Snöskoterförare?

Wellcraft skrev:
Grymt!
Nöjd med den?
Är själv sugen att byta upp mig till en RX1:a

Har haft ett par skotrar i familjen och RX1:an är den helt klart värdelösaste maskin jag någonsin kört. Kör fan hellre en aktiv från början av stenåldern.

Vi hade en Rx1- mountain 04a, med 55mms kammar så går den skitslött. Visst den tar sig i djupsnön men med de smala skidorna på så agerar den ubåt och dyker istället. Vi hade en Srx 700-99 innan, srxen vinner på nästan allt och då vet alla att en srx är ett "snöankare". Om man jämför srx:en och rx1:an så är rx1:an en lastbil. Hög tyngdpunkt, känns som den ska välta om man håller lite högre hastighet på en kurvig led eller liknande. Och inget klipp heller, vart riktigt besviken på 4-taktaren. Sen får vi inte glömma vikten, snacka om att köra pansarvagn...

Skotrar avverkade:
Artic Cat zrt 580 -kommer inte ihåg
Artic Cat zrt 800 -kommer inte ihåg
Yamaha Srx 700 -98,99,99
Yamaha Rx1 -04
Yamaha Sx-Viper -04
Lynx Enduro 600 - 01
Lynx St 500 -05

Roligaste maskinerna hittils har varit srx 700an eller enduron.
Srxen är GRYMM ledmaskin men blir det djupsnö så var beredd på att bära
Enduron är inte lika grymm ledmaskin men riktigt kul i djupsnön

Mina 2kr / Xyron

MattE. skrev:
Så då är det ju knappast snö i japan, har dom då konstgjord snö, eller provar dom skotrarna i något land längre norrut/eller åker upp på något japanskt berg där det finns snö.
Haha, dra mig baklänges. Allmänbildningen bland dagens barn är fan inte vad den brukade vara. Konstsnö? Ja jävlar i min lilla låda.

Vinter-OS 1998, Nagano. Any bells ringing?

104_04702.jpg
104_04602.jpg
104_04441.jpg

Fasiken vad sugen jag börjar bli på skoter... Suttit och kollat lite på Polaris Switchback maskiner, verkar ju rätt schysst. Till ett lite vettigare pris än yamahan också...

sgtpepper skrev:
Haha, dra mig baklänges. Allmänbildningen bland dagens barn är fan inte vad den brukade vara. Konstsnö? Ja jävlar i min lilla låda.

Vinter-OS 1998, Nagano. Any bells ringing?

104_04702.jpg
104_04602.jpg
104_04441.jpg
Allmänbildning jovisst, men en så enkel sak som att kunna läsa?

jag frågade om dom drog upp i ett berg?
och som du ser på din egen bild så är dom uppe i ett berg.

:kocko

Yamaha utvecklas väl en hel del i USA...

För övrigt håller jag med Xyron på allt, förutom att Enduron är roligare än både SRX:en och RX1:an.. iaf på de lederna jag kör ;)

Snackar vi "dansgolv" så är det ju en helt annan sak...då föredrar jag SRX.

RX1an känns rätt trött, tung å klumpig. Faktiskt att RS-serien är mycket trevligare.

skoteridioten skrev:
Yamaha utvecklas väl en hel del i USA...

För övrigt håller jag med Xyron på allt, förutom att Enduron är roligare än både SRX:en och RX1:an.. iaf på de lederna jag kör ;)

Snackar vi "dansgolv" så är det ju en helt annan sak...då föredrar jag SRX.

RX1an känns rätt trött, tung å klumpig. Faktiskt att RS-serien är mycket trevligare.

Klart RX:en är tung om man jämför med en 440.... Men har man lite till överkropp så är det inga problem...

RS:en är enligt mig de absolut bästa allround maskinerna som är byggda hittills..

MattE. skrev:
jag frågade om dom drog upp i ett berg?
och som du ser på din egen bild så är dom uppe i ett berg.
Berg? Ja och? Norra Japan har kalla vintrar, där finns snö. Norra Sverige har också kalla vintrar, där det också finns snö. I norra Sverige kör man snöskoter, jag skulle tro att man gör det samma i norra Japan, du får det att låta som om snö vore något helt vansinnigt konstigt i Japan, det är det inte.

skoteridioten skrev:

Såg ut som ni blev överfallna av 2m snö =). Det har trillat ner ganska mycket här idag också, ca 20cm skulle jag tro. Och storm på det... Vägarna är ju lagomt kul att köra på nu... :kocko

Någon som har testat Polaris Switchback modellerna? Skulle ju kunna vara intressant tills nästa vinter... Har fasiken inte råd i år :3freak

förstå att fåbort en rx1 som den sista bilden visar. Därför väljer man bort alla tunga häckar :arsele . Och sen så skulle jag inte välja en ski-doo igen. 2 ggr fick jag skruva isär den så som den första bilden visar :mad:

skoteridioten skrev:

:yoparty

Bifogat

• Skoter moton i delar.JPG
    Skoter moton i delar.JPG
    66.7 KB · Visningar: 75
  • Jag som har kört fast duktigt.JPG
    Jag som har kört fast duktigt.JPG
    53.5 KB · Visningar: 87
tror de va. Fuck vad mycke snööööö. Hur länge stog ni å drog i touringen?

Jag bor i Dalarna..en skaplig bit från Lule.

Således är det inte jag på bilden.. tyvärr :)

Nu är det ju tom skoterföre i sthlm! :banana
Synd att man har den stående i Vemdalen....

Har nån koll på hur det är med försäkringarna nu, går det fortfarande att ställa av och på? Fick höra rykten att det är stopp med det...

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC