SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

Citat från SMC:
"Nytt för i år är att du har möjlighet till plats i en box för endast 125 kr inkl moms per plats och dag delat med max 3 andra (dvs. 4 totalt) Vill du kunna stå torrt med dina tillhörigheter eller bara glassa lite för kompisarna att du har tak över hojen? platsen i boxen skall betalas i förskott till Karlskoga Motorstadion BG 5360-2314 eller PG 133298-0. Anmälan skickas till nina@karlskogamotorstadion.com Box indelning sättas på en lapp på varje port på framsida, nyckeln kan avhämtas från 08.00. Avhämtning kvällan innan kan ordnas enligt överenskommelse. "

Nu gjort :-)
 

Mmh, största anledningen att inte köra med gathojen är inte att det är jobbigt att banpreppa den, utan att den är så förbaskat dyr att kasta i marken. :crash
Kåporna på den kostar nog mer än vad hela banhojen kostade.
 
Mmh, största anledningen att inte köra med gathojen är inte att det är jobbigt att banpreppa den, utan att den är så förbaskat dyr att kasta i marken. :crash
Kåporna på den kostar nog mer än vad hela banhojen kostade.

Precis! Och nu har vi lärt oss av kursliteraturen att krascha kommer vi att göra!
 
Precis! Och nu har vi lärt oss av kursliteraturen att krascha kommer vi att göra!

Yes, det hade jag redan misstänkt. :hihi pressa bantider gör ju att man ligger nära sin gräns, och ibland över den och då får man göra besök i lecahavet. :gnissla
 
Men vad tusan!?

Du kör runt med förgasarhästar och Manne990 är helsponsrad och känner instruktörerna. Jag är sååå ute ur leken redan innan vi har rullat in i boxarna... :rolleyes:

Yep! Hörde att förgasarhästar är skiten här på forumet, så det fick bli ett gammalt lik med förgasare, som dessutom inte är originalen. :3freak
 
Jag var ute och provkörde banhojen ikväll. Den var leskig! :3freak

Den går riktigt fint och Quick Shiftern är lätt att vänja sig vid. Jag sitter som en smäck på den och den känns faktiskt lättmanövrerad. Så långt är den lik min -12:a, banhojen är ju en -05:a. Men... -12:an har traction control, på banhojen får högerhanden agera traction control. Motorkaraktären är väldigt annorlunda. -12:an med cross-plane drar väldigt starkt och jämnt över hela registret. Banhojen har inte cross-plane utan drar starkt till 7000 rpm, sedan blir den helt vansinnig och drar iväg som ett vilddjur med effekttoppen mellan 10500-12500 rpm.

Det kommer att krävas lite tillvänjning, men jag tror och hoppas att vi kommer att bli vänner. Annars kanske det finns någon som vill byta till sig en leskig R1 mot en R6? ;)
 
Det kommer att krävas lite tillvänjning, men jag tror och hoppas att vi kommer att bli vänner. Annars kanske det finns någon som vill byta till sig en leskig R1 mot en R6? ;)

Du kan byta mot min 01:a, den är inte läskig någonstans. Förutom att den ser lite vidrig ut pga min inkompetens att göra snygga kåpor och reparationer.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top