Smitning! Jag behöver er hjälp med att hitta advokat.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Men du försökte alltså köra ifrån polisen?
Isåfall är ju "smitning" korrekt iaf?
Körde du in i polisbilen som stod tvärs över vägen? (isåfall varför? för att du höll för hög hastighet?)

edit:eek:k, kanske bäst att du inte säger nåt mer om det skapar problem i rätten.
 

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Vällingby
Hoj
Ktm Superduke 990
Måste ändå säga att det är strongt att stå sitt kast som du gjort....och dessutom berättar om det på SH...lycka till,
 

jetfuel

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
Skrev-raket-Retta
Dommare och advokater är inte dumma i huvudet (tyvärr).
Har du dragit en röding kör in i polisen och försökt smita springandes i skinställ kommer de nog att hävda att du är det och att du inte hör hemma i trafiken med körkort. Du kommer få fotboja och förmodligen lämna lapparna ett tag.
Om du är smart så ger du fullkomligt fan i att ljuga eller hitta på valser för nu är det försent.
Kryp till korset säg som det var.
Du visste att det var 30 för vägarbete och neglegerade för att du hade bråttom.
När polisen följde efter dig fick du lite panik och valde att gasa. Det ena ledde till det andra. Se ut som att du ångrar dig och säg att du är fullkomligt medveten om att det var fel.
Har du tur och gör det i polisförhör slipper du domstol och alla konstnader kring den.
Dagsböter, indraget kort, fotboja som bäst.
grov vårdslöshet i trafik max straff 2 år.
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
Men du försökte alltså köra ifrån polisen?
Isåfall är ju "smitning" korrekt iaf?
Körde du in i polisbilen som stod tvärs över vägen? (isåfall varför? för att du höll för hög hastighet?)

edit:eek:k, kanske bäst att du inte säger nåt mer om det skapar problem i rätten.

Jag skulle ut och köra lite.
Helt plötsligt så ser jag en polisbil som kör fram och ställer sig i vägen. Eftersom min bror blivit påkörd AV EN POLISBIL i en korsning bara månader innan och aldrig blev återställd så fick jag panik.
Jag visste inte vid denna tidpunkt att polisen var ute efter mig. Så jag ställde mig upp och sprang åt sidan. Sen förstod jag att det va mig de ville stoppa så jag stannade.

Alltså har jag inte smitit.

Jag har erkänt att jag har kört för fort men inte att jag har försökt smita.
 

jetfuel

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
Skrev-raket-Retta
Nästa tips skriv inte något här som du inte vill att polisen ska läsa...
Poliser läser också öppna forum.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Din historia är inte helt sammanhängande om du ursäktar.
Varför körde du in i polisbilen som ställt sig tvärs över vägen? (borde inte din brors händelse göra dig ännu mer benägen att INTE köra in i en polisbil?)

Om jag fattar det rätt var du altså ute och åkte en kväll och körde mot rött utan att märka att en polis såg det och antagligen började följa efter dig?
Sen (utan att märka polis med blåljus efter dig?) kör du in på en väg med ett vägarbete där du gasade på lite, helt plötsligt kör en polisbil ut på vägen framför dig som du inte hinner bromsa för och kör in i.
eftersom din bror har haft dålig erfarenheter av polisbilar i vägen så försöker du springa därifrån?
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Jag skulle ut och köra lite.
Helt plötsligt så ser jag en polisbil som kör fram och ställer sig i vägen. Eftersom min bror blivit påkörd AV EN POLISBIL i en korsning bara månader innan och aldrig blev återställd så fick jag panik.
Jag visste inte vid denna tidpunkt att polisen var ute efter mig. Så jag ställde mig upp och sprang åt sidan. Sen förstod jag att det va mig de ville stoppa så jag stannade.

Alltså har jag inte smitit.

Nu blev jag inte ett dugg klokare...
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
Din historia är inte helt sammanhängande om du ursäktar.
Varför körde du in i polisbilen som ställt sig tvärs över vägen? (borde inte din brors händelse göra dig ännu mer benägen att INTE köra in i en polisbil?)

Om jag fattar det rätt var du altså ute och åkte en kväll och körde mot rött utan att märka att en polis såg det och antagligen började följa efter dig?
Sen (utan att märka polis med blåljus efter dig?) kör du in på en väg med ett vägarbete där du gasade på lite, helt plötsligt kör en polisbil ut på vägen framför dig som du inte hinner bromsa för och kör in i.
eftersom din bror har haft dålig erfarenheter av polisbilar i vägen så försöker du springa därifrån?

ungefär..
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tittar du aldrig på cops? Man ska inte försöka springa ifrån poliser, även om man är "oskyldig".
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
dregen: ok, lite klarare då, förstår inte hur du kunde missa en polisbil efter dig med blåljus dock.

Körde polisbilen ut framför dig så det var omöjligt att stanna eller stod den i gatan så du såg den i tid för att bromsa, men gjorde det inte iaf?

(trodde du fortfarande inte att det var dig polisen var ute efter när det stod en polisbil i vägen?)
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Jag skulle ut och köra lite.
Helt plötsligt så ser jag en polisbil som kör fram och ställer sig i vägen. Eftersom min bror blivit påkörd AV EN POLISBIL i en korsning bara månader innan och aldrig blev återställd så fick jag panik.
Jag visste inte vid denna tidpunkt att polisen var ute efter mig. Så jag ställde mig upp och sprang åt sidan. Sen förstod jag att det va mig de ville stoppa så jag stannade.

Alltså har jag inte smitit.

Jag har erkänt att jag har kört för fort men inte att jag har försökt smita.

I detta fall var det ju du som körde på någon annan, så den varianten är ingen hit att skylla på. Dessutom, kör man på någon så stannar man ju kvar. I synnerhet om det är en polis, det är ju dem man skall ringa efter i de fall man inte praktiskt nog krockat just med en polis.

Dumhet är visserligen inte olagligt men man kan heller inte skylla på det när man satt sig i skiten.
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Observera att det står att dom började förfölja motorcyklisten för att han "TROLIGEN" kört mot rött. Hyfsat intressant vinkling tycker jag :)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Om han nu körde mot rött (vilke han borde veta själv) så lär ju lappen ryka iaf (iofs kanske det minsta problemet om man säger så)
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
:tuttar :tuttar :tuttar
körkortsförlust och böter enda som kommer ske..

brätta hur det gått - när rättegång är klar...
detta vill jag inte missa att höra om...
 
Last edited:

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Om han nu körde mot rött (vilke han borde veta själv) så lär ju lappen ryka iaf (iofs kanske det minsta problemet om man säger så)
Misstänker att i Dregens fall handlar det nog mer om att inte bli rövknullad på Hall än att bli av med kortet..
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Misstänker att i Dregens fall handlar det nog mer om att inte bli rövknullad på Hall än att bli av med kortet..

Hmmm. Nu är det ju iofs skillnad på två personer på samma forum

Dreggel (som inte har nått med det här att göra)
O
Dregen (som startade tråden)???

Edit: medans jag svarade så ändrades felskrivnigen (från början skrev han Dreggel eftersom namnen ju faktiskt är lika. :p) redan så. Jäklar vad snabb han va. :p
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top