Snabb eldriven dragbike!!!

Han måste ha tappat greppet om bromsen eller nått, för varför skulle den annars sticka iväg sådär utan att gå upp på bakhjulet...

Har sett KillaCycle förut men på dragstrip, såg helt sjukt ut när han drog in i bilen. Jag har fått för mig att elmotorer har ett enormt konstant vridmoment, är det bara något jag har fått för mig eller stämmer det?

Har sett KillaCycle förut men på dragstrip, såg helt sjukt ut när han drog in i bilen. Jag har fått för mig att elmotorer har ett enormt konstant vridmoment, är det bara något jag har fått för mig eller stämmer det?

Vridmomentet ökar linjärt mot varvtalet. Eller var det effekten som ökade linjärt.. :näsblod

Last edited:
Han måste ha tappat greppet om bromsen eller nått, för varför skulle den annars sticka iväg sådär utan att gå upp på bakhjulet...

Läste kommentarena på sidan, där han som körde aset skrev att han var tvungen att släppa frambromsen för att kunna dra tillbaka gasreglaget helt för att kunna bromsa.

Sen svarade någon efter: "Why the hell didn't you just use the clutch?" (eller nått liknande) :lol

Ja nog stack den iväg alltid, men det är bevisar bara att även om man är välutbildad och har ett bra jobb så betyder inte det att man är SMART! :fatta!

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back