Snabba greker

Snabbt och snabbt, klippet ger intrycket "snabbt".

Men kollar man mätaren så är dem sällan ens uppe i 130-150 (ofta 60-90 i böjarna, såklart) men det är ju väldigt snabbt på sitt sätt (och ser förbannat kul ut tyvärr).

Det här klippet är uppe för andra gången och det är helt sjukt att det är exakt samma diskussioner som är uppe. För de som klagar på kameramannen och säger att det går lite ryckigt och inget flyt - sätt kameran på Duccen så hade ni upplevt samma sak för de följer ungefär samma spår och kör ungefär lika snabbt. Det går ju väldigt fort på landsväg, inte skumt att det blir lite ryckigare och plötsligare spårvalsändring än vid bankörning.

Nej då, dessa greker suger getballe och alla som skrivit i den här tråden kör bättre. Get a grip! Har aldrig sett någon pressa så här på landsväg, visst är det idioti... men det är fortfarande väldigt sjukt att köra så hårt på landsväg. Hade gärna velat se några elitsvenskar gå ner dit och pressa den landsvägen lika många gånger som de gjort och se om de har en suck att ens hänga på... och dessa verkar inte vara några "kändisar" heller. Snubbarna åker hoj året runt där ju... :banana

Sen vill jag även säga att kameramannen kan nog köra snabbare, men det är ju en hel del lek med sladdandet in i kurvorna osv, stoppies och allt.

Last edited:
Det står att han troligtvis kör en ZX6R. Ser ju ut som han kör på blött underlag. Det spinner hela tiden och när han bromsar så ålar sig hojen och framdäcket ser ut att släppa?

Snarare 30+ grader vilket gör att de blir halt...

Tycker inte att dom kör så märkvärdigt fort, skulle nog vilja kalla det normalt bombar tempo...

Det som jag tycker är lite läskigt är alla högerkurvor där de ligger nära kanten!! Så jäkla lätt att det finns grus där och då är det ju kört.
Är det bara jag som har noja för det? (mina däck ser nya ut på höger sida:-))

Ja ja kul ser de ut att ha i alla fall.

Det som jag tycker är lite läskigt är alla högerkurvor där de ligger nära kanten!! Så jäkla lätt att det finns grus där och då är det ju kört.
Är det bara jag som har noja för det? (mina däck ser nya ut på höger sida:-))

Ja ja kul ser de ut att ha i alla fall.

Jag är ganska färsk på hoj men...
Lägg dig nära mitten på vägen så ser du längre genom kurvan samt slipper grus.
Så har jag fått lära mig, det ger inga nya rekordtider men jag får någon extra millisekund på mig att upptäcka saker i högerkurvor. :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra