Snöstorm?????

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Jahapp nu har man åkt hem i snöstorm kändes det som iaf. Ligger man i 90 och kör så rä det snöstorm. Visiret snöade igen precis hela tiden och inte nog med det så immade skiten igen lika mycket. Fick öppna visiret o torka med handsken på insidan och jag lovar att snöflingor är fan inte mjuka o goa i 90kmh. Fy fan vad det piskade i ansiktet. Skall nog uppfinna ett torkarblad till visiret för snön frös fast på visiret så man fick verkligen ta i när man skulle ha bort den. Folk stirrade lite konstigt på en , undrar varför??? Har dom inte sett 2 R1:or i snöstorm förr????:) Handskarna frös fast, alla luftintag på hjälmen blev igensatta, tanken blev fullproppad med ca 2cm lager snö som trillat av jackan. Man såg ut som en snögubbe när man kom fram :)

Ja just det Vroom var ju oxo med men det e ju mer synd om mig:)

//Rejvis. :)
 
Ravetrancer skrev:
Jahapp nu har man åkt hem i snöstorm kändes det som iaf. Ligger man i 90 och kör så rä det snöstorm. Visiret snöade igen precis hela tiden och inte nog med det så immade skiten igen lika mycket. Fick öppna visiret o torka med handsken på insidan och jag lovar att snöflingor är fan inte mjuka o goa i 90kmh. Fy fan vad det piskade i ansiktet. Skall nog uppfinna ett torkarblad till visiret för snön frös fast på visiret så man fick verkligen ta i när man skulle ha bort den. Folk stirrade lite konstigt på en , undrar varför??? Har dom inte sett 2 R1:or i snöstorm förr????:) Handskarna frös fast, alla luftintag på hjälmen blev igensatta, tanken blev fullproppad med ca 2cm lager snö som trillat av jackan. Man såg ut som en snögubbe när man kom fram :)

Ja just det Vroom var ju oxo med men det e ju mer synd om mig:)

//Rejvis. :)

GALNINGAR!!

HAHA :Bugar :Bugar
 
Ja det var inget vidare att köra hem idag...som tur var så körde jag från snöovädret om inte in i det....
 
Hmmm... O Robban tycker att jag är knasig... Här är det ju torra vägar och plusgrader iaf... :)
 
berggren_martin skrev:
Problemet är att vid hojåkning i snöfall brukar visiret ha en förmåga att imma igen totalt på insidan. Utsidan är inte så farlig.

Kanske beror på att den varma utandningsluften kommer från insidan? :hihi
 
berggren_martin skrev:
Problemet är att vid hojåkning i snöfall brukar visiret ha en förmåga att imma igen totalt på insidan. Utsidan är inte så farlig.
japp det gör det, så man får fan torka i och utanpå........samtidigt så fryser snön på utsidan o blir jobbig att ta bort hela tiden då den inte rinner undan som med regn:(
 
Thundercat skrev:
Det var inte så lustigt att köra hem. :3freak
jag o vroom var ju kvar i över 1 timme efter att alla dragit hemåt, så vi åkte i snön hela vägen hem 25km....brrrr
 
Ravetrancer skrev:
Jahapp nu har man åkt hem i snöstorm kändes det som iaf. Ligger man i 90 och kör så rä det snöstorm. Visiret snöade igen precis hela tiden och inte nog med det så immade skiten igen lika mycket. Fick öppna visiret o torka med handsken på insidan och jag lovar att snöflingor är fan inte mjuka o goa i 90kmh. Fy fan vad det piskade i ansiktet. Skall nog uppfinna ett torkarblad till visiret för snön frös fast på visiret så man fick verkligen ta i när man skulle ha bort den. Folk stirrade lite konstigt på en , undrar varför??? Har dom inte sett 2 R1:or i snöstorm förr????:) Handskarna frös fast, alla luftintag på hjälmen blev igensatta, tanken blev fullproppad med ca 2cm lager snö som trillat av jackan. Man såg ut som en snögubbe när man kom fram :)

Ja just det Vroom var ju oxo med men det e ju mer synd om mig:)

//Rejvis. :)
grattis,nu vet du hur jag o hållundan kände oss när vi trotsa snön för 3 veckor sen hehe
fan att du inte åkte i morgonrock förresten :lol :lol :lol
 
Jag var ut å pröva polarens hoj för en timme sen. Å de efan inte varmt å åka nu, och så immar de igen duktigt...... Men hur fan höll ni er på däcken rejvis????? minsta gas på drag så blev de ju världens ställ ju :eek: iaf här i gävle å hur fan är de då i snö?????????????
 

Bifogat

  • Julle börnar som fan.JPG
    Julle börnar som fan.JPG
    118.1 KB · Visningar: 59
  • Julle börnar åker i snö slask.JPG
    Julle börnar åker i snö slask.JPG
    46.1 KB · Visningar: 52
  • julle 1.JPG
    julle 1.JPG
    116.9 KB · Visningar: 49
Last edited:
Skorpan skrev:
grattis,nu vet du hur jag o hållundan kände oss när vi trotsa snön för 3 veckor sen hehe
fan att du inte åkte i morgonrock förresten :lol :lol :lol
:fakta... Det var inte illa det...

Fy fan va gay det va...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top