Probotector
Piratiserad
Jag skulle vilja se hur ni i sthlm skulle fixa 50cm snö.. Lär ju bli tidernas flesta seriekrockar, bilar som hamnar i diket, bilar som står stilla och spinner i en liten uppförsbacke..![]()
Haha så sant

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle vilja se hur ni i sthlm skulle fixa 50cm snö.. Lär ju bli tidernas flesta seriekrockar, bilar som hamnar i diket, bilar som står stilla och spinner i en liten uppförsbacke..![]()

Vi har också provat sånna där....uhm...vad heter det nu igen..Jag skulle vilja se hur ni i sthlm skulle fixa 50cm snö.. Lär ju bli tidernas flesta seriekrockar, bilar som hamnar i diket, bilar som står stilla och spinner i en liten uppförsbacke..![]()
Dom är ganska fantastiska, man kan köra riktigt bra när det är haltVi har också provat sånna där....uhm...vad heter det nu igen..![]()
DubbdäckDom är ganska fantastiska, man kan köra riktigt bra när det är halt
![]()

Haha jo, alla säger "en vecka till klarar jag mig" om och om igen tills dom står där på söndag kl 8 i snön och försöker byta däckHahahahaha.... Vissa lär sig och vissa tror inte vinter kommer.. Men det är alltid lika roligt och läsa och se på nyheter då ni fått snö, blir samma visa varje gång![]()
)Antalet olyckor per bil är högre norröver än i mellansverige i alla fall, så nått gör vi åtminstone rätt![]()
Antalet olyckor per bil är högre norröver än i mellansverige i alla fall, så nått gör vi åtminstone rätt![]()
Finns det bara en lag för oss norrut att man måste ha vinterdäck från och med 1/12? Ni dänna nere måste väll också åka dit om ni kör med sommardäck då???
Och ang olyckor så har vi garanterat sämre vintervägar och sommarvägar än ni..
Självklart. Det är bara så roligt att höra förklaringarna till varför stockholmarna som är så kassa bilförare kör i diket/krockar mer sällan än norrlänningarna som gör sig lustiga över stockholmarnas körförmåga![]()

96.7% AV ALL STATISTIK SOM NÄMNS PÅ FORUMET ÄR TAGEN UR LUFTEN
(källhänvisning saknas)
Det är ju lite dyster statistik men andelen dödade i trafiken är nästan tre gånger större i Norrobtten än i Stockholm. Stockholm har ungefär halva antalet döda jämfört med riksgenomsnittet:
http://www.scb.se/Pages/Product____10518.aspx (Se Publikation Vägtrafikskador 2007)
Här finns också statistiken representerad i en lättöverskådlig bild: http://www.sika-institute.se/Templates/Page____6.aspx
Sika är Statens Institut för Kommunikationsanalys.
Även om man ser till antalet olyckor utan dödlig utgång är tyvärr norbotten överrepresenterat. Om hela förklaringen är att det är snö lite längre del av året vet jag inte, men hur som haver...det kan vara bra att veta innan man gör sig lustig över resten av landets oförmåga att köra bil![]()
Jo, men tristess räknas inte in i trafikdöden, och det är väl enda sättet att dö i två timmar långa köer på Essingeleden?
Självklart spelar halkan in, och hastigheten.
Jo, men tristess räknas inte in i trafikdöden, och det är väl enda sättet att dö i två timmar långa köer på Essingeleden?
Självklart spelar halkan in, och hastigheten.

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |