Hej alla!
Först ska jag säga att jag brukar inte vara den som gnäller om ditt å datt utan alla får väl ha sin åsikt, men nu vill jag dela med mej av min.
Jag var på Kinnekulle igår och idag på en körning klubben årdnat, vilken var som vanligt kanon
Tack KMK.
Nu kommer vi till den springade punkten, på dessa dagar har BKK en gemensam utbildning.
Vi kör en licens och en långsam och snabb grupp samt en BKK grupp.
Under gårdagen kör tydligen en SMC instruktör i den snabba gatgruppen där min polare kör och historien blir denna.
Polaren kommer in i depå och har varit ute i sanden och kört (där en motard hör hemma
) vad som händer här näst tycker jag är märkligt.
Då kommer denna SMC instruktör fram, utan att ta av sig hjälmen dessutom och börgar moralpredika om att man inte ska köra på 100% av sin förmåga utan 80-90%.
När han senare babblat klart om sina %-tal hit och dit avslutar han med att ville polaren åka fort, skulle han minnsan åka med honom bakpå istället.
Till saken hör också, att i detta sällskap som polaren hör till står 3 racehojar + en race motard uppställda ( kan hända att vi varit på bana förut ).
Nästa dag, alltså idag åker denne SMC instuktör omkring med mycket folk bakpå, samtidigt som hans drivpaket är påväg att ge upp.
Det hörs tydligt att det inte är till 100% i skick.
Och mycket riktigt så på det näst sista passet ryker kedjan av, som tur va har han ingen passagerare på vid tillfället och kedjan trasslar inte in sig i nåt.
Så min fråga lyder är det ok att bara för man har gått en kurs, sätta sig på andra och vara överspänd och otrevlig.
Är detta rätt sätt att utbilda folk för det är väl det man ska göra som instruktör.
Och om SMC ska sända rätt signaler till unga förare bör man väl tänka på vad man säger eller?
Sen borde man inte lära ut att man ska ha ordning på sitt material och att det inte räcker med 80-90% procent där, men alla dessa saker kanske inte gäller instruktören utan bara dom han instruerar??
Tack för ordet!
Och kör hårt på banorna där ute
Först ska jag säga att jag brukar inte vara den som gnäller om ditt å datt utan alla får väl ha sin åsikt, men nu vill jag dela med mej av min.
Jag var på Kinnekulle igår och idag på en körning klubben årdnat, vilken var som vanligt kanon

Nu kommer vi till den springade punkten, på dessa dagar har BKK en gemensam utbildning.
Vi kör en licens och en långsam och snabb grupp samt en BKK grupp.
Under gårdagen kör tydligen en SMC instruktör i den snabba gatgruppen där min polare kör och historien blir denna.
Polaren kommer in i depå och har varit ute i sanden och kört (där en motard hör hemma

Då kommer denna SMC instruktör fram, utan att ta av sig hjälmen dessutom och börgar moralpredika om att man inte ska köra på 100% av sin förmåga utan 80-90%.
När han senare babblat klart om sina %-tal hit och dit avslutar han med att ville polaren åka fort, skulle han minnsan åka med honom bakpå istället.
Till saken hör också, att i detta sällskap som polaren hör till står 3 racehojar + en race motard uppställda ( kan hända att vi varit på bana förut ).
Nästa dag, alltså idag åker denne SMC instuktör omkring med mycket folk bakpå, samtidigt som hans drivpaket är påväg att ge upp.
Det hörs tydligt att det inte är till 100% i skick.
Och mycket riktigt så på det näst sista passet ryker kedjan av, som tur va har han ingen passagerare på vid tillfället och kedjan trasslar inte in sig i nåt.
Så min fråga lyder är det ok att bara för man har gått en kurs, sätta sig på andra och vara överspänd och otrevlig.
Är detta rätt sätt att utbilda folk för det är väl det man ska göra som instruktör.
Och om SMC ska sända rätt signaler till unga förare bör man väl tänka på vad man säger eller?
Sen borde man inte lära ut att man ska ha ordning på sitt material och att det inte räcker med 80-90% procent där, men alla dessa saker kanske inte gäller instruktören utan bara dom han instruerar??
Tack för ordet!
Och kör hårt på banorna där ute
