Snöret på grillkolspåsen

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ron_Stoppable skrev:
2168297 haha jag har vart här förr.. dock inte som dom.. snöret är bara utsmyckning.
Vill inte starta en diskution men du är föd den 1 januari 1988 och kör r1a? Yeah rigt kan någon kolla om han har samma ip som dom andra? Inte för jag bryr mig men vorre kul att veta.
 

Ron_Stoppable

Bannad
Gick med
12 May 2006
Ort
Ålunda
Hoj
r1
prulle skrev:
2168323 Vill inte starta en diskution men du är föd den 1 januari 1988 och kör r1a? Yeah rigt kan någon kolla om han har samma ip som dom andra? Inte för jag bryr mig men vorre kul att veta.

Mer än gärna.. kolla upp min IP!

Nån som är admin.. skriv ut min ip.. och alla andra uppgifter ni kan få ut och gämför dom..

Eller så är det så att rf o mr har växt till sog.. skaffat hoj o vill bli lite seriös.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Lyckades med den perfekta öppningen för några år sen men aldrig lyckats upprepa den. :(
Kan det va så att tillverkarna jävlas med oss och att bara 1 på typ 500 går att öppna på detta sätt?
Fan vill ju kunna ju, kung på varje grillparty liksom...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ron_Stoppable skrev:
2168339 Mer än gärna.. kolla upp min IP!

Nån som är admin.. skriv ut min ip.. och alla andra uppgifter ni kan få ut och gämför dom..

Eller så är det så att rf o mr har växt till sog.. skaffat hoj o vill bli lite seriös.
Så bra. Välkomen hit i vilket fall som hälst.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
trådlyft!

Men allvarligt, började som en kul tråd men nu har detta verkligen satt sig på hjärnan, ska ju tjacka grillpåse inför helgen och nu måste jag ju bara få veta hur den ska öppnas snyggt. Nån måste ju veta- :va
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Johan skrev:
2173087 trådlyft!

Men allvarligt, började som en kul tråd men nu har detta verkligen satt sig på hjärnan, ska ju tjacka grillpåse inför helgen och nu måste jag ju bara få veta hur den ska öppnas snyggt. Nån måste ju veta- :va

Det är ju tre flätade trådar i påsen tricket är att skära av alla tre i ena ändan av påsen för att sen dra från andra hållet! :tummenupp

*edit* Testade på en påse... Det är bara en tråd som ligger tredubbelt tricket är att dra i rätt tråd så slinker den ut fint!
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
finns säkert flera bra förslag som kan användas i popnittråden.
potato potata typ
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Lilla_damen skrev:
2175479 haha, jag är alldeles för trött och har snuskig fantasi.. :gnissla :D :D

Hehe, du måste vara RUSKIGT trött! Mitt verktyg längs benet är bra till mycket men att öppna grillkols-påsar... :va Näe, jag hoppar det :D
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Time att skryta.

I förrgår lyckades jag för andra gången i mitt liv få upp påsen med ett snyggt litet drag i snöret.

Tyvärr kunda jag ju inte hålla mig cool och se naturlig ut utan blev ju tvungen att hoppa omkring och visa för alla att jag lyckades.
Men nästa gång så... :cool:
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Johan skrev:
2221733 Time att skryta.

I förrgår lyckades jag för andra gången i mitt liv få upp påsen med ett snyggt litet drag i snöret.

Tyvärr kunda jag ju inte hålla mig cool och se naturlig ut utan blev ju tvungen att hoppa omkring och visa för alla att jag lyckades.
Men nästa gång så... :cool:

Jag öppnade en påse i förrgår. Hade mobilen redo för att kunna filma bravaden, men icke. Det var temejfan omöjligt!! Rev upp påsen i frustration.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Gör som jag skrev så kommer ni lyckas varje gång!!! :tummenupp
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Cervantes skrev:
2222179 Gör som jag skrev så kommer ni lyckas varje gång!!! :tummenupp
Men det är ju inte en äkta snyggöppning. Skär man av trådarna kan man ju lika gärna snitta upp påsen. Tricket måste ju vara att klara sig utan verktyg. Tänk om du hamnar vilse ute i skogen utan verktyg och endast har en grillkolspåse med dig, vad gör du då.. :7peta
 
Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Johan skrev:
2222540 Men det är ju inte en äkta snyggöppning. Skär man av trådarna kan man ju lika gärna snitta upp påsen. Tricket måste ju vara att klara sig utan verktyg. Tänk om du hamnar vilse ute i skogen utan verktyg och endast har en grillkolspåse med dig, vad gör du då.. :7peta


Japp! För ska man göra det ordentligt så blir det som små trådöglor kvar genom hålen efter första draget, och fortsätter man då att dra så följer öglorna med ut på "drag" två.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top