"Snöstorm drar in över västsverige"

X-up skrev:
Åker minimoto, spelar MotoGP 3, tittar på WSBK & MotoGP, BSBK, IOM TT, Macau GP, Ulster GP, skruvar i garaget, gått på mässa, vaxar hojarna, beställer utrustning, köper leksaks GP modeller.....hjälper bara mot den värsta abstinensen... :(

Hitta på nåt mer "vintrigt"! Ut och åk på isen, skaffa sånt där band och med till motarden (kanske inte har någon?) istället för hjul så är det bara att ge sig ut i skogen :)

Olof.B skrev:
Hitta på nåt mer "vintrigt"! Ut och åk på isen, skaffa sånt där band och med till motarden (kanske inte har någon?) istället för hjul så är det bara att ge sig ut i skogen :)

Jo..bra tips, har dock ingen motard i samlingen.....än :)

VVV - Våga Vägra Vinter!

Nu är min hoj nästintill klar..

Men vad händer?

Efter en helvetes dag med ca. 2023 motgångar och en grinig far som grädde på moset, JA DÅ SNÖAR DET :4skrika

o ni klagar o klagar här runt Åre har vi så himla lite snö istället, så här lite snö har det inte varit på 100år+ kamarna på matan går av m.m skotrar pajar för att det är för lite snö stubar o skit, 08 m.f klagar på att det e för lite snö på skutan...varför stjäl ni söläningar våran snö... :fatta!

Last edited:
Lam-Kaka skrev:
o ni klagar o klagar här runt Åre har vi så himla lite snö istället, så här lite snö har det inte varit på 100år+ kamarna på matan går av m.m skotrar pajar för att det är för lite snö stubar o skit, 08 m.f klagar på att det e för lite snö på skutan...

:7peta Kom gärna "ner" hit och hämta skiten. *kastar snöboll på dig*

Last edited:
Lam-Kaka skrev:
o ni klagar o klagar här runt Åre har vi så himla lite snö istället, så här lite snö har det inte varit på 100år+ kamarna på matan går av m.m skotrar pajar för att det är för lite snö stubar o skit, 08 m.f klagar på att det e för lite snö på skutan...varför stjäl ni söläningar våran snö... :fatta!

Kom o hämta skiten då

Åker till Belgien om två veckor och kommer tillbaka den 7:e april. Är inte snön borta då vet jag inte vad jag gör.

antingen gnäller man...eller så anpassar man sig... köp eller hyr skoter... så jävla kul så de finns ju inte... :tummenupp då e de bara ut å härja... till nästa vinter ska de stå en i mitt garage i alla fall...visst,ja längtar oxå efter vår å sommar... men man får ha så skoj som de går...men min röst ligger på skoter under vintern... :yoparty

har skoter men jag vill ändå ha sommar :3freak

Bifogat

• Photo-0148.jpg
    Photo-0148.jpg
    123.7 KB · Visningar: 88
  • Photo-0150.jpg
    Photo-0150.jpg
    135.4 KB · Visningar: 69
  • lynx.JPG
    lynx.JPG
    63.4 KB · Visningar: 106
grömpa skrev:
har skoter men jag vill ändå ha sommar :3freak

grymt.... :yoparty ... de e landskap de..ut å härja loss bara.. hade ja haft möjlighet hade ja gjort de i alla fall....så jävla fräckt e de för er som inte har kört eller prövat... :tummenupp

Matthias skrev:
grymt.... :yoparty ... de e landskap de..ut å härja loss bara.. hade ja haft möjlighet hade ja gjort de i alla fall....så jävla fräckt e de för er som inte har kört eller prövat... :tummenupp

där var det lite snö, nu är det väll kanske 90 cm snö

Har aldrig själv kört skoter men i påsk ska jag och min sambo till min släkt i norrland, och då jävlar blir det till att köra :)

Riktigt fina bilder (grömpas) som gör en riktigt sugen på att testa!

Är det svårt att köra skoter förresten?

Sluta lipa o gör nå kul av det istället. JAg tycker oxå det suger med snö men va fan ska man bo i Sverige får man se till att ha en backup.

Då klarar man sig ändå!!!

Bifogat

• mod.jpg
    mod.jpg
    53.2 KB · Visningar: 94
LayDeeOmega skrev:
Har aldrig själv kört skoter men i påsk ska jag och min sambo till min släkt i norrland, och då jävlar blir det till att köra :)

Riktigt fina bilder (grömpas) som gör en riktigt sugen på att testa!

Är det svårt att köra skoter förresten?

Att bara köra är inte så svårt, men kör man i väldigt lös snö kan det behövas lite teknik för att inte fastna/ta sig loss. Har bara kört några gånger, men det är hur roligt som helst, nästan i klass med hojåkning faktiskt :)

iceaway skrev:
Att bara köra är inte så svårt, men kör man i väldigt lös snö kan det behövas lite teknik för att inte fastna/ta sig loss. Har bara kört några gånger, men det är hur roligt som helst, nästan i klass med hojåkning faktiskt :)

Precis! Nästan vem som helst kan köra skoter om man kört något annat fordon innan!

En sak man ska tänka på är att känner man att man är på väg att fastna(man står still på samma ställe) så släpp gasen och försök lyfta iväg skotern istället!! ...för det är fan inte inte kul om man lyckas gräva ner skoter i ½-1meter snö!! :3freak

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda