Snöstorm?????

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Jahapp nu har man åkt hem i snöstorm kändes det som iaf. Ligger man i 90 och kör så rä det snöstorm. Visiret snöade igen precis hela tiden och inte nog med det så immade skiten igen lika mycket. Fick öppna visiret o torka med handsken på insidan och jag lovar att snöflingor är fan inte mjuka o goa i 90kmh. Fy fan vad det piskade i ansiktet. Skall nog uppfinna ett torkarblad till visiret för snön frös fast på visiret så man fick verkligen ta i när man skulle ha bort den. Folk stirrade lite konstigt på en , undrar varför??? Har dom inte sett 2 R1:or i snöstorm förr????:) Handskarna frös fast, alla luftintag på hjälmen blev igensatta, tanken blev fullproppad med ca 2cm lager snö som trillat av jackan. Man såg ut som en snögubbe när man kom fram :)

Ja just det Vroom var ju oxo med men det e ju mer synd om mig:)

//Rejvis. :)

Ravetrancer skrev:
Jahapp nu har man åkt hem i snöstorm kändes det som iaf. Ligger man i 90 och kör så rä det snöstorm. Visiret snöade igen precis hela tiden och inte nog med det så immade skiten igen lika mycket. Fick öppna visiret o torka med handsken på insidan och jag lovar att snöflingor är fan inte mjuka o goa i 90kmh. Fy fan vad det piskade i ansiktet. Skall nog uppfinna ett torkarblad till visiret för snön frös fast på visiret så man fick verkligen ta i när man skulle ha bort den. Folk stirrade lite konstigt på en , undrar varför??? Har dom inte sett 2 R1:or i snöstorm förr????:) Handskarna frös fast, alla luftintag på hjälmen blev igensatta, tanken blev fullproppad med ca 2cm lager snö som trillat av jackan. Man såg ut som en snögubbe när man kom fram :)

GALNINGAR!!

HAHA :Bugar :Bugar

Ja det var inget vidare att köra hem idag...som tur var så körde jag från snöovädret om inte in i det....

Hmmm... O Robban tycker att jag är knasig... Här är det ju torra vägar och plusgrader iaf... :)

berggren_martin skrev:
Problemet är att vid hojåkning i snöfall brukar visiret ha en förmåga att imma igen totalt på insidan. Utsidan är inte så farlig.

Kanske beror på att den varma utandningsluften kommer från insidan? :hihi

berggren_martin skrev:
Problemet är att vid hojåkning i snöfall brukar visiret ha en förmåga att imma igen totalt på insidan. Utsidan är inte så farlig.
japp det gör det, så man får fan torka i och utanpå........samtidigt så fryser snön på utsidan o blir jobbig att ta bort hela tiden då den inte rinner undan som med regn:(

Thundercat skrev:
Det var inte så lustigt att köra hem. :3freak
jag o vroom var ju kvar i över 1 timme efter att alla dragit hemåt, så vi åkte i snön hela vägen hem 25km....brrrr

Ravetrancer skrev:

grattis,nu vet du hur jag o hållundan kände oss när vi trotsa snön för 3 veckor sen hehe
fan att du inte åkte i morgonrock förresten :lol :lol :lol

Jag var ut å pröva polarens hoj för en timme sen. Å de efan inte varmt å åka nu, och så immar de igen duktigt...... Men hur fan höll ni er på däcken rejvis????? minsta gas på drag så blev de ju världens ställ ju :eek: iaf här i gävle å hur fan är de då i snö?????????????

Bifogat

• Julle börnar som fan.JPG
    Julle börnar som fan.JPG
    118.1 KB · Visningar: 59
  • Julle börnar åker i snö slask.JPG
    Julle börnar åker i snö slask.JPG
    46.1 KB · Visningar: 52
  • julle 1.JPG
    julle 1.JPG
    116.9 KB · Visningar: 49
Last edited:
Skorpan skrev:
grattis,nu vet du hur jag o hållundan kände oss när vi trotsa snön för 3 veckor sen hehe
fan att du inte åkte i morgonrock förresten :lol :lol :lol
:fakta... Det var inte illa det...

Fy fan va gay det va...

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...