snabb, snabbare......?

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
hur många km/h har ni lyckats pressa upp era stackars motarder i?
jag skruva dit 15/36 dreven och pressade upp lilla 380`n i 176 km/h på cykeldatorn vid typ 28000 rpm :crash lite lätt övervarv....en växel till skulle behövas......

169km/h på cykeldatorn.

Nä, jag har ingen aning om vilken drevning jag kör med :rodnar dessutom så tror jag den orkar lite till om fegisen bakom styret vågar hålla fullt.
Mamma har sagt att man inte får köra för fort :D

181 enligt digitalmätaren.. hmmm..men tror inte att hojen uppskattade att pressas upp i det

158 på cykeldatorn med 15-41 drevning på XR650R,med fet ryggsäck (ihop med ca 100Kg craffe) o alldeles för högt varv :)

Funderar på 38 eller kanske 36-drev bak, va kör ni på era 650?

Min 660 gör med 16/42-drevning ca 184, då säger varvstoppet ifrån. Med 17/42 ökar det till ca 194 innan varvstoppet gnäller igen. Detta på orginalmätaren, som faktiskt stämmer ganska bra (har jämfört med GPS)!

Edit: Orginaldrevningen är 16/38! :eek:

Last edited:
Jag lyckades pressa upp LC4:an med orginaldrevning till 180.. fast det lär nog vara lite glädjemätare där.. Är inte så spännande att köra så fort med motard.

Mellan 185 och 190. Med allt tokoriginal. Får se vad lite auspuffningssystem och två kugg större fram kan göra. Sätter 50:- på över 200 :fakta Nån som sätter emot???

Ca 170-175km/h mätarfart? Sämre toppfart med crd-slipon än med original utan insats. Sugigt värre (men rostfritt är ju sååå snyggt) :)

187 med originaldrevning på min bergare. Går nog att få upp mer fart med annan drevning.

Bergaren e dessutom bergstadig i de farterna, det är annat än 625:an jag hade som vobblade järnet så fort det gick fort..

- Johan

rejser skrev:
hur många km/h har ni lyckats pressa upp era stackars motarder i?
jag skruva dit 15/36 dreven och pressade upp lilla 380`n i 176 km/h på cykeldatorn vid typ 28000 rpm :crash lite lätt övervarv....en växel till skulle behövas......

har aldrig tyckt det varit så intressant med toppfart på en motard, men nu vart man ju tvungen att testa, slog av vid 175kmh...

kör 15/40 drevning.

jesseboy skrev:
165 på mätarn, 16 fram, original bak på en Duke2:a i en sjujäkla motvind.

Stämmer ganska bra. Duke-mätarna är inga glädjemätare - jag kollade min mot GPS. Någonstans runt 165 är vad man brukar komma upp i med 16/38-drevning och en vanligt avstrypt hoj. Tror originaldrevningen faktiskt fungerar bättre m.a.p. toppastighet (men mindre busig :) ).

jonas47 skrev:
Med 15 fram 46 bak ca 160kmh:( resten orginal + dekaltrimm
VA :confused:

Har du plockat ur ett par av ventilerna eller?? Fixa!!
Den gjorde minst 180 blås med crosshjulen på!! (med snuthäng på E18)

Supermoto skrev:
VA :confused:

Har du plockat ur ett par av ventilerna eller?? Fixa!!
Den gjorde minst 180 blås med crosshjulen på!! (med snuthäng på E18)

Ska byta till 40 eller 42 drev igen 46 drevet är inte kul över 110kmh!!
Kan stämma att ventilspelet inte e bra!!
ska kolla det :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...