SMS-terroriserad av snorunge.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Min flickvän har allvarliga problem med en tidigare hundvakt. Den här tjejen, som såklart är 90-talist, har misskött sig flera gånger och gjort allt från stjäla parfym till att bjuda över folk till min tjejs lägenhet utan att fråga. Självklart tröttnade min bättre hälft på detta och bad snorungen försvinna och aldrig höra av sig igen.

Nu till problemet: Hundvakten fortsätter att höra av sig via SMS och kräver en förklaring och tycker att hon blivit orättvist behandlad samt att det är min tjej som är grunden till allt. Hon vägrar även att lämna tillbaks nyckeln hon lånat. Det har nu gått så pass långt att min tjej blir tvungen att stänga av telefonen på nätterna då det kan komma allt mellan fem och 20 SMS per natt. Detta trots att hon fått tillsägelse att aldrig höra av sig och att ingen svarar på SMS'en hon skickar. Nu skickar till och med hennes kompisar, som min tjej inte ens känner, SMS mitt i nätterna.

Vad finns det att göra åt en person som verkligen inte har intellekt nog att förstå hur man sköter sig? Att skjuta och gräva ner henne i skogen är tyvärr ingen hållbar lösning. Man ska väl fan inte behova byta lås och skaffa nytt mobilnummer?

[EDIT] Att borra är inte heller någon lösning då jag tror rättsväsendet kan ha lite invändningar mot lobotomi.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Polisanmäla för trakasserier?
Men byt för fan lås omgående. Stolpskottet verkar inte ha folkvett, inte heller hennes polare. Vill din flickvän då att de ska kunna ta sig in i hennes lägenhet när andan faller på?
 
Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Det går nog under trakasserier och är helt och hållet åtalbart.
Frågan är vad som står i SMSen, är det direkta hot så är det också åtalbart men är det förtäckt så kan det vara svårt att få det rätt där.
men skulle de fortsätta eller trappa upp efter polisanmälan så blir det övergrepp i rättsak och helt plötsligt kan det bli kännbart att bete sig illa.

ang nyckel = egenmäktigt förfarande.
men byt lås oavsett ni får tillbaks eller inte för hur vet du att det inte tillverkats kopior mm ?
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Jag vet att Tre har en tjänst där man kan spärra nummer. Borde finnas hos andra operatörer också.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Upplys henne om att ni ämnar polisanmäla om nyckeln inte omedelbart återlämnas samt att hon slutar ta kontakt.

Får ni inte nyckeln i retur å det snaraste efter det bör nog låset bytas illa kvickt.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Det ligger inga pengar bakom det hela då? Tänkte med betalningen.. Jävligt märkligt beteénde måste jag säga...
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag har sagt till frugan att börja låsa med tillhållarlåset för det har ungen inte någon nyckel till. Angående Borderline så är det nog inte långt från sanningen då hundvakt verkar ha halva alfabetet som diagnos. Vi ger det över helgen och har hon inte slutat blir det en polisanmälan.

Inte för att jag tror det räcker..
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Förmodar att hon har fått betalt för det "jobb" hon har gjort?

Bor tjejen hemma hos sina föräldrar? Är de vettiga?
Kontakta dem och förklara sakligt vad som sker. Borde kunna ta skruv.

Annars tycker jag ovan förslag att ni tänker polisanmäla om hon inte slutar höra av sig.

Tar nog skruv om polisen ringer och frågar lite men det är väl en utopi.


Personligen hade jag nog föreslagit en fika på stan för att prata lite. Förklarat att ni inte är nöjda med det utförda arbetet och säg varför, fortsatt anställning är inte önskvärt.

"Tack och hej, du skötte inte jobbet"
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Förmodar att hon har fått betalt för det "jobb" hon har gjort?

Bor tjejen hemma hos sina föräldrar? Är de vettiga?
Kontakta dem och förklara sakligt vad som sker. Borde kunna ta skruv.

Annars tycker jag ovan förslag att ni tänker polisanmäla om hon inte slutar höra av sig.

Tar nog skruv om polisen ringer och frågar lite men det är väl en utopi.


Personligen hade jag nog föreslagit en fika på stan för att prata lite. Förklarat att ni inte är nöjda med det utförda arbetet och säg varför, fortsatt anställning är inte önskvärt.

"Tack och hej, du skötte inte jobbet"

Ännu bättre, åk hem till hennes föräldrar. Var trevlig och saklig och förklara att du kräver tillbaka nyckeln som hon har.
Berätta även konsekvensen av att inte lämna tillbaka nyckeln (polisanmälan).
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Ännu bättre, åk hem till hennes föräldrar. Var trevlig och saklig och förklara att du kräver tillbaka nyckeln som hon har.
Berätta även konsekvensen av att inte lämna tillbaka nyckeln (polisanmälan).

Och då kommer föräldrarna givetvis att försvara det lilla livet. Hon har minsann inte gjort något fel för hon är jetesnel! :huvet
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Och då kommer föräldrarna givetvis att försvara det lilla livet. Hon har minsann inte gjort något fel för hon är jetesnel! :huvet

Inte om man har torrt på fötterna. Se till att lista alla nattliga SMS. När man kan visa en gedigen lista med hundratals SMS skickade nattetid är det svårt ens för de svenska curlingmästarna att förneka att snorisen har problem...
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Om hon fått betalt enl ök så är det helt upp till er vem som ska vakta jycken. Tjejen verkar seriöst störd. Hur gammal är hon? Bor hon hemma skulle jag ta kontakt med föräldrarna och förklara sakligt (hota inte) läget och ev konsekvenser. I annat fall:

-Polisanmäl. Solklart fall av ofredande
-Byt lås asap. Jag skulle inte vilja att ett sån person springer runt med min nyckel.

-
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top