Galne Dansken
Uppsala Roadrunners
Nysse skrev:....Som jag har förstått så ...
SMC-uppsala`s och Bumseklubbens instr. redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag.
...Känns lite som att man sätter en annan nivå än dom erfarna instr som redan finns och har hållit kurser under flera år med eller utan SMC stämpel. Så varför inte vända sig till dom?
Inget negativt om Bumseklubbens eller SMC-Uppsalas instr. säkert duktiga men det luktar bara lite .......LR?
Reserverar mig mot ev faktafel eftersom det är min egen uppfattning.
/
KORREKTION: bl. a är SMC-uppsala`s och Bumseklubbens trafiksäkerhets övningar på inhägnat tävlings område redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag 2004.
- detta för att kurserna följar dom riktlinjar som SMC har för såna övningar. Och att SMC Uppsalas Läns Instruktörs Ansvariga har godkännt kurserna.
- Alla län i Sverige har exact samma möjlighet.
Tyvärr har vi i sporthojs projektet inte resourcer att ringa, faxa, skriva, etc. till alla - vi kör "effektivt på internet" i stället - och vi får hoppas att dom flesta tycker detta går bra!!
Försäkringsbolagen, har generellt 2004, varit nöjda med dom låga skadesfrekvenser som SMCs övningar på bana har haft. Sålunda har bolagen stödjat SMCs jobb med trafiksäkerhets fortbildning även på bana.
Det känns som att SMC har samma positiva möjlighet även 2005.