EXAKT det där är även anledningen till att jag inte ens vill ha elbil. Jag har åkt elbil någora få gånger längre sträckor och laddtiden vid en snabbladdare var (oväntat nog för mig) inte några problem. Vi stannade och käkade på donken, tog ett stopp för att handla frukost osv (det var påväg upp till Sälenfjällen förra sommaren). Uppvägen gick finfint och vi hade inga köer till laddstationerna. Men på hemvägen, så ville man äta nåt annat än donken eller Diner. Men nä, då hade man fått sitta och titta på när bilen laddas utanför Donken för att SEN åka och äta.
Och som du med berör, inte helt sällan är man kanske en handfull hojar som åker när det är långtur på gång. Senast var vi ett gäng på 16 hojar (ok, det är ovanligt många). Vi gjorde 1 tankstopp på vår 30-milatur (utöver det som gjordes vid samlingsplatsen vid avfärd). Att ladda 16 hojar hade nog stulit ganska mycket av vår tid känns des som..
Så för egen del, för at elfordon alls ska bli intressant, måste laddmöjligheterna avsevärt förbättras.