SMC Väst goes Gotland 2010!

Känns inte 2 dagar lite kort för alla utom de som bor där?

Med resa och kursavg. så blir det relativt dyra dagar...3 eller 4 hade känts mer rätt enl. mig.

Henrik

Känns inte 2 dagar lite kort för alla utom de som bor där?

Med resa och kursavg. så blir det relativt dyra dagar...3 eller 4 hade känts mer rätt enl. mig.

Henrik

Det finns naturligtvis tusen åsikter och idéer (läs tråden för Yellow´s körning där motsatsen till ditt inlägg finns). Nu är det första året vi testar och det är mängder av parametrar som har räknats in. Det är ju inte så att vi snutit detta ur näsan på en eftermiddag, arbetet har hållit på sedan vintern/våren 2007/2008.
Men vi tar hjärtligt emot alla åsikter och argument, vi kanske har några ess i rockärmen:tummenupp

Det finns naturligtvis tusen åsikter och idéer (läs tråden för Yellow´s körning där motsatsen till ditt inlägg finns). Nu är det första året vi testar och det är mängder av parametrar som har räknats in. Det är ju inte så att vi snutit detta ur näsan på en eftermiddag, arbetet har hållit på sedan vintern/våren 2007/2008.
Men vi tar hjärtligt emot alla åsikter och argument, vi kanske har några ess i rockärmen:tummenupp

Jag håller med om att det känns kort, men vi kanske får så mycket körtid att däcken inte räcker mer än två dagar :)

Jag kommer också hänga på låset för att få vara med på kurserna i alla fall!

Är det samma typ av kurs som Kemora (#46 Rules!) så känns två dagar på tok för lite. Hellre tre, men ännu hellre fyra om man ändå ska dit :tummenupp

Måste man vara medlem i Smc för att kunna boka? Hittar inte riktigt vad som gäller..

Det står att: "Du måste vara medlem i SMC för att kunna boka och delta i en kurs, kostnad 350 kronor! Medlemsavgiften ska vara betald vid sista anmälningsdag för kursen."

Ni skall veta att vi lyssnar på era åsikter.:tummenupp

Värt att veta är dock att priset för att hyra Gotland ring är avsevärt högre än de ordinarie banor vi hyr. Vi vill naturligtvis kunna leverera en bra lösning där priset för den enskilde deltagaren inte är för högt på totalen. Proportionerna mellan en hög kostnad för kursen och fler dagar skall mätas mot höga transportkostnader och färre dagar. Det är en otroligt svår balansgång:näsblod.

Vi tar med oss åsikterna :)

På SVMC forumet så tolkar jag det som att det blir två kurser, en 4 dagars anordnad av riksorganisationen och denna 2 dagars anordnad av SMC väst.

#46: "Jo som Chrille och jag skrivit tidigare så har vi under de 2 senaste åren planerat för kurser på Gottland för SMC-Riks räkning, men stupat på kostnaderna tyvärr!

Men till nästa år så är det tänkt att vi skall köra en 4-dagarskurs!"

Huruvida Riks skall köra vet inte jag i nuläget och den spekulationen kan vi väl avvakta med tills det finns något mer konkret:tummenupp. Som jag förstår er så vore alla glada desto fler tillfällen det ges.:)

När det gäller vår kurs så var inte tanken med den att vara någon form av definitiv dubbeldag. Man skall kunna anmäla sig till enbart en dag om man vill, men även till båda. Det finns ju faktiskt mc-åkare på ön som kanske vill ta chansen att köra ett steg när tillfälle bjuds på hemmaplan.

På SVMC forumet så tolkar jag det som att det blir två kurser, en 4 dagars anordnad av riksorganisationen och denna 2 dagars anordnad av SMC väst.

#46: "Jo som Chrille och jag skrivit tidigare så har vi under de 2 senaste åren planerat för kurser på Gottland för SMC-Riks räkning, men stupat på kostnaderna tyvärr!

Men till nästa år så är det tänkt att vi skall köra en 4-dagarskurs!"

Jag vill också!
Måste verkligen hitta en vettig banhoj som jag kan registrera. Känns inte alltför troligt att jag kommer nöta stor bana med det mjuka jag glider på nu. Men vem vet. Jag kommer iaf försöka hålla ögonen öppna.

Jag vill också!
Måste verkligen hitta en vettig banhoj som jag kan registrera. Känns inte alltför troligt att jag kommer nöta stor bana med det mjuka jag glider på nu. Men vem vet. Jag kommer iaf försöka hålla ögonen öppna.

Kör på den hoj du har (om det nu är en ER6:a)! Funkar alldeles utmärkt! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Klart du ska med! :tummenupp
Vi får väl se om vi får glida runt på våra mjukisar eller om vi kör RR båda två i sommar :)
:hojcbr

Jag vill också!

Funderar på om man skulle förgylla Gotland med sin närvaro :) Skulle vara kul att köra en superbike på bana, det är ju en viss kontrast till 125GP´n...

Kör på den hoj du har (om det nu är en ER6:a)! Funkar alldeles utmärkt! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Är inte GR en relativt snabb bana?
Har hittils hållt mig på Knutstorp och Sturup. Båda dessa är relativt långsamma banor vilket blir helt ok med en er-6:a. Fick iofs ett tips om att byta oljan i framgaffeln till en lite trögare/tjockare för att om möjligt få lite mer styvhet i den.
Men givetvis kommer den här helgen finnas med i planeringen oavsett om jag hittat en ny hoj eller har kvar denna.

Klart du ska med! :tummenupp
Vi får väl se om vi får glida runt på våra mjukisar eller om vi kör RR båda två i sommar :)
:hojcbr

Ska du med!? Då vet jag inte om jag vågar. :gnissla

Last edited:
Kanske... iaf lördagen... måste bara fixa så jag kan hinna ta mig upp till Vansrbo till söndag fm. Av nån dum anledning ska jag tydligen upp till dalarna och plaska i nån himla bäck!

Så du vågar nog anmäla sig... :tungan
(om jag nu inte redan kört skiten ur dig i Serre Chevalier...)

Ska du med!? Då vet jag inte om jag vågar. :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...