Capoeira_gbg
Ny medlem
Jag jobba på en bilplåtslagar och lackerarverkstad.Och i förgår när jag skulle åka hem å satte mig på bågen och varmkörde den först.Sen när jag skulle åka därifrån,la mig på min sida av vägbanan och kom upp i hela 10km/h.Till vänster stod d en hög minibuss som kan ha gjort att jag inte syntes så bra.Men ial,så när jag precis skulle svänga vänster dök d upp,från ingenstans,en bil rakt framför mig.Jag tvärnitade direkt,men såg jag kom närmare å närmare bilen,så jag i ren reflex slängde mig till vänster/bakom bilen å tog bågen med mig så inte den skulle åka in i honom.Hamnade såklart på marken,med bågen över mig fot så jag kunde inte flytta 230liggande kg..Passageraren i bilen gick ut å hjälpte mig upp med bågen.Jag allmänt chockad av den snabba händelsen,satte mig på bågen.Då såg jag hela vänsterkåpan va sönderrepad å sprucken.Och när jag skulle lägga i friläge så såg jag fotväxelstaget hade gått av..Jag förbannad som aset,drog några censurerade verser till han som hjälpte mig med bågen.Och under allt detta så satt föraren fortfarande kvar i bilen!..När jag skällt liten stund på passageraren,så gick han tillbaka till bilen.Blev skjutsad till kundmottagningen för å hämta sin bil.När han klivit ut så åkte förare bara därifrån utan å snackat med mig elle nånting.Men jag hann ta bilnumret..Jag förbannad som helvette gick in till kundmottagningen å snackade med en av cheferna så vi gick ut å tog några bilder på vägen så man såg mina bromsspår å några bilder på min båge.
Ringde sen hela kvällen för att försöka få tag på polisen..Sen efter 4 h så svarade dom å fick svaret att dom inte gör såna anmälningar längre som gäller smitning,utan måste komma till stationen
.
Så dagen efter så satte jag mig där efter jobbet.Väntade i över en timme utan väntenumret ändrade sig.Så jag tog min nummerlapp å åkte hem för att få tag på numret till han som körde bilen..Fick tag på d å ringde honom..Sa till honom att jag tyckte allt va hans fel men glömde nämna om smitningen.Men tänkte på att hålla mig lugn hela tiden på en vuxen nivå..Men han nekade å tyckte jag va ouppmärksam och att inte trodde att 10st av mina jobbarkompisar hade sett händelsen.Så ville jag polisanmäla honom så fick jag göra d :kocko .Då sa han:så får vi se vad som händer.
Kom till polisen å d blev till slut min tur..Nämde mina vittnen och han smet utan ens gå ur bilen och allt d där..Då sa polisen:vill inte va negativ nu,förstå ju din situation.Men d finns risk för att detta målet läggs ner för d kommer bli ord mot ord!!
Så nu står man här med trasig båge och ett sprillans nytt skinnställ som e fuckad!
Asså,vad e denna värld på väg???!!..Jag ha ju gjort allt jag kunde göra nu.Elle vet ni nårra mer tips?????
Kände mig tvungne å skriva av mig lite ilska..
Ringde sen hela kvällen för att försöka få tag på polisen..Sen efter 4 h så svarade dom å fick svaret att dom inte gör såna anmälningar längre som gäller smitning,utan måste komma till stationen

Så dagen efter så satte jag mig där efter jobbet.Väntade i över en timme utan väntenumret ändrade sig.Så jag tog min nummerlapp å åkte hem för att få tag på numret till han som körde bilen..Fick tag på d å ringde honom..Sa till honom att jag tyckte allt va hans fel men glömde nämna om smitningen.Men tänkte på att hålla mig lugn hela tiden på en vuxen nivå..Men han nekade å tyckte jag va ouppmärksam och att inte trodde att 10st av mina jobbarkompisar hade sett händelsen.Så ville jag polisanmäla honom så fick jag göra d :kocko .Då sa han:så får vi se vad som händer.
Kom till polisen å d blev till slut min tur..Nämde mina vittnen och han smet utan ens gå ur bilen och allt d där..Då sa polisen:vill inte va negativ nu,förstå ju din situation.Men d finns risk för att detta målet läggs ner för d kommer bli ord mot ord!!

Så nu står man här med trasig båge och ett sprillans nytt skinnställ som e fuckad!

Asså,vad e denna värld på väg???!!..Jag ha ju gjort allt jag kunde göra nu.Elle vet ni nårra mer tips?????
Kände mig tvungne å skriva av mig lite ilska..