Smygnyhet om R1 2004 !!!!!

300 +.....?

Återigen en fullständigt förvirrande tråd.....................

- Om man förutsätter att man köper en av dessa "Häftiga" hojar, kör den varje dag mellan 1april och 31okt, så blir det c:a 210 dagar,
drar bort de dagar då det regnar c:a 50st, då blir det 170dagar kvar.
Sentänker vi oss att man i snitt åker 3mil/dag, jag menar kvarteret runt korvmojen blir ju inte så långt, då får vi ihop runt 500mil.
Nu till den springande punkten......hur många kilometer under dessa 500mil åker man på ett sånt ställe att man kan på ett säkert sätt,
då menar jag personligt säkert sätt, utan att riskera att en BM traktor eller en Rosenlew tröska svänger ut från en sidoväg, åka 300+......?

Var ärliga nu.......egentligen är det fullständigt ointressant hur fort en hoj går...annat än i typ MotoGP sammanhang!
 
Last edited:
I Mach3 så säger de att så fort de kommer upp i fart så drar kawan ifrån Busan, medan Busan tar igen det så snart det börjar svänga lite, men samtidigt så testade Bike dem båda och enligt dem var Busan snabbare, måste bero på olikheter mellan olika exemplar av samma hoj, det kan ju skilja en del, min gixxer1000 -03 accar inte vidare vid 299 då stannar varvräknaren oxå, men då jag hade TRE på den gamla 01:an så skulle varvräknare gå vidare även om hastighetsmätaren stannar, sägs det, testade aldrig på den....

Toppfart är inte helt oväsentligt, men inte heller det viktigaste av allt..enligt mig... :va
 
Kent W skrev:
Återigen en fullständigt förvirrande tråd.....................

- Om man förutsätter att man köper en av dessa "Häftiga" hojar, kör den varje dag mellan 1april och 31okt, så blir det c:a 210 dagar,
drar bort de dagar då det regnar c:a 50st, då blir det 170dagar kvar.
Sentänker vi oss att man i snitt åker 3mil/dag, jag menar kvarteret runt korvmojen blir ju inte så långt, då får vi ihop runt 500mil.
Nu till den springande punkten......hur många kilometer under dessa 500mil åker man på ett sånt ställe att man kan på ett säkert sätt,
då menar jag personligt säkert sätt, utan att riskera att en BM traktor eller en Rosenlew tröska svänger ut från en sidoväg, åka 300+......?

Var ärliga nu.......egentligen är det fullständigt ointressant hur fort en hoj går...annat än i typ MotoGP sammanhang!

Precis, kan inte heller fatta varför det är så viktigt, köra rakt fram i 300+ hur roligt är det. Men som du skriver korvmojjen är väldigt viktig för många. Inte för att det är direkt relevant, men Cralles hojj gör 250-260 kmh verklig fart - hur snabb tror ni han hade varit på en R1 04 runt Anderstorp tex, Inte snabbare än med sin SS600 det kan jag nästan lova, gívetvis har hans hoj bättre komponenter. Nä, fram med lätthanterliga hojjar som man kan slänga runt kurvor lite hus som helst. Fram med 130 kg hojjar med 100 hk så att man kan leka lite och spöa skiten ur Busar/zx12 på alla favvo vägar.

Vilket skit inlägg???..ja..ja var lite utråkad :tungan
 
Dr Gixxer skrev:
I Mach3 så säger de att så fort de kommer upp i fart så drar kawan ifrån Busan, medan Busan tar igen det så snart det börjar svänga lite, men samtidigt så testade Bike dem båda och enligt dem var Busan snabbare, måste bero på olikheter mellan olika exemplar av samma hoj, det kan ju skilja en del, min gixxer1000 -03 accar inte vidare vid 299 då stannar varvräknaren oxå, men då jag hade TRE på den gamla 01:an så skulle varvräknare gå vidare även om hastighetsmätaren stannar, sägs det, testade aldrig på den....

Toppfart är inte helt oväsentligt, men inte heller det viktigaste av allt..enligt mig... :va

tja till slut kom nog den sammlade hojpressen fram till att busan är snabbast, tror ingen påstår nåt annat utom möjligen kawa vänliga tidningar.
Det har som du säger ingen större betydelse heller, sällan man kan köra så fort som 300.
 
Silwer skrev:
tja till slut kom nog den sammlade hojpressen fram till att busan är snabbast, tror ingen påstår nåt annat utom möjligen kawa vänliga tidningar.
Det har som du säger ingen större betydelse heller, sällan man kan köra så fort som 300.

Sena kvällar på motorvägen emot Strömstad går det bra (E6) :D
 
Hjälp vilken nivå det blev på den här tråden!

Hur som helst - lite fakta. Både R1an och Kawan har körts under tester på Daytona i USA i Superstock, och där noterades toppfarter för R1 på 185 och ZX10 184 mph, vilket är lika med ungefär 296 km/h. Alltså har både Rejvis och snubben i Yamahashoppen helt rätt. Så var det med det.

För övrigt är www.roadracingworld.com en bra sida! ;)
 
Don Quixote skrev:
Hjälp vilken nivå det blev på den här tråden!

Hur som helst - lite fakta. Både R1an och Kawan har körts under tester på Daytona i USA i Superstock, och där noterades toppfarter för R1 på 185 och ZX10 184 mph, vilket är lika med ungefär 296 km/h. Alltså har både Rejvis och snubben i Yamahashoppen helt rätt. Så var det med det.

För övrigt är www.roadracingworld.com en bra sida! ;)

EOD :Bugar
 
Men det är väl bara -99:ans busa som gör över 300 från fabrik, resten av årsmodellerna är strypta så även med Zx12:orna. Busan gör enligt guniess (stavas) rekordbok 312km/h i riktig fart från fabrik. Lägger in en smygannons här med: är du intresserad av en zx12a så har farsan en till salu (nära malmö) pma om du är intresserad.
 
Mr.Dna skrev:
Men det är väl bara -99:ans busa som gör över 300 från fabrik, resten av årsmodellerna är strypta så även med Zx12:orna. Busan gör enligt guniess (stavas) rekordbok 312km/h i riktig fart från fabrik. Lägger in en smygannons här med: är du intresserad av en zx12a så har farsan en till salu (nära malmö) pma om du är intresserad.

jo det stämmer, men den strypningen försvinner nog på de flesta, alla vill ju ha ut det sista även om det är en hk extra:)
 
Silwer skrev:
hehe, nej du, tänk nu hur kawafolket ska vrida sig i sängen över den där mphn lägre toppfart :lol

När till och med jag har klarat av att svälja detta gigantiska nederlag ska nog alla andra klara av det också!
ZX12an, och speciellt den nya som kom 2002, har högre toppeffekt än Busan och är enligt uppgift betydligt trevligare när det svänger, men den är mindre aerodynamisk och når därmed en lägre toppfart.
And that's the way the cookie crumbles!
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top