Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ni har rätt, klart man ska betala i tid. Jag var lite allmänt bitter igår bara. Kan iofs fortfarande tycka att det kanske är lite opassande att ta ut påminnelseavgifter direkt på tex en sån här sak, men men....![]()
Ni har rätt, klart man ska betala i tid. Jag var lite allmänt bitter igår bara. Kan iofs fortfarande tycka att det kanske är lite opassande att ta ut påminnelseavgifter direkt på tex en sån här sak, men men....![]()
Ha, inga råd om skötsel av drivpaket från dig tack.![]()
![]()
Jasså, du e en sådan som visar paketet offentligt...Kom ut på tisdag så skaru få se mitt paket ute.![]()
Nu vet jag inte vad uppläget var.
Men som HW säger så vad har du på en vanlig bankörning att göra och ligga köra på gränsen? Då har hjärnan fullt upp med att överleva och du har inga marginaler kvar. Och blir dessutom en risk för andra....
Vilket en tur i sanfållan tydligen visar.
Tycker att instruktören gjorde helt riktigt.. Kan ha gjort det på ett mer pedagogiskt sätt dock så du inte blev stött...
Som arrangör så har har man ju satt upp vissa regler för en bandag.
Efterlevs inte de reglerna så är det brukligt att en arrangör har instruktörer till hjälp för att plocka bort riskfaktorer. Kurs eller inte.
Testa gränser kan du göra på rr-träning eller ännu bättre på tävling och kval.
Käner på mig att jag vet vem denne instruktör kan vara då han gillar att skjutsa.
Jag antar att det är mig du syftar på..........(föråkare på falken med repsol honda)
Själv känner jag personen ifråga sedan 39 år tillbaka, men det var inte jag
Skall skicka ett litet mail till honom så får han tala för sig själv....![]()
Ha en goooooo sommar så syns vi på banan![]()
![]()
Hej "Farfar"!
Hur kan vi då undvika detta till nästa gång?
Förslag: Alla instruktörer jobbar ENDAST med de deltagare som själva valt att köra i utbildningsgruppen MEN står till förfogande om någon annan i klubben behöver eller vill ha hjälp/tips/råd!
Låter detta som en lösning?
// Niklas
Det låter som en ganska kass lösning. Inte för att det kommer drabba mig då jag med största sannolikhet inte kommer köra med er men är det meningen att man som instruktör inte skall ha rätt att försöka förhindra en olycka, bara för att man inte har i den gruppen att göra? Om man ser någon som har ett riskabelt beteende skall man då snällt vänta på att bli tillfrågad innan man gör något åt det?
Om JAG är instruktör på en kurs så är jag det 100% av tiden, i princip från det att jag vaknar på morgonen tills jag lägger mig på kvällen. Man hjälper ju till, och förväntas oftast hjälpa till med allt som kan tänkas dyka upp. Det gäller ju inte bara på själva banan i aktuellt pass utan i depån, vid macken, på väg hem osv.
Den här tråden handlar om någons stolthet som blev lite gnuggad i kanten när man fick en tillsägelse. Tyvärr bjöd instruktören i fråga på gratis mothugg när denne själv visade sig vara mänsklig och slarvade med sin egen träning.
Jag har gjort det själv, men det är inte DET som gör mig till en sämre instruktör och det fråntar mig inte ansvaret att jobba för säkerheten på en bandag.![]()
edit: om man läser ditt inlägg lite annorlunda och tolkar det med ett glatt sinne kanske det var ungefär så du menade...vad vet jag?![]()
Nuff säd!
/HW
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |