Nej, quattro GmbH.Blue skrev:Quattro Gmbh heter Audis speciall avdelning precis som BMWs M och Mercedes AMG.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, quattro GmbH.Blue skrev:Quattro Gmbh heter Audis speciall avdelning precis som BMWs M och Mercedes AMG.
valmers skrev:Läste du mitt inlägg eller tittade du bara? Vart skrev jag att det bara är namnet på deras sportigare modeller?
Det är klart Audis fyrhjulsdrivna modeller heter quattro (ja, med gement q). Jag förklarade skillnaden i teknik mellan olika Audi-modeller.
Som använder Torsen-differentialer. Vad yrar du om? Det har väl knappast undgått någon att alla Audis fyrhjulsdrivna modeller heter quattro?tigrro skrev:Jag pratade om A4 och däröver. De modellerna har INTE Haldex. Precis som du sa. De har ett 4hjulsdriftsystem som heter quattro.
valmers skrev:Som använder Torsen-differentialer. Vad yrar du om? Det har väl knappast undgått någon att alla Audis fyrhjulsdrivna modeller heter quattro?
Visa gärna var jag sa det?tigrro skrev:Snackar du om? Jag yrar inte. Jag tänkte att det kunde vara kul att samla namnen på vad olika biltillverkare kallar sina 4hjulsdriftsystem för. Sen började du snacka om att Audi inte har quattro utan Haldex..![]()
tigrro skrev:Snackar du om? Jag yrar inte. Jag tänkte att det kunde vara kul att samla namnen på vad olika biltillverkare kallar sina 4hjulsdriftsystem för. Sen började du snacka om att Audi inte har quattro utan Haldex..![]()
Jo, det sa jag redan i inlägg 189, men en del verkar inte vilja förstå.Starfighter skrev:Reder vi ut alla missförstånd här! Precis som valmers säger så kallar Audi alla sina fyrhjulsdrivna bilar för quattro. Men de olika modellerna använder sig av olika system, haldex samt Thorsen.
A3, TT - Haldex
A4/S4, A6/S6, A8/S8, RS6 & RS4 - Thorsen
![]()
valmers skrev:Jo, det sa jag redan i inlägg 189, men en del verkar inte vilja förstå.
Det heter Torsen, kommer av torque sensitive.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |