Smet från mc-olycka

Visst är det roligt?! Ponera att den slälvproklamerade klokskapen åtminstone tillnärmelsevis varit jämförbar med tvärsäkerheten i "resonemangen"... Vad många nobelpris det hade blivit!

Framstår man som smartare om man skriker ut det tillräckligt starkt?

Jag måste däremot ge dig ett erkännande för ditt sätt att resonera, detta trots att jag inte alltid delar dina åsikter. Kanske blir smartare om jag skriker högre och blir lite mer kategorisk, vad tror du?

Damn.. Någon har hittat igen ordlistan! :)

Som svar på din fråga: Nej. Den som skriker framstår inte som smart. Ej heller framstår dennne som någon som "har på fötterna".

Sen vet jag vet inte vart du vill komma riktigt. Tycker du att jag är kategorisk och/eller skriker för att framstå som smart?

Damn.. Någon har hittat igen ordlistan! :)

Som svar på din fråga: Nej. Den som skriker framstår inte som smart. Ej heller framstår dennne som någon som "har på fötterna".

Sen vet jag vet inte vart du vill komma riktigt. Tycker du att jag är kategorisk och/eller skriker för att framstå som smart?

Nej, jag tyckte jag gav dig ett erkännande, vad uppfattade du? Mer en kommentar till inläggen du svarade på, som dessutom poppar upp med närmast ofelbar säkerhet och följer ett ganska förutsägbart mönster...

Nej, jag tyckte jag gav dig ett erkännande, vad uppfattade du? Mer en kommentar till inläggen du svarade på, som dessutom poppar upp med närmast ofelbar säkerhet och följer ett ganska förutsägbart mönster...

Ah.. Det var ditt "däremot" som förvirrade mig. Jag följde inte riktigt med i ditt resonemang.

Vilken motorcyklist tar upp en liftare? Speciellt om han inte har en extra hjälm?
Vilken MC går att köra efter att ha smällt in i en sten med sådan fart att passageraren flyger 30 meter? Vilken motorcyklist kör fort vansinnigt fort med en passagerare som bankar en i ryggen och kanske rent av lutar åt fel håll u kurvorna? Varför kunde inte 22-åringen själv ringa ambulans med sin mobiltelefon istället för att ge den till MC-föraren?

Nej, det är lite för många underliga pusselbitar i denna historia...

Känns lite som om det är ett komplicerat pussel. Olyckan har säkert skett på en MC, frågan är var den är nu och om den senare kan hittas samt vem som egentligen körde..:confused: Bör som sagt ha hänt rätt mycket med en MC som slungar av en passagerare så den flyger 30m och varför smiter man sedan, har man inte rent mjöl i påsen tar man nog inte upp passagerare heller och baar det gör det hela minst sagt märkligt..

Men vänta nu.. Handlade inte tråden om att nån hade blivit skjutsad och lämnad skadad i diket av iddiföraren? Alla var ju överens om att föraren var jettejettedum. Vad bråkar ni om? :va

Storyn låter lika skum som den där som blev hotad av tre mustiga män att ge ifrån sig hojen, sen körde de 20 m, kraschade hojen som direkct brann upp!

snubben har lurat sin mor för han inte kunde erkänna det som hänt och hon polis anmält det. och han måste bara hålla med för nu går det inte att backa.

olyckan som hände i kungsängen. hände en bit ifrån mig. hade ingen aning om det men funderade idag varför rödljuset var så sne och ena sidan hängde haha. vilken idiot. ska ta reda på vem det var

Hur gick det för stenen?
Med tanke på att hojen körde rakt in i den och ändå kunde köra därifrån så måste stenen ha pulveriserats. :va

Underliga omständigheter:
* Hojen kör av vägen i hög fart rakt på en sten så att båda flyger av hojen. Ändå verkar det som att mc-föraren är oskadd och hojen inte är i värre skick än att han kan köra därifrån.
* Finns det några bevis för att hojen framfördes i för hög hastighet? Eller kan det vara så att 22-åringen upplevde det som skitfort då han inte hade hjälm eller skyddskläder på sig, och sedan tappade mc-föraren kontrollen över fordonet då 22-åringen bankade honom i ryggen?
* 22-åringen hade för ont i benet för att kunna orka ringa 112. Men han orkade räcka telefonen till mc-föraren och be denne att ringa?
* Inget signalement på mc-föraren och det enda som står om motorcykeln är att de anhöriga har hittat delar från en blå/lila motorcykel. Kan man ens med säkerhet binda de delarna till en motorcykel?

Nja, det känns som att det finns lite för många lösa trådar för att jag ska kunna svälja vad som står på Dalarnas Tidningar. Skulle jag ha dragit en sån rövarhistoria för mina päron så hade de garvat läppen av sig.

