Snöskoterförare?

ill ha men här i stan med nejder så e de för kort säsong..=kul per krona= dyrt!

man måste ju åka minst 20 mil varje helg för kul åkning o de e jobbigt. :(

Last edited:
ozeo skrev:
ill ha men här i stan med nejder så e de för kort säsong..=kul per krona= dyrt!

man måste ju åka minst 20 mil varje helg för kul åkning o de e jobbigt. :(

Jag måste åka 100mil tor för att få åka skoter, men det är det värt! :rolleyes:

Har själv en Lynx racing 98a var ute och tog mig en tur idag :tummenupp , kul var det tyvär lite för lite snö för att man skulle kunna åka överallt.

Ska ta förarbeviset i vår. Ja, jag bor i GBG men släkten bor ju i Lappland :tummenupp

Rammstein skrev:
Ski-doo rev räddar vintern :yoparty

Jamen visst! :yoparty

Har en Rev 440 -04 som jag "gled" runt med förra säsongen.. försöker dock få sålt den så jag kan köpa en rev 600 sdi -05.. är dock segt få iväg dom nu!

Bifogat

• lillrevven.jpg
    lillrevven.jpg
    128.8 KB · Visningar: 84
  • P1010033 copy_filtered_small.jpg
    P1010033 copy_filtered_small.jpg
    63 KB · Visningar: 77
#2 skrev:
Jamen visst! :yoparty

Har en Rev 440 -04 som jag "gled" runt med förra säsongen.. försöker dock få sålt den så jag kan köpa en rev 600 sdi -05.. är dock segt få iväg dom nu!
Har du kört enduro med 440:in, tycker bilden verkar tagen från en endurotävling?

:tomten skönt o se att du gått ifrån Röda Framlycktor så att inte GundeSvanWannabissarna tror att de är SÅ snabba när du möter dom på Kalfjället
skoteridioten skrev:

skoteridioten skrev:
Såg ju riktigt snygg ut! :tummenupp Såg att du funderade på att sätta dit ett variatorkit, bortkastat om du frågar mig. Eller så är du jäkligt duktig på variatorer och vet vad du gör. Själv har jag anlitat bland de bästa i skotersverige för att fixa variatorn och efter x antal timmar kommit fram till att original går bäst, skall du ha någon skillnad så dreva istället. Men det här är bara min åsikt.

RJ skrev:
Såg ju riktigt snygg ut! :tummenupp Såg att du funderade på att sätta dit ett variatorkit, bortkastat om du frågar mig. Eller så är du jäkligt duktig på variatorer och vet vad du gör. Själv har jag anlitat bland de bästa i skotersverige för att fixa variatorn och efter x antal timmar kommit fram till att original går bäst, skall du ha någon skillnad så dreva istället. Men det här är bara min åsikt.

:)

Variatorkit kan va struligt ja, men det är ju det som gäller om man vill ha mer effekt ner i backen. Min är helt orginal nu och går inte riktigt som jag vill ha den.
Har nu en sprillans ny TEAM TSS-04 sekundär liggandes som väntar på helix å fjäder, sen räcker det nog med att byta fjädern i primären så den blir fräsch.

Klart man kjør skoter,har denna gamling at piska isarna med. Nu lite uppdaterad med nerkapad vindskjarm och polerad tunnel.

Bifogat

• ACWildcat.jpg
    ACWildcat.jpg
    85.1 KB · Visningar: 52
Åhhh, det var meningen att vi skulle ut och åka lite skoter igår för att få tiden att gå lite snabbare. Men tyvärr så har jag blivit så jäkla förkyld så det gick inte för sig. Får ta det en annan helg.
Angående den där svenskbyggda skotern så ska dom bygga den här i Sveg. Tror dom har tagit fram någon prototyp som ska testas nu i vinter. Vad jag förstår så är det fyrtakts motor på dom, så turbo bör ju funka ;)

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC