Snööööööö

Jag skulle vilja se hur ni i sthlm skulle fixa 50cm snö.. Lär ju bli tidernas flesta seriekrockar, bilar som hamnar i diket, bilar som står stilla och spinner i en liten uppförsbacke.. :D
Vi har också provat sånna där....uhm...vad heter det nu igen..:va
Dubbdäck :näsblod Dom är ganska fantastiska, man kan köra riktigt bra när det är halt:tummenupp

Vi har också provat sånna där....uhm...vad heter det nu igen..:va
Dubbdäck :näsblod Dom är ganska fantastiska, man kan köra riktigt bra när det är halt:tummenupp

Hahahahaha.... Vissa lär sig och vissa tror inte vinter kommer.. Men det är alltid lika roligt och läsa och se på nyheter då ni fått snö, blir samma visa varje gång :hihi

Hahahahaha.... Vissa lär sig och vissa tror inte vinter kommer.. Men det är alltid lika roligt och läsa och se på nyheter då ni fått snö, blir samma visa varje gång :hihi
Haha jo, alla säger "en vecka till klarar jag mig" om och om igen tills dom står där på söndag kl 8 i snön och försöker byta däck :rofl

(kan erkänna att många i stockholm är riktigt DÅLIGA på att köra bil, men vi är så månnga fler här också :gnissla)

Antalet olyckor per bil är högre norröver än i mellansverige i alla fall, så nått gör vi åtminstone rätt :)

Antalet olyckor per bil är högre norröver än i mellansverige i alla fall, så nått gör vi åtminstone rätt :)

Har 2km till affären isf 15mil?

Stockholmare är som värsta proffsförarna om man jämför med göteborgarna,där KAN inte merparten köra om det är annat än perfekta förhållanden.

Henrik

Mellansverige är där jag bor (Medelpad) och visst är vi rätt bra på att köra bil.
Men bättre än dom som bor mer norrut, njaa det vet jag inte, men bättre i snöyra och halka än medelstockholmaren svar : JA !

Dom är däremot mycket ettrigare och förbannat duktiga på att utnyttja minsta lilla chans att komma före någon i en bilkö.

Finns det bara en lag för oss norrut att man måste ha vinterdäck från och med 1/12? Ni dänna nere måste väll också åka dit om ni kör med sommardäck då???

Och ang olyckor så har vi garanterat sämre vintervägar och sommarvägar än ni..

Finns det bara en lag för oss norrut att man måste ha vinterdäck från och med 1/12? Ni dänna nere måste väll också åka dit om ni kör med sommardäck då???

Och ang olyckor så har vi garanterat sämre vintervägar och sommarvägar än ni..

Självklart. Det är bara så roligt att höra förklaringarna till varför stockholmarna som är så kassa bilförare kör i diket/krockar mer sällan än norrlänningarna som gör sig lustiga över stockholmarnas körförmåga :D

Med tanke på att vi har snö från Nov-dec till april och ni får snö några få gånger under vinter är det ju roligt och se hur ni behärskar halka. Skulle vara roligt att se hur ni skulle köra om ni skulle köra här uppe... Nu är det ju inte alla som är dåliga på att köra!!

Självklart. Det är bara så roligt att höra förklaringarna till varför stockholmarna som är så kassa bilförare kör i diket/krockar mer sällan än norrlänningarna som gör sig lustiga över stockholmarnas körförmåga :D

96.7% AV ALL STATISTIK SOM NÄMNS PÅ FORUMET ÄR TAGEN UR LUFTEN

(källhänvisning saknas)

Visst, hojsäsongen är kortare men samtidigt... en kille på jobbet visa denna och då känns det som att "jag kan nog leva med lite snö..."
[YOUTUBE-ID]MKn9kOtVgEg[/YOUTUBE-ID]
:Bugar

Visst faan är det shysst med snö om man har en sån där skoter och ställe att brumma på...

96.7% AV ALL STATISTIK SOM NÄMNS PÅ FORUMET ÄR TAGEN UR LUFTEN

(källhänvisning saknas)

Det är ju lite dyster statistik men andelen dödade i trafiken är nästan tre gånger större i Norrobtten än i Stockholm. Stockholm har ungefär halva antalet döda jämfört med riksgenomsnittet:
http://www.scb.se/Pages/Product____10518.aspx (Se Publikation Vägtrafikskador 2007)

Här finns också statistiken representerad i en lättöverskådlig bild: http://www.sika-institute.se/Templates/Page____6.aspx

Sika är Statens Institut för Kommunikationsanalys.

Även om man ser till antalet olyckor utan dödlig utgång är tyvärr norbotten överrepresenterat. Om hela förklaringen är att det är snö lite längre del av året vet jag inte, men hur som haver...det kan vara bra att veta innan man gör sig lustig över resten av landets oförmåga att köra bil :tummenupp

Det är ju lite dyster statistik men andelen dödade i trafiken är nästan tre gånger större i Norrobtten än i Stockholm. Stockholm har ungefär halva antalet döda jämfört med riksgenomsnittet:
http://www.scb.se/Pages/Product____10518.aspx (Se Publikation Vägtrafikskador 2007)

Här finns också statistiken representerad i en lättöverskådlig bild: http://www.sika-institute.se/Templates/Page____6.aspx

Sika är Statens Institut för Kommunikationsanalys.

Även om man ser till antalet olyckor utan dödlig utgång är tyvärr norbotten överrepresenterat. Om hela förklaringen är att det är snö lite längre del av året vet jag inte, men hur som haver...det kan vara bra att veta innan man gör sig lustig över resten av landets oförmåga att köra bil :tummenupp

Jo, men tristess räknas inte in i trafikdöden, och det är väl enda sättet att dö i två timmar långa köer på Essingeleden?

Självklart spelar halkan in, och hastigheten.

Jo, men tristess räknas inte in i trafikdöden, och det är väl enda sättet att dö i två timmar långa köer på Essingeleden?

Självklart spelar halkan in, och hastigheten.

Ja då är ju inte norrlänningar så bra på att köra i halka som ni alltid påstår! :krama

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg