Snökaos, men bara i söder!?

Vafan, i skåne brukar där komma typ 2 cm/år snö som ligger i en vecka kanske...inte konstigt att vi inte är vana att köra i snö!

Som tur är förstår de flesta att man inte kan blåsa på som vanligt när det snöar, dock finns det ju alltid idioter som tyvärr inte inser det.

Kunde ni inte köra så jääääävla bra norrut, vad hände?? en Stockholmare på besök?

(Aftonhoran)

Tio inblandade i seriekrock i Sundsvall

Tio personer är inblandade i en seriekrock i Sundsvall.

Minst en person uppges vara svårt skadad.

Sex personbilar körde in i varandra vid 15-tiden i Birsta i Sundsvall. En kvinna har skadats svårt och räddningsteamet fick klippa upp hennes bil för att få loss henne. I samma bil fanns ett barn, men barnet klarade sig utan allvarligare skador, skriver Sundsvalls Tidning.

Sex av de tio uppges vara skadade.

Det är totalstopp på E4 och trafiken leds om.

Vid 16.30 flöt trafiken på bra igen på E4, enligt polisen i Sundsvall.

En stor räddningsstyrka arbetar på platsen och fyra ambulanser har fört bort skadade.

Kunde ni inte köra så jääääävla bra norrut, vad hände?? en Stockholmare på besök?

(Aftonhoran)

Tio inblandade i seriekrock i Sundsvall

Sundsvall gränsar ju typ till skåne...

Dessutom är det vid birsta. Dit är det bara kärringar som kör. Vilket kan likställas vid en 08a

Dessutom är det vid birsta. Dit är det bara kärringar som kör. Vilket kan likställas vid en 08a

Jag tror bitterheten hos er ligger i att ni betalar en massa skatt för muséer och annat kulturskit som ligger i Sthlm som ni gärna skulle vilja besöka och folket här i hufvudstaden som har access skiter fullkomligt i gamla kungakläder och tavlor å junkz och går och ser Avatar i 3D i stället.
Tro mig, ni missar inget. Gå och kika på Avatar i 3D däremot, jävlariminlåda! Det är verkligen 3D!:D

Jag tror bitterheten hos er ligger i att ni betalar en massa skatt för muséer och annat kulturskit som ligger i Sthlm som ni gärna skulle vilja besöka och folket här i hufvudstaden som har access skiter fullkomligt i gamla kungakläder och tavlor å junkz och går och ser Avatar i 3D i stället.
Tro mig, ni missar inget. Gå och kika på Avatar i 3D däremot, jävlariminlåda! Det är verkligen 3D!:D

Det kan vi inte, eftersom biografer inte bekostas av skattepengar så finns det inga här.

Utom folketshusbion, men dom har inte 3D kapacitet, så där visas bara Ungersk kortfilm i svartvitt.

Men vi har ju i alla fall Norrlandsoperan, då kan man se Tristan och Isolde i 3D

Det kan vi inte, eftersom biografer inte bekostas av skattepengar så finns det inga här.

Utom folketshusbion, men dom har inte 3D kapacitet, så där visas bara Ungersk kortfilm i svartvitt.

Men vi har ju i alla fall Norrlandsoperan, då kan man se Tristan och Isolde i 3D

Det var som det jag menade :)
Men i ärlighetens namn skulle jag byta all kulturtrams och alla pretentiösa tillhörande människor mot lapportar och skoterfolk i pälsmössor.
Anledningen till att folk har så lite på sig här är inte i första hand att det är varmare utan att man går ut ur en dör och sen in i en annan. an behöver aldrig vara utomhus här.
Skulle jag åka till Östersund här, utifrån Värmdö (4-5 mil från Sthlm) skulle jag kunna styra upp det så att jag inte är utomhus förens jag kliver av planet i Ö. Buss in till Slussen, knalla inomhus till T-bana, åka till centralen, knalla inomhus till tåg som kommer in under Arlanda... Och det är lite skrämmande.

För Kramfors ligger ju enormt mycket längre norrut ån Sundsvall.

Dra ut pinnen en liten bit ur röven så kanske din jettetufha attityd pyser ur lite.

Faderkakan (som är f.d. 08) har släpat med mig på hela paketet när jag var liten, tro mig. Jag vaknar fortfarande upp kallsvettig efter mardrömmar om stockholms långsamma muséum :gnissla

För Kramfors ligger ju enormt mycket längre norrut ån Sundsvall.

Dra ut pinnen en liten bit ur röven så kanske din jettetufha attityd pyser ur lite.

Men nu ere på det viset att jag bara är i kramfors under lov. Befinner mig i Arjeplog resten av tiden. Det anser jag inte vara sådär jättelångt norrut. Även om det ligger lite avsides. Kiruna är däremot hela världens återvändsgränd.

(Jepp, vi måste gå i skolan även om det är -30. Så det blir snällt att promenera 2km även då. Klär man sig vettigt är det dock inte så kallt, dimman till trots)

Last edited:
Men nu ere på det viset att jag bara är i kramfors under lov. Befinner mig i Arjeplog resten av tiden. Det anser jag inte vara sådär jättelångt norrut. Även om det ligger lite avsides. Kiruna är däremot hela världens återvändsgränd.

(Jepp, vi måste gå i skolan även om det är -30. Så det blir snällt att promenera 2km även då. Klär man sig vettigt är det dock inte så kallt, dimman till trots)

Själv sover jag bara i Norrköping, jobbar gör jag på nordpolen men det är bara att gå i -50grader de 300milen, ingen fara om man har en redig varghalsduk :tummenupp

Jag tycker att vi stockholmare har hanterat dethär snöovädret riktigt bra. Redan igår kväll var många småvägar så snöiga och så oplogade att underredet på en normal bil tog i snön. Trots dessa jättemängder med snö har våra viktiga samhällsfunktioner fungerat väl. Tillochmed fruktkorgen kom punktligt i morse! :)

Jag tycker att vi stockholmare har hanterat dethär snöovädret riktigt bra.
Även en blind höna kan hitta ett korn.

Ska det vara dubb ska det vara riktiga sådana, annars drar jag hellre ner några kilometer och kör med friktionsdäck. Åker hellre tyst och bekvämt 90% av tiden då vinterdäcken sitter på.

Bifogat

• 2009-11-08.jpg
    2009-11-08.jpg
    180.3 KB · Visningar: 65
Där nere i medelhavsområdet karlskoga har de varken skoter eller särskilt lång is-säsong. Så han blåljuger! :hihi

Det må du altså meget undskylde, Norman! Jeg tog for givet at du var nordfra, men når du så er helt dernede fra så kan vi ju lige så godt tale dit sprog... :D

Bah, vi brukade åka till Umeå för att se film! Två timmar enkel. Och där sitter du och klagar.

Nejdu, vi var 100 personer som bodde i en skolåda mitt i gatan! :yoparty

Själv sover jag bara i Norrköping, jobbar gör jag på nordpolen men det är bara att gå i -50grader de 300milen, ingen fara om man har en redig varghalsduk :tummenupp

Bah! Det är väl inget!

Jag bor i Norrköping och jobbar i Norrköping... men på andra sidan stan. Det är minsann bara att gå, 300 mil till Nordpolen först och sedan fortsätta varvet runt tills jag kommit till jobbet!

Dessutom tog Greenpeace min varghalsduk.

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...