Snöpligt slut på säsongen. (starka bilder)

Fy!!!!!
Det dummaste jag gjort med en borrmaskin var att borra upp hålet i en kabelsko och hålla i kabelskon med handen.
Kan ni gissa vad som hände med min tumme och dito nagel när borren högg?

sEiKo skrev:
2541415 Fy!!!!!
Det dummaste jag gjort med en borrmaskin var att borra upp hålet i en kabelsko och hålla i kabelskon med handen.
Kan ni gissa vad som hände med min tumme och dito nagel när borren högg?

Du höll löst så att du tappade greppet och skon snurrade runt?

-----------------------------

Jag tror Tranicos har lite dålig fingertopskänsla när det gäller borrning ;)

nån här på sh har väl berättat om hur han skulle ta pelarborren och borra ett litet litet hål på en blodblåsa som satt under ena fingernageln. Problemet var bara det att när han kom genom nageln gjorde de så jävla ont att han av misstag ryckte till i handtaget till den där saken som man höjjer och sänker borret med. Han borrade oxå genom hela fingret.

ser jävligt otäckt ut :gnissla

Mark skrev:
2541652 nån här på sh har väl berättat om hur han skulle ta pelarborren och borra ett litet litet hål på en blodblåsa som satt under ena fingernageln. Problemet var bara det att när han kom genom nageln gjorde de så jävla ont att han av misstag ryckte till i handtaget till den där saken som man höjjer och sänker borret med. Han borrade oxå genom hela fingret.

Fast han måste ju vart dum på riktigt. Jag hade ju bara otur! :tungan

Mark skrev:
2541652 nån här på sh har väl berättat om hur han skulle ta pelarborren och borra ett litet litet hål på en blodblåsa som satt under ena fingernageln. Problemet var bara det att när han kom genom nageln gjorde de så jävla ont att han av misstag ryckte till i handtaget till den där saken som man höjjer och sänker borret med. Han borrade oxå genom hela fingret.

Det låter som en vandrings-sägen jag har hört den från flera håll i olika verisioner.
I min verision var det ett litet glapp i maskinen så när han kom igenom nageln så försvann borren in en bra bit i fingret.

General E skrev:
2541578 Du höll löst så att du tappade greppet och skon snurrade runt?

-----------------------------

Jag tror Tranicos har lite dålig fingertopskänsla när det gäller borrning ;)
Jag tror inte det hade hjälpt ändå, hade jag så hållit i med tång så hade kabelskon trasats sönder istället, jag hade iof. klarat fingret då. Men jag var stressad och var trött och använde inte insidan av huvudet så bra...

Last edited:
Verkar inte som om den snälla sköterskan som tog kort behagade maila dem till mig. :mad:

Så här ser iallafall fingret ut åtta dagar efter incidenten! :)

Bifogat

• finger.jpg
    finger.jpg
    60.2 KB · Visningar: 39
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu