Smygnyhet om R1 2004 !!!!!

Don Quixote skrev:
Hjälp vilken nivå det blev på den här tråden!

Hur som helst - lite fakta. Både R1an och Kawan har körts under tester på Daytona i USA i Superstock, och där noterades toppfarter för R1 på 185 och ZX10 184 mph, vilket är lika med ungefär 296 km/h. Alltså har både Rejvis och snubben i Yamahashoppen helt rätt. Så var det med det.

För övrigt är www.roadracingworld.com en bra sida! ;)

Jag kan helt sanningsenligt intyga att jag torrsimmade nämnda specie idag. Den klockades då till ärliga 0 km/tim. Ankan är mitt vittne.

Peno skrev:
Jag kan helt sanningsenligt intyga att jag torrsimmade nämnda specie idag. Den klockades då till ärliga 0 km/tim. Ankan är mitt vittne.

pff det kom jag upp i för en o en halv vecka sen redan på den hojen, kan tänkas att jag kan ha flyttat den nån millimeter tom :)

valmers skrev:
Att ZX-12:an är vanvettigt ful är en annan sak.

Stackars Valmers måste ha slagit i huvudet när han ramlade omkull med cykeln. Det här är väl inte fult?? :va

Bifogat

• 2002ZX-12RBlackGold.jpg
    2002ZX-12RBlackGold.jpg
    72.8 KB · Visningar: 106
Don Quixote skrev:
Stackars Valmers måste ha slagit i huvudet när han ramlade omkull med cykeln. Det här är väl inte fult?? :va
Jo. Vanvettigt, som sagt.

Edit: Klumpig formgivning, extremt smaklösa färger, tafflig detaljfinish. Ett jävla tryck i motorn, annars ointressant.

Last edited:
den gammla med ett löst plaströr (luffarturbointaget) under kåpan var kanske inte så vacker, men så ful är inte nuvarande hoj tycker jag.
Hayabusan kan jag tyvärr inte ens lära mig gilla utseendet på.

valmers skrev:
Jo. Vanvettigt, som sagt.

Edit: Klumpig formgivning, extremt smaklösa färger, tafflig detaljfinish. Ett jävla tryck i motorn, annars ointressant.

Hmm... Annar vissa meningsskiljaktigheter när det gäller design. Den har en ovanligt aggressiv och giftig front och kombinationen svart/guld osar ju klass. Men nån ska väl vilja ha en röd/lila/vit blade med instrumentering från en Volvo 142 också så det är tur att alla inte tycker lika.

valmers skrev:
Att ZX-12:an är vanvettigt ful är en annan sak.
Ugly is who ugly says.

Fast du har rätt.

Don Quixote skrev:
Hmm... Annar vissa meningsskiljaktigheter när det gäller design. Den har en ovanligt aggressiv och giftig front och kombinationen svart/guld osar ju klass. Men nån ska väl vilja ha en röd/lila/vit blade med instrumentering från en Volvo 142 också så det är tur att alla inte tycker lika.
:rofl :rofl :rofl :yoparty

Don Quixote skrev:
Se upp nu. Volvo 142? Där ligger nog Kawasaki illa till, med ANALOG hastighetsmätare. Antikrundan nästa.

det har de kompenserat med att de har digitala hastighetsmätare och varvräknare på nya hojarna, fast den där varvräknaren verkade värdelös måste jag säga.

Silwer skrev:
det har de kompenserat med att de har digitala hastighetsmätare och varvräknare på nya hojarna, fast den där varvräknaren verkade värdelös måste jag säga.

Varvtals skyddet ( växelindikatorn ) lyser som en strålkastare, inga problem :tummenupp

Vafaan !!! Klart det skall vara analogainstrument !!! Tycker personligen att digitalainstrument är as fult.

Har även sett vissa inlägg om meningen med 300+. Kan bara säga att antingen så vill man knäcka en gräns som inte så många ens har sniffat på eller så är man för feg för att själv våga, och får sen stå bredvid med avundsjukan dräglandes ur munnen !! Det finns även dom som inte bryr sig om toppfarter, men dom är inte inne i sådana här trådar och har åsikter om varför man skall köra fort.

För mej är valet självklart, Zx12an...
Vad spelar det egentligen för roll om den gör 300 eller 305km/h?
Dessutom är ju tolvan snygg till skillnad från busen som ser ut som en lite överviktig flodhäst.

!Obs! Detta är min personliga åsikt, dina argument kan du behålla för dej själv. :)

:banana

Mechanic_D skrev:
Dessutom är ju tolvan snygg till skillnad från busen som ser ut som en lite överviktig flodhäst.

!Obs! Detta är min personliga åsikt, dina argument kan du behålla för dej själv. :)

vem menar du med dina argument????

Mechanic_D skrev:

här har du oxo min personliga åsikt, en välsvarvad BITCH med klor som en TIGER!!!!!

Bifogat

• R1_zx10.jpg
    R1_zx10.jpg
    108 KB · Visningar: 87
Ravetrancer skrev:
här har du oxo min personliga åsikt, en välsvarvad BITCH med klor som en TIGER!!!!!

Kanske var lite oklar...
Med "dig" menade jag generellt sett, alltså inget personligt.

1. Jag snackar om zx12an, inte 10an.
2. Jag snackar om busan, inte R1an.
3. Menade standard.

Edit: Gammal tråd, sry :död

Last edited:
O avset så e jag iaf jävligt nöjd med våran R1 04-

Har haft 290 km/h på mätaren & då öka den fortfarande iaf... Sen vad det e i verklig fart kan man undra....

/Simon

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...