Driftboss
Ny medlem
- Gick med
- 31 May 2023
- Hoj
- 2017, Viarelli, Motard
Tja, Jag har precis skaffat en cross moppe (viarelli motard). Den var i allmänt bra skick förutom det att enligt dem förra ägarna så skulle jag nog behöva tvätta förgasaren. Den gick allmänt bra och när jag kom hem körde jag lite. Typ en vecka senare så skulle jag starta den igen men det gick inte på ungefär 15 minuter. Efter dem där 15 minuterna så fick vi igång den och den gick bra hela dagen efter det och hade inga problem att starta just den dagen förutom att motorn inte ville varva ned. Sen några dagar senare så skulle jag köra iväg den på släp och den gick bra och startade direkt innan och efter släpet (motorn hade fortfarande problem att varva ned). Sen ett litet tag senare så skulle jag ut och köra med några kompisar, vi var 3 styckna och medans vi väntade på den 4de personen så skulle jag visa / flexa min moppe lite. Så jag startade den (utan problem) och varvade motorn (inte då överdrivet). Sen så stängde jag av motorn. typ 30 / 40 minuter senare så skulle vi köra iväg och då vägrade mopeden att starta. Jag har försökt att starta den flera gånger, olika dagar med elstart, kickstart och rullstart men den vägrar fortfarande. Vad jag har läst så är det förmodligen förgasaren elelr tändstiftet men snälla hjälp mig och skriv vad ni tror problemet kan vara. Förlåt för lång text
Mvh en ledsen moppe ägare
Mvh en ledsen moppe ägare