Snöskoter: Skidoo MXZ REV-04

Näe det är farsan som inte vill bli efter på leden/banan... :yoparty
 

Bifogat

  • 500SS-2.jpg
    500SS-2.jpg
    122.2 KB · Visningar: 304
Har fortfarande inte vant mig vid Rev-chassit utseendemässigt :arsele
Men balansen är mer MC-mässig och bättre utom på långturer kanske.

Kan iaf inte motivera en ny skoter nu när jag bor vid kusten
så det är inga problem. :gnissla
 
Snöskoter är ju hur kul som helst! Körde någon Yamaha 650cc 2-takt förra vintern. Satan vad dom drar alltså!
 
Jag kände mig helt handikappad på REV förra året, iofs beror det nog på att man kört "vanlig" skoter förövrigt.

Gillade Ranger V1000 bäst av de förra året, vilket oväntat skjuss det var i den!
RX1an var härlig oxo, dem säger dock att den suger i luften :/
 
Fy fan va brutal den är! Måste byta ut min gamla Ski-doo 440 Touring LE nu till nått sånt där. :D:D:D:D Även om LE:n går riktigt bra för att vara ett touring lok. Går att hoppa med den också. :rolleyes: :D
 
REV:n kräver nog lite tillväning.
Själv har jag alltid tyckt om chassit på
Polaris XC/Edge men Rotax 2-pip i MXZ/Summit
är klart bästa och driftsäkraste motor.

4-taktarn är lite tung och alla Yammor jag provat
har varit klena fjädringsmässigt.

Största nackdelen med 4-taktare är faktiskt startandet:
Tänk att du ligger i stuga i väglöst/elfritt land och kommer
ut på morgonen i -25 grader, inte ett scenario som Motorjournalen
tog upp men inte ovanligt för oss som bor i norr.

Om skotern inte smäller igång direkt så lägger man 2-taktarns
tändstift på kaminen en stund och sen rycker man i magnapullen. :banana

Om du har en RX-1:a så är det bara att hoppas att det finns ett
elverk i närheten. :huvet

Utveckling går mot 4-taktare vilket är bra
men det är inte bara hallelulja :fakta
 
gthyni skrev:
REV:n kräver nog lite tillväning.
Själv har jag alltid tyckt om chassit på
Polaris XC/Edge men Rotax 2-pip i MXZ/Summit
är klart bästa och driftsäkraste motor.

4-taktarn är lite tung och alla Yammor jag provat
har varit klena fjädringsmässigt.

Största nackdelen med 4-taktare är faktiskt startandet:
Tänk att du ligger i stuga i väglöst/elfritt land och kommer
ut på morgonen i -25 grader, inte ett scenario som Motorjournalen
tog upp men inte ovanligt för oss som bor i norr.

Om skotern inte smäller igång direkt så lägger man 2-taktarns
tändstift på kaminen en stund och sen rycker man i magnapullen. :banana

Om du har en RX-1:a så är det bara att hoppas att det finns ett
elverk i närheten. :huvet

Utveckling går mot 4-taktare vilket är bra
men det är inte bara hallelulja :fakta

Eller så har man en Yamaha SW440 från -74. :D Full choke, ryck tills den startar (3 - 4 ryck), såfort den startar så tycker du in choken och håller den vid liv med lite gas. Funkar ALLTID. Vill man ha en skoter som ALLTID går, så köp en sån. Kom upp till stugan i Dalarna för nån vinter sen när vi hade 30 - 35 minus där uppe. Skotrarna hade stått sen påsken året innan i kallgarage. 6 ryck, sen gick den som en klocka. Ski-doo'n fick vi köra med startgas och rycka i ett halvår innan den vaknade till liv.

Länge leve Yamaha SW440 :banana :banana :banana ;)
 
Att du inte tog en RX1 i stället :hihi :zpy

Bra val broder! Är styrhöjare orig på -04?
Ski doo åt folket!!
 

Bifogat

  • P1010076.jpg
    P1010076.jpg
    57.1 KB · Visningar: 103
Silwer skrev:
borde de inte kunna lösa sånt med nån form av eluppvärmning?

bensindriven motorvärmare menar du väl,
det är dåligt med stickkontakter på fjället.

Eber till 4-taktsfolket :yoparty
 
Rammstein skrev:
Att du inte tog en RX1 i stället :hihi :zpy

Bra val broder! Är styrhöjare orig på -04?
Ski doo åt folket!!


Nepp, vi har satt på en egen styrhöjare. "Twin Riser", funkar hur bra som helst, går att få precis som man vill ha styret, både i höjd (max 13,5cm) och vinkel..

btw, kommit 1 dec nysnö under natten, kanske blir första turen idag :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top