Som enkel unkarl är det sällan man smäller upp en fonduemiddag med levande ljus för sig själv. Däremot blir det mkt pasta med falukorv eller makaroner. Nu har jag ätit detta ett bra tag och vet att det finns fler lika enkla recept att äta på egen hand. Kom med era små husmorstips så kan vi bättra på omväxlingen lite.
Glöm bara inte bort att det ska vara ENKELT men GOTT!
Desto färre ingredienser desto bättre. Om några dagar kan vi rösta fram bästa receptet.
Här är mina bidrag:
Stekt blodpudding - kostar nog ca 15 spänn för en bra måltid och tar inte mer än 10 min att grotta ihop.
Pasta med falukorv/köttbullar - Kompletterar man med creme fraische så blir det som stuvade (nästan). Sen brukar jag ösa på med ketchup och svartpeppar. Falukorven styckfryser jag så tar man bara upp en liten korvbit som man värmer i micron när är gourmedags
Kom igen och fyll på listan nu
Glöm bara inte bort att det ska vara ENKELT men GOTT!
Desto färre ingredienser desto bättre. Om några dagar kan vi rösta fram bästa receptet.
Här är mina bidrag:
Stekt blodpudding - kostar nog ca 15 spänn för en bra måltid och tar inte mer än 10 min att grotta ihop.
Pasta med falukorv/köttbullar - Kompletterar man med creme fraische så blir det som stuvade (nästan). Sen brukar jag ösa på med ketchup och svartpeppar. Falukorven styckfryser jag så tar man bara upp en liten korvbit som man värmer i micron när är gourmedags
Kom igen och fyll på listan nu