Snälla, visa hänsyn för häst och ryttare!

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag har faktiskt ridit på hest ett antal gånger, ända sen jag bodde på bondgård på somrarna (sant) och mitt största problem har aldrig varit trafiken utan själva hästen.
Maken till pantat djur har jag nog aldrig upplevt.

Jag har en bild från den tiden... du har ju inte fattat konceptet... :7peta

hojhäst.jpg
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Eller göra som man gör med polishästarna som krävs att de är väldigt stabila och orädda. Det behövs antagligen inte lika höga krav, eftersom att polishästarna i princip ska klara av att vada genom upplopp...

I somras hade de en filminspelning nedanför på gatan (mitt inne i Stockholm city) då hetsen blev rädd för några ballonger och började skena okontrollerat gatan upp, ramlade omkull flera ggr och gled in i ett pst bilar. Bör nämnas att det var en inlånad polishest. Folket var inte tillräckligt vana vid hestar för att vistas med dem i trafik.

Man kan ju även påstå att ganska många mc-förare är opålitliga i trafik. ;)

Den dagen ryttare börjar plocka upp skiten era bajsmasikner lämnar, visar jag respekt. :tummenupp

"Skit ska skit ha" :fakta

Tillsvidare: Skogen, fältet, stallet, diket (för alla del), bör ni hålla er till :)

Vad kom först, hästen eller motorcykeln?

Hoppas du inte släpper ut några avgaser?

Hoppas du tar han om ditt eget bajs. :)
 

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Surahammar
Hoj
KTM Duke II
7jävla lång tråd för en sån simpel sak som att släppa på gasen när man möter en häst.

Trodde då inte det var så många på sporthoj.com som skulle gnälla som gamla tjuriga tanter i insändarna i tidningen.

Sen yttrar man sig att barnen inte visar respekt när man själv inte är ödmjuk nog att släppa på gasen för en ung tjej eller kille som håller på med det hon älskar allra mest.

Haha, vi är riktiga hårdingar vi på sporthoj, eller hur?
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
En kollega (som rider regelbundet) klassificerar häst som kanin, fast större.

Ligger nåt i det. Om inte annat blir det bättre utbyte i lasagnefabriken.


Tunna skivor / Hamburgerkött

Innehållsförteckning
Hästkött, koksalt, antioxidationsmedel (E325, E331, E301), druvsocker (majs), socker, stabiliseringsmedel (E452), konserveringsmedel (E250), rökarom.

ts_rokt_hamburgerkott.jpg
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Tunna skivor / Hamburgerkött

Innehållsförteckning
Hästkött, koksalt, antioxidationsmedel (E325, E331, E301), druvsocker (majs), socker, stabiliseringsmedel (E452), konserveringsmedel (E250), rökarom.

View attachment 402727


Det vore bättre för alla om vi åt mer av den varan :fakta
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
En häst har lika mycket på allmänväg att göra som en motocross.

Liknelsen med crosshojen haltar. De flesta crosshojar har fungerande bromsar, de whiilar inte av sig själv för att de ser en skugga i diket och de svänger inte nittio grader full fart ut i skogen för att ett fönster blåser igen hundra meter bort.
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Enda anledningen man egentligen saktar ner för en häst med ryttare är för att kolla om den senare fyller ut tröjan och byxorna på rätt sätt. :yoparty

Skiter väl i hästen, går och bajsar överallt, jäkla värdelösa kreatur:4skrika
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag har en bild från den tiden... du har ju inte fattat konceptet

View attachment 402722

Jag skall berätta en sak för dig. Jag kör sporthoj. Jag har ridit 3 ggr i mitt liv. Första ggr råkade det ramla ut en flaska sprit ur innerfickan, det var ju inte riktigt meningen men hur som helst fick jag inte rida klart liksom eller jag fick inte rida alls. Obs, alkoholen skulle jag ha senare på kvällen. Andra gången var jag med min flickvän på Island och hon skulle ju prompt rida på en sån låg hest med behaglig gång och jag tvingades med, det gick i säkert 40 km/h:rolleyes: Efter några år åkte vi till Nya Zeeland (skryter jag? kanske lite) och givetvis skulle hon rida där oxå. Men nu var omständigheterna helt annorlunda.

På den tiden höll jag på med kroppsbyggning och körde enduro på fritiden och min tjej hade ridit 3 ggr i veckan i åratal. Blev minst sagt häpen när det kommer ut en kvinna från hästgården med överarmar som är större än mina egna. Tjejen min hyr en häst och innehavaren ger sig inte utan tycker självklart jag också skall med ut, hon tvingar ut ett svart monster till hest. Kan jag backa? Klart jag inte kan. Jag kan ju det här, jag har ju ridit 1,5 ggr innan. Vi ger oss ut och min hest lägger sig sist. Det funkar hyfsat, tills dom börjar galoppera. Min hest får spel och för första gången får jag lite feeling med det här hästar. Jag måste erkänna att fartkänslan inte är så tokig, lite som enduro och när vi kommer ut på en strand pushar jag på mitt djur allt jag kan och rider om min tjej. Jag tycker faktiskt det är skitkul tills vi kommer till en böj på stranden och hon passerar mig hur lätt som helst :D

Jag måste erkänna att jag har fan inte en aning vad jag vill säga med den här historien. På ett sätt avskyr jag hestar och gillar hamburgerkött, å andra sidan skulle jag vilja lära mig rida på riktigt och överraska min tjej men så länge dom går i max 60 knyck så håller jag mig nog till, ja du vad.
 
Last edited:
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top