runt omkring dig har medtävlare som experimenterar med sitt och som du måste anpassa dig efter ...

Det är inte riktigt samma sak att köra en bankörning där man knappt ens får köra om ifall det inte är rakt så du kan inte jämföra mot det...
Även om spåret du helst ville ha är upptaget så måste du kunna köra mjukt ändå ...

Skilj på "duktiga" och "riskvilliga"

Det finns uppenbarligen en del du inte uppfattar när du ser på filmen ...
När man kör race, eftersom du nu jämför med bana, så är det sällan samma situation på samma ställe olika varv eftersom du runt omkring dig har medtävlare som experimenterar med sitt och som du måste anpassa dig efter ...

Det är inte riktigt samma sak att köra en bankörning där man knappt ens får köra om ifall det inte är rakt så du kan inte jämföra mot det...
Även om spåret du helst ville ha är upptaget så måste du kunna köra mjukt ändå ...

Skilj på "duktiga" och "riskvilliga"

:klappar

Sett översta klippet förut och det ser verkligen ut att vara snabbspolat. Jämför med vilket annat klipp som helst. Visst 200 på de där vägarna är snabbt men inte så snabbt som i filmen. Därför det ser mycket värre ut imo.

Det kan inte vara mycket snabbspolat men 10-20% gör stor skillnad i upplevelse.

EDIT: Tar tillbaka, det var inte samma klipp bara inledningen kändes som ett annat klipp.

Last edited:
När man kör race, eftersom du nu jämför med bana, så är det sällan samma situation på samma ställe olika varv eftersom du runt omkring dig har medtävlare som experimenterar med sitt och som du måste anpassa dig efter ... "

Ojdå, där ser man. Tack för lektionen..

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...