SMC-Väst goes Gotland 2011!

T minus 12 hours and counting... :tummenupp
Sitter här i stugan o väntar.

Nu sitter vi i bilen på väg tillbaks till vardagen igen efter en alldeles, alldeles underbar långhelg på Gotland Ring. Ännu en gång har Gotland visat varför de har flest soltimmar i landet!

Fullsatt kurs och precis så instruktörstätt som vi hade hoppats på för bästa möjliga upplevelse och utbildning!
MC-Gruppen jobbade för högtryck med däckbyten, packboxar och snabblagningar med strulande hojar med mera. Fotografen tog över tio-tusen (!!!) bilder som finns att beställa via deras hemsida.

TACK till alla deltagare, instruktörer och resurser som hjälpte oss att göra detta till ett underbart arrangemang!

Vi ses på Gotland 2012!

PS. SMC Väst kan ni närmast träffa igen på Kinnekulle 19-20 Augusti då vi återigen kör en instruktörstät kurs av högsta kvalité!

Last edited:
Har precis tourat hem i lugn o ro från denna riktigt goa (och varma!) tillställning.

Kan bara lyfta på hatten för ett väl genomfört arrangemang! Sånt här ger ju onekligen mersmak! :banana

Snyggt kört alla deltagare!:)

Kul att kunna se bankörning från ett annat perspektiv dvs som flaggvakt/resurs. Detta var premiären för mig och min sambo.
Har tidigare "bara" kört så vi kände att det nog var dax för lite "payback time" från vår del iaf.

Jag skall iaf aldrig mer klaga på flaggvakter nu när man stått på den sidan.
Alla borde prova någon gång!!:D

/Max

Det var en grymt bra helg!
Själv sladdade jag in med andan i halsen en halvtimme efter förarmötet och frågade om jag fick köra. Det fick jag, tack tack tack till er som snabbt fixade besiktning och inskrivning.
Sen körde jag i tre dar och passerade alla möjliga sinnesstämningar, från medioker till lite nöjd till jävligt sur och talanglös till ganska nöjd igen.

Ballaste insikten kom när jag fick åka bakpå en instruktör ett pass. (Stefan? På en röd sak. Förlåt mig för de två groparna du fick i ryggen, hoppas det inte blev permanenta skador.)
Sen körde jag efter honom i samma spårval och det var som att gå från korkad till geni! Lite synd bara att det gick lika fort åt andra hållet dan efter. På lunchen annonserade jag ut hojen, adjö MC-intresse liksom.
Men Fredrik (Vänersborgaren) och hans hjälpinstruktör lyckades lappa ihop mitt trasiga självförtroende och räddade eftermiddagen. Fredrik, nästa gång ska jag testa att äta frukost. Alternativt ta med egna Ballerinakakor. :)

I will not quit my day job men åh vad jag vill köra med er igen! :bugar :bugar :bugar

Jag hade VÄLDIGT kul också! Riktigt goa deltagare och fantastiskt väder  Nästa år blir ÄNNU bättre! Det är jag övertygad om 

Tack! Tack! Tack!

Tack alla underbara människor som var med på Gotland och speciellt ni stackars instruktörer som fått stå ut med mig ;)
Jag har haft helt fantastiskt kul! Har träningsvärk i hela kroppen men kanske mest i ansiktet efter att ha åkt runt med ett gigantiskt leende i flera dagar :D
Speciellt tack till Helena och Danniel, ni har gjort ett kanonjobb! :tummenupp
Ses snart igen hoppas jag.
Kramar till er alla!

Kan inte annat än hålla med föregående talare:tummenupp

Jag gjorde precis utvärderingen av kursen på smc sidan.
För en annan som har fullt upp med att komma ihåg sitt eget namn, har man ju svårt för att minnas alla instruktörers namn:va
Vissa fanns det bilder på, vore dock bra om det fanns på samtliga.

Mvh Daniel

Kan inte annat än hålla med föregående talare:tummenupp

Jag gjorde precis utvärderingen av kursen på smc sidan.
För en annan som har fullt upp med att komma ihåg sitt eget namn, har man ju svårt för att minnas alla instruktörers namn:va
Vissa fanns det bilder på, vore dock bra om det fanns på samtliga.

Mvh Daniel

Härligt att höra att du tyckte det var bra!

Vi jobbar på det där med bilderna, så länge så finns det lite bilder på instruktörer här: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=3832

/Helena
(Tillbaka i vardagen...)

Bilder på samtliga instruktörer är på G. Rätta mig om jag har fel Danne eller Helena?

Jag hann före dig med 1 minut... :yoparty

Last edited:
SÅ kul!

Tack alla deltagare och hoppas ni som vi har haft himla kul.

Vi har redan börjat fundera på nästa år och hoppas så många som möjligt delar vår uppfattning att detta ska vi göra igen...

Det är ju väldigt viktigt för oss att ni som deltar sprider hur kul ni har haft så att vi blir ännu fler som vill ha roligt men samtidigt kan lära oss att bli bättre motorcycklister.

Tills nästa år funderar vi mer kring arrangemangen på kväll och runt själva utbildningen....
Här tar vi gladeligen emot förslag till vad ni vill göra.
Allt från beachvolly till brännboll eller "Tipspromenad" på MC....
Fundera och kom med förslag...

Det vore också kul att höra om 4 dagar är ett bra koncept? Ska man i stället ha 2 dagar med 1 dags vila och ytterligare 2 dagar kanske...
Detta skullle kanske underlätta koncentrationen????

Tack alla Instruktörer /Resurser/ Leverantörer och sist men inte minst Deltagarna....

Magnus Sjöstrand

Tack både instruktörer och deltagare det är kul att vara i miljön och träffa likasinnade. Har lärt mig en hel del under dagarna och man blir sugen på att köra mer.
Man var inte på topp med en halsinfektion i kroppen och tuff värme men kom hem trött och nöjd!
2 bandagar/1 vilodag/2 bandagar kan nog vara bra på just Gotland Ring då det brukar vara sol och varmt på Gotland och dåligt med platser att hitta skugga på banan.
Har gjort utvärderingen på SMC sidan men blev lite begränsat utan bilder på instruktörerna.

Ha det gött

/Tommy

Trots att jag inte kunnat köra 1 meter, så hade jag faktiskt rätt kul och lite nytta lyckades jag väl göra. Nästa år ser jag fram emot att få KÖRA banan också och inte bara åka banan några varv.

Ett steg i taget ;)

:krama på er allihopa :)

/Inskrivnings & depåbitch Cicci

Ingen som har koll på om det finns mc-skrot/delar på Gotland behöver få tag i en r1 07-08 skjuts sadel! Är där från idag till på torsdag! Kanske fel tråd men måste testa mig fram haha

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon