Smitning i köer VS Olyckor.

Såhär många känner jag

• Antal röstningar
    0
Gillade denna komentaren.

"Jag tycker att de allra flesta förare av japshojar borde ta sig en funderare om dom ska ha i trafiken att göra överhuvudtaget. Har nog aldrig sett någon av dom hålla fartbegränsningen. Det brukar vara att man ser dom långt borta i backspegeln, sen ligger dom jämsides och sedan försvinner dom i horisonten. Gärna på bakhjulet också.

Som tur är har ju en motorcykel inte så mycket massa och väger inte så mycket så risken är ju iaf mindre än om idioterna skulle sätta sig i en bil och köra så.

Nu säger jag inte att ALLA är såhär, men runt 95% av alla jag har mött i trafiken verkar inte ha något vett överhuvudtaget."

jävla zatzytroll smyger in och sätter "+10"
Den statistiken får man ju bortse ifrån.

Dom ggr det hänt mig och vänner till mig så beror det på att bilister (oftast kvinnor faktiskt) fått damp och gjort en oväntad manöver utan att förvarna som tex påbörja en u-sväng ur en kö för att slippa köa..eller slänga upp dörrar. jag erkänner dock att jag haft för bråttom och knockat backspeglar både en och två ggr men inte i Sverige utan i Dublin där rusningstraffiken är en djungel och folk står på alla bredder och längder...om det nu är en ursäkt:va

Men jag tycker absolut att man skall kringla sig runt köer..varför har man annars MC? Skiter högaktligen i om bilister blir sura av det. Kör hoj då :finger

"Jag tycker att de allra flesta förare av japshojar borde ta sig en funderare om dom ska ha i trafiken att göra överhuvudtaget. Har nog aldrig sett någon av dom hålla fartbegränsningen. Det brukar vara att man ser dom långt borta i backspegeln, sen ligger dom jämsides och sedan försvinner dom i horisonten. Gärna på bakhjulet också.

Som tur är har ju en motorcykel inte så mycket massa och väger inte så mycket så risken är ju iaf mindre än om idioterna skulle sätta sig i en bil och köra så.

Nu säger jag inte att ALLA är såhär, men runt 95% av alla jag har mött i trafiken verkar inte ha något vett överhuvudtaget."

Det är ju lite gulligt att sitta på Zatzy och tycka sånna saker. Skenheligt!

Last edited:
Verkar som zatzyanerna inte har varit utomlands och kört bil. Dom skulle nog få en hjärtattack av att se hur hojjarna kör där :tungan

Känner till en person.

En av faderkakans vänner som råkade ut för att en taxidörr flög upp. Hojen parkerade i dörren och själv parkerade han i baksätet på bilen framför. Tjejen (som var lite på lyset) som hade öppnat dörren klarade sig med ett skrubbsår.

I en sådan situation vettefan vem jag lägger ansvaret på egentligen. Som motorcyklist bör man kanske räkna med risken (eftersom det var i stan), men samtidigt bör man kanske se sig för innan man slänger upp dörren.

Jo, jag har läst den.

Finns ett inlägg där en person hoppas på att någon öppnar bildörren framför en hojåkare så det inträffar en olycka !!!

Finns tydligen riktiga idioter på det forumet, tur man inte vet vem det är som skrivit detta IRL.

Jo, jag har läst den.

Finns ett inlägg där en person hoppas på att någon öppnar bildörren framför en hojåkare så det inträffar en olycka !!!

Finns tydligen riktiga idioter på det forumet, tur man inte vet vem det är som skrivit detta IRL.

Jag har råkat ut för det. Fick stopp, något som kändes som, 3 cm framför bildörren.

Ja, va fan... Det är ju en hona i alla fall. :D

Om det inte är falsk marknadsföring så. :)

Last edited:
Vart med om många tillfällen då det har kunnat hända en olycka, men kör man med insidan och har bromsberedskap så hinner man parera andra idioters misstag (om man håller en rimlig hastighet mellan köerna.)

Taxi bilar är värst i sthlms trafiken, de gör de sjukaste otänkbara handlingarna.
Körde engång vänster om en kö, det var dubbelheldraget så man antar att ingen ska göra en usväng, men ändå höll jag relativt låg fart och mitt från ingenstans gjorde taxi helvetet en U-sväng 3meter innan jag ska passera. Hann precis bromsa då jag alltid har bromsberedskap och stannade 50cm från att köra rakt in i förar dörren.

Och andra gånger det varit nära är bilist idioter som försöker låsa in en för de minsann inte tycker att man ska "tränga" sig förbi.

Vid ett tillfälle så körde jag förbi en bil vid ett rödlyse och ställde mig framför , båda skulle svänga till vänster. När jag väl stannar tutar fanskapet och knyter med näven i luften. Ignorerar.....när det slår om till grönt för oss så börjar jag köra och han tar ut svängen med max gas och kommer upp brevid mig. Det var enkelväg med räcke på vänster sida och snubben försöker preja mig. Gasar iväg på slangen då jag inser vad han försöker göra och han försvinner en bit bak. Var så jävla arg att jag inte kunde tänka, efter ca. 300m så hade jag kunnat börja tänka och tänkte nu jävlar ska jag snacka vett med fanskapet så jag låsades svänga till höger in på en mindre väg, när han passerat svängde jag ut igen och kom i fatt honom. Följe med på en kort resa och höll mig hela tiden tätt bakom så han hajade att jag var ute efter honom. Till slut parkerade han utanför sitt hus och jag låste in honom och klev av. Gick fram och frågade vad fan han höll på med och med darrande röst fick han ur sig: men men du trängde ju dig.

Sa att för det behöver du inte riskera mitt liv för att jag ställt mig framför dig utan att hindra din framfart. Efter en massa snack utan nå vettigt som kommit ur honom och sin darriga stämband så åkte jag därifrån.

Last edited:
Jag tycker det är helt okej att köra förbi köer med försiktighet. Har aldrig än så länge råkat ut för en olycka när jag kört förbi iallafall.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år