Snökaos i Skåne

Långa farbron skrev:
Om någon skulle vara intresserad så finns det en hel hög med Webbkamror över GBG.
Och Malmö
http://sydsvenskan.se/kamera/

Nu får det FAN sluta!!!! :gnissla
Har skottat och skottat och skottat, hur kul är det då?!?
Och nu snöar det igen............................ :huvet

EDIT: Ångrar mig, nån som kan langa hit en snöskoter!? Det där såg ju kul ut! :D :tummenupp

Last edited:
hojbrud skrev:
:va
hmm hur många från SH bor i det huset som du bor i??
Jag och JKay bor i detta huset (som jag har tagit bilden från), han bor i trappen bredvid.

Kanske bor fler från SH i detta huset, jag vet inte.

Så här ser det ut i Oxie just nu. Och snön vräker fortfarande ner... :gnissla

Bifogat

• sno.jpg
    sno.jpg
    100.5 KB · Visningar: 89
exiteme skrev:
Det har jag redan berättat.... :7peta

:tummenupp För Oxiefolk.

Solid snake skrev:
Jag och JKay bor i detta huset (som jag har tagit bilden från), han bor i trappen bredvid.

Bor JKay i trappen? Men då får du släppa in honom till dig.
Kunde ha svurit på att han bodde i en grotta efter att ha festat med honom. :hihi

Last edited:
exiteme skrev:

SNÖBOLLSKRIIIIG!!!! :banana

Haha, har redan kastat på alla barnen här i byn.
Borde väl köra till grannbyn snart o fortsätta där :lol

Go fortsättning.

Solid snake skrev:

nä det va han jag tänkte på.. hihi..
va ju där härromdagen:blah
tyckte väl att utsikten va bekant..

Maverick_ou812 skrev:
Det har jag redan berättat.... :7peta

:tummenupp För Oxiefolk.

Bor JKay i trappen? Men då får du släppa in honom till dig.
Kunde ha svurit på att han bodde i en grotta efter att ha festat med honom. :hihi
Varje gång han har kommit över så har jag antingen jobbat eller sovit. :hihi

hojbrud skrev:
nä det va han jag tänkte på.. hihi..
va ju där härromdagen:blah
tyckte väl att utsikten va bekant..
:brynad

Det var värst vad alla tycker att det kommit mycket snö här nere i trakterna... (helsingborg)

Det har inte kommit speciellt mycket mer snö än det brukar komma under en dag i Dalarna eller längre norrut. Problemet är att skåningar kan inte köra bil i snö och region skåne verkar inte äga några plogbilar. Resultatet är att trafiken går i ungefär 50 kmh på E4'an, som för övrigt är oplogad.

Hoppas vi slipper mer snö.

Jag och en kompis hjälpte en gubbe som kört fast i snön med sin 4wd minijeep. Han tog sats och skulle köra ut på ett fält med djup snö. När han märkte att han inte kom längre så var det i max med backen antar jag - inge bra när man står på snö.. Men jag + min kompis och en annan kille hjälpte honom loss och alla vart glada. :)

Nu börjar jag bli varm igen efter dagens utflykter och mat+ raketinköp till nyår. Imorron ska jag köpa oboy (lr kakao) och dricka nygjord varmchoklad till frukosten. :tummenupp

Nu är det skönt att sitta och lyssna på musik och se snön falla utanför fönstret..

tigrro skrev:
Jag och en kompis hjälpte en gubbe som kört fast i snön med sin 4wd minijeep. Han tog sats och skulle köra ut på ett fält med djup snö. När han märkte att han inte kom längre så var det i max med backen antar jag - inge bra när man står på snö.. Men jag + min kompis och en annan kille hjälpte honom loss och alla vart glada. :)

Nu börjar jag bli varm igen efter dagens utflykter och mat+ raketinköp till nyår. Imorron ska jag köpa oboy (lr kakao) och dricka nygjord varmchoklad till frukosten. :tummenupp

Nu är det skönt att sitta och lyssna på musik och se snön falla utanför fönstret..
Köp ICA:s o-boy, inte så söt som O-boy och räcker längre.

BMW R90s skrev:
Snön i Skåne blir som cement när den blåser till drivor!

Ja eller hur :pannkyss jag kör 8 mil om dan i "snökaoset"

Skåningar e bra kassa på att köra bil vare sig med eller utan snö :fakta :tungan

Last edited:
tigrro skrev:

konstigt..farsan klara av o köra i ca 30 cm djup med sin gammla 88as subaru.
sen med de dära minijeeparna bruka krafsa på ganska bra
:va

skit bakom ratten tro jag på :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...