Ett annat möjligt scenario:
1. 22-åringen är full som en indian när han känner hur det börjar rycka i baguetten. "Hmm... Vore ju inte helt fel med lite mutta nu, kanske skulle ta och hälsa på frugan en sväng..."
2. Nu har han ett problem. Det är ju långt till flickvännen och för kallt för en nattpromenad.
3. Han hittar en cross och tycker att det skulle vara en synnerligen god idé att låna den en liten sväng. Han ska ju inte så långt och är han lika snabb med tjejen som han brukar vara så hinner han återlämna crossen innan ägaren vaknar på morgonen.
4. Tjo vad det går. Men att kombinera hög hastighet och alkohol är aldrig en ljus idé. Lägger man till en temperatur bara strax ovanför nollan och avsaknad av skyddskläder så blir inte ekvationen direkt bättre.
5. Stelfrusen och berusad kan han till slut inte behålla kontrollen över hojen utan det blir istället en luftfärd som avslutas med att ta en närmare titt på tussilago och maskrosor i diket.
6. Då han kvicknat till lite och ligger där som en idisslande ko med käften full av gräs med en grym smärta från benet så inser han att det han gjort kanske inte var så smart ändå och att han måste göra något åt det. Men han inser iaf att det kanske inte vore så smart att ringa 112.
7. Han ringer en kompis som är minst lika berusad men har tillgång till en pick-up.
8. När kompisen kommit så kommer de överens om att kompisen ska lasta hojen på pick-upen och sänka den i närmaste sjö. Då kompisen har gjort det ska han ringa 22-åringen och berätta att det då är lugnt att ringa 112 och få hjälp. Det är bara det att när kompisen ringer 22-åringen efter att ha dumpat hojen så bestämmer sig 22-åringens telefon för att lägga ner. 22-åringen blir då förbannad och kastar iväg telefonen.
9. 22-åringen däckar av ansträngning, smärta och nedkylning.
10. Lastbilschauffören hittar honom och ringer 112. 22-åringen inser då ambulansen kommer att det är dags att ljuga ihop någon förklaring till varför han ligger mitt i skogen med ett brutet. Han låter sedan sin yra hjärna klämma ur sig första bästa historia, även fast den gott och väl skulle kunnat platsa på storfiskarnas senaste årsmöte.
(OBS: ovanstående tio punkter är bara ihopdiktade som ren underhållning och ska inte ses som ett försök att sia om hur sanningen verkligen ser ut)

Jag tror att liftarkillen gick igång på hojkillar. Så han liftade....och tallade. Skamgreppet fick föraren att helt tappa konceptet och båda for av vägen. Efter att ha betraktat sin ihopsmällda hoj hivade han sedan, asförbannad, tallarens mobil söderut.
Klart som korvspad.

/J

Jag tror att liftarkillen gick igång på hojkillar. Så han liftade....och tallade. Skamgreppet fick föraren att helt tappa konceptet och båda for av vägen. Efter att ha betraktat sin ihopsmällda hoj hivade han sedan, asförbannad, tallarens mobil söderut.
Klart som korvspad.

/J

Ah, en klassisk reach around menar du? :)

.

Han som nu körde kanske snott hojjen då han inte verkar kunna köra överhuvudtaget. Det kanske var Adnan gangster som ville styla.

(men då borde han väl snott telefonen?)

Konkret tips om smitande mc-förare

LUDVIKA
Kanske kan smitningsolyckan i helgen i Räfsnäs vara på väg att lösas. En person lämnade på tisdagen ett konkret tips till tjänstgörande stationsbefäl hos polisen i Ludvika vem den mc-förare är, som natten mellan fredag och lördag lämnade en skadad 22-årig passagerare åt sitt öde i ett dike.
http://www.dt.se/nyheter/ludvika/article313745.ece

Last edited:
Vilket vansinne! Å andra sidan så är det inte särskilt ansvarsfullt att lifta med första bästa motorcyklist utan en tillstymmelse till skyddsutrustning.

Vi gör alla misstag, speciellt i ung ålder. Ibland ställer lätt berusning också till med försämrat omdömme.

Har inte föraren något ansvar? Kör du/jag bil är det ditt och mitt ansvar som förare av fordonet att se till att passagerarna har bältet på sig och att det sitter korrekt. Samma sak med mc, det är förarens ansvar att passageraren har hjälm och att den sitter fast som den skall!

// Niklas

Det låter som om det saknas information i den där historien.. Om det var en så allvarlig krasch skulle väl inte mc:n gå att köra från platsen ex? Killen flög 30m, men hojföraren åkte glatt vidare.. Njaa..

Fast fullt möjligt!

Last edited:
Vilken motorcyklist tar upp en liftare? Speciellt om han inte har en extra hjälm?
Vilken MC går att köra efter att ha smällt in i en sten med sådan fart att passageraren flyger 30 meter? Vilken motorcyklist kör fort vansinnigt fort med en passagerare som bankar en i ryggen och kanske rent av lutar åt fel håll u kurvorna? Varför kunde inte 22-åringen själv ringa ambulans med sin mobiltelefon istället för att ge den till MC-föraren?

Nej, det är lite för många underliga pusselbitar i denna historia...

Japp, historien KAN vara helt eller delvis påhittad. Men den KAN lika gärna stämma också. Låt säga att den har gått via några munnar innan den når www.sporthoj.com det är då lätt att det dras ifrån/läggs till lite här och lite där.

Svaret på dina första frågor KAN ju vara:
- En påverkad förare!

// Niklas

Någon som kört en kilometer på bakhjulet i 172 mph (i snitt tror jag) enligt första länken på google.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman