Snålare att ligga?

R1 racer skrev:
2358825 Har du ingen bil?
Du får väl iallafall dra av för soppan på deklarationen,inte mycket att klaga över då.Hoj dricker inte så attans mye.
El scooter vore kanske nåt,kan säkert snål ladda den på jobb oxå.

Har du kört bil i rusningstrafik i Stockholm nån gång?
Har fan inte råd att ha hur många fordon som helst. Hade jag det hade jag väl inte behövt köra snålt:dummer

Skoter!?:pangihuve :zpy
 
MangeO skrev:
2359601 Har du kört bil i rusningstrafik i Stockholm nån gång?
Har fan inte råd att ha hur många fordon som helst. Hade jag det hade jag väl inte behövt köra snålt:dummer

Skoter!?:pangihuve :zpy


Hinner man lägga sig ned på tanken i Stockholms rusningstrafik?:va
 
syltburk skrev:
2357251 Säg att man kör drygt 100 km/h och sitter rakt upp, vindens kraft blir kanske 20 kg. 200 N i 30 m/s blir då 6 kW. Alltså ca 8 bakhjulshästar som går åt helvete. Att vinden bromsar 20 kg .... Om mitt antagande på 20 kg stämmer så innebär det att vid 200 km/h skulle kosta ca 60 bakhjulshästar (vilket iofs låter ganska mycket).

Du borde joina mythbusters! :tummenupp


När jag vill spara soppa kör jag inom körkortsgränsen i jämn fart, som någon tidigare sagt.

tja!:crash
 
Taz skrev:
2359674 Åker du VTR finns ingen återvändo, de drar alltid massor med soppa hur man än försöker... :rolleyes:

//D

R1 -05 med kit-härva och superbikemappning är inte direkt bensinsnålt heller. Har aldrig lyckats åka under 1,5 liter / mil. Körde hoj tur och retur Kinnekulle i söndags, 66 mil landsväg drog ca 100 liter. :huvet
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top