snabb, snabbare......?

195 blås sen tog rakan slut. Original men med 17/42 drevning. Tror faktiskt den gör över 200 redan i standarutförande.
Jonas, varför har du drevat ner :confused: :confused: . tyckte du 15/42 var för högt eller. Förklara gärna!
//m

Med orginal drevning 17/42 gjorde den 180km/h( då
hade inte varvtalsregulatorn sagt ifrån än) men
nu har jag drevat om den (15/42) och har inte hunnit
testa topfarten....ÄN!...... :tummenupp

Last edited:
mindraper skrev:
195 blås sen tog rakan slut. Original men med 17/42 drevning. Tror faktiskt den gör över 200 redan i standarutförande.
Jonas, varför har du drevat ner :confused: :confused: . tyckte du 15/42 var för högt eller. Förklara gärna!
//m

När jag va till ÅF och skulle köpa ett nytt 42 drev så hadde dom inget hemma så då prova jag ett 46 drev!! ganska kul, moppen går upp på slangen på 5 utan större problem och 6an stånde på sadeln me bara lite gas. men men väntar nu på ett 42 kommer nog nästa v. :hej

Ebbe skrev:
Min 660 gör med 16/42-drevning ca 184, då säger varvstoppet ifrån. Med 17/42 ökar det till ca 194 innan varvstoppet gnäller igen.

Du menar att det finns ett varvstopp någonstans??? Så långt har jag aldrig vågat varva men med 16/36 drevning kommer jag upp i 194 utan varvstopp. 205 har jag haft noterat på max-mätaren.

/HW

HW: vad motsvarar det ungefär på min XR tror du?
Din drevning alltså.. O hur mycket mer effekt har du än jag?

Funderar på mindre bakdrev, men jag vet inte riktigt HUR litet jag ska köpa.. iofs kan man testa, men de e ju smidigare att komma skapligt rätt på en gång *lat* :)

När ska du ha ditt släp btw? Skrev till dig på IRC förut, men du svarade inte...

Aja, du får väl gapa på nån av oss...

Mvh / craffe

170 km/h på väg från stan igår kväll, usch det var inge kul, men vad gör man inte för statistiken :-) Avstrypt 640 -03.

HW skrev:
Du menar att det finns ett varvstopp någonstans??? Så långt har jag aldrig vågat varva men med 16/36 drevning kommer jag upp i 194 utan varvstopp. 205 har jag haft noterat på max-mätaren.

/HW

Japp! Idag gjorde den 188 som mest på Gelleråsen med 16/42 och nya däck fram å bak. Sen tog det emot...

Kan oxå erkänna att Yashas Husa (med Krattan bakom styret) drog ifrån mig på rakan. Den gick som fan helt enkelt! Fan oxå... :skrämd

Last edited:
HW skrev:

/HW
På 625:an gick varvstoppet i vid 8700-8800 ca när jag bänkade.Min gjorde 179 på Gelleråsen,men det räckte bra med ojämn bromsskiva fram.Skakade så att man såg dubbelt i bromsningen :skrämd

Nisse Järnet skrev:
Va?! Vill du rejsa? :crash

hehehe.. tror jag förlorar.. enda jag kört i från är väl mopeder... visserligen på bakhjulet då men....

Det här blueberries MC du har i sign'en, vad är det för nåt?
åker ett par bilar med "blueberry racing" här.. därför jag undra.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden