SMC söker ”100 sporthojs Instruktörer!”

Nysse skrev:
....Som jag har förstått så ...

SMC-uppsala`s och Bumseklubbens instr. redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag.

...Känns lite som att man sätter en annan nivå än dom erfarna instr som redan finns och har hållit kurser under flera år med eller utan SMC stämpel. Så varför inte vända sig till dom?

Inget negativt om Bumseklubbens eller SMC-Uppsalas instr. säkert duktiga men det luktar bara lite .......LR?

Reserverar mig mot ev faktafel eftersom det är min egen uppfattning.

/

KORREKTION: bl. a är SMC-uppsala`s och Bumseklubbens trafiksäkerhets övningar på inhägnat tävlings område redan godkända av SMC-riks och av vissa försäkringsbolag 2004.

- detta för att kurserna följar dom riktlinjar som SMC har för såna övningar. Och att SMC Uppsalas Läns Instruktörs Ansvariga har godkännt kurserna.

- Alla län i Sverige har exact samma möjlighet.

Tyvärr har vi i sporthojs projektet inte resourcer att ringa, faxa, skriva, etc. till alla - vi kör "effektivt på internet" i stället - och vi får hoppas att dom flesta tycker detta går bra!!

Försäkringsbolagen, har generellt 2004, varit nöjda med dom låga skadesfrekvenser som SMCs övningar på bana har haft. Sålunda har bolagen stödjat SMCs jobb med trafiksäkerhets fortbildning även på bana.
Det känns som att SMC har samma positiva möjlighet även 2005.

Galne Dansken skrev:
Du som redan är SMC Instruktör, skal ha fått information om sporthojs instruktörs utbildning av dit läns instruktörs ansvariga! Har du inte fått detta bör du ta tag i denna och klaga på!

Jag har precis flyttat, och bytt disktrikt, så jag tror jag ramlat lite mellan stolarna. Vi får se hur det går, den som lever får se.

/Pajje

Galne Dansken skrev:
** Micke – ge inte upp – det är nu att Ditt och dina assistenters jobb ska bli till glädja och nyttja för oss alla.. (Jag fattar fortfarande inte varför att flera av körningarna på Svista inte är SMC aktiviteter!!)

Vi har allt försökt få till godkännande från flera håll, även SMC. Från SMC's håll sas det då att Stockholms kurser var nog och att vi inte behövdes. Bäst repons har vi fått från LF men tyvärr satte högre BMW och Kuståmintresserade chefer stopp för samarbetet i själva slutskedet.

Jag har även varit med och försökt få Ducceklubbens bankörningar godkända av SMC och försäkringsbolagen. Att man bedriver utbildning och kan ha 60-70 deltagare per gång över 15-talet banåkningar per år och nästan inga olyckor alls (klart mindre än SMC's egna kurser) hjälpte inte. SMC sanktionerade då inte annat än sina egna körningar och att SMC godkände våra körningar var ett av gundkraven från försäkringsbolagen.

Om det nu ligger rätt i tiden att utbilda sporthojsåkare så är jag mer än gärna med och försöker få till något vettigt.

/Micke

Jag måste ju va som klippt och skuren för det här, jag har ju
gjort det mesta på hojen och bredvid hojen :rolleyes: Eller vad
säger du Jesper ???

Galne Dansken skrev:
SMC söker ”100 sporthojs
Instruktörer!”
:banana

SMC satsar nu och söker ett stort antal sporthojs instruktörsämnen, letandet sker på bl. a www.sporthoj.com

”Vi ska utbilda ett rikstäckande nätverk av mycket kompetenta sporthojsinstruktörer, som kommer att arrangera mängder av trafiksäkerhetshöjande kurser för oss sporthojsförare” säger SMCs trafiksäkerhetsansvarige Jesper Christensen –> Galne Dansken!

”Vi söker några av Sveriges klokaste sporthojsåkare – de som med pedagogiskt sinne kan förklara för de andra i riskgruppen att trafiksäkerhet börjar med rätt attityd – innan man kan börja utveckla tekniska körfärdigheterna.”

Kandidater kan anmälda sig här på www.sporthoj.com/smc fram till 15 april.

Sedan kallas de bästa till Idolliknande intervjuer som kommer att hållas runt om i Sverige i början av maj. Den som klarar denna tuffa uttagning får sedan vara med på utbildning 2 – 5 juni på Kinnekulle Ring. Kursen kommer att innehålla pedagogik, fakta om motorcykelolyckor samt avancerad broms- och kurvteknik med tydliga kopplingar till körning i trafik.

Endast de som klarar av kursen kan efteråt kalla sig SMC Sporthojsinstruktör och blir en del av en mycket kompetent och exklusiv skara utvalda hojåkare – som i sin tur ska arrangera kurser på t. ex. banor runt om i Sverige.

Syftet är att olyckstalen kommer att minska för den mest utsatta gruppen, de som kör sporthoj

Vill Du veta mer?
http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/press/nyheter.asp?dw=d&n=228
eller
http://www.motorcyklisterna.org/pdf/mcfolket/022-022-205.pdf
eller - Häng med i tråden här….

eller anmäld intresse direkt på www.sporthoj.com/smc

ja, imorgon är väl deadline?
Ska bli spännande och se vilka som kommer med :)

BLUERIDER skrev:
Jag måste ju va som klippt och skuren för det här, jag har ju
gjort det mesta på hojen och bredvid hojen :rolleyes: Eller vad
säger du Jesper ???

Risken finnzz :D

Dock är inte jag som styr - se till att få lagt intress anmälan in NU - dörren stängs d. 15´ende....

Mattias skrev:
Jag vore som klippt och skuren för jobbet, men är det kul då?
Varning! Idéellt arbete är skitgöra för ansvarskännande eldsjälar med otack som lön. Många timmar med mycket arbete och liten tid över till eget nöje. Jag tycker faktiskt att du borde söka!

ja men inte får man väl reda på detta imorrn?

Gjorde det för en månad sen

Vi vill ju höra hur många ansökningar som kommit in när ni räknat alla 2 eller de i högen :D

Galne Dansken skrev:
Risken finnzz :D

Dock är inte jag som styr - se till att få lagt intress anmälan in NU - dörren stängs d. 15´ende....

Tack för alla ansökningar - jätte roligt att SÅ mycket duktigt folk har sögt :tummenupp

Vi kommer dom nästa 2 veckor att gå igennom alla ansökningar - och därefter börja att ta kontakt med dom 100 som vi kommer erbjyda plats på kursen.

- Jag kommer bli lite trög på att svara här på sporthoj dom närsta dagarna - men, det går säkert bra.. :va

Galne Dansken skrev:
Tack för alla ansökningar - jätte roligt att SÅ mycket duktigt folk har sögt :tummenupp

Vi kommer dom nästa 2 veckor att gå igennom alla ansökningar - och därefter börja att ta kontakt med dom 100 som vi kommer erbjyda plats på kursen.

- Jag kommer bli lite trög på att svara här på sporthoj dom närsta dagarna - men, det går säkert bra.. :va

Skulle det inte först göras en intervju, och sedan plockas ut 100, eller hoppar ni över det steget?

/Pajje

Galne Dansken skrev:
Kommer ni inte tala om för oss andra varför vi inte platsade?

Psychobiker skrev:
Skulle det inte först göras en intervju, och sedan plockas ut 100, eller hoppar ni över det steget?

/Pajje

Tror nog det kan sållas ordentligt redan på ansökningarna, om det blir så mycket som 100 intervjuer så är det ett jäkla jobb med.

Jåke skrev:
Kommer ni inte tala om för oss andra varför vi inte platsade?
Nope, det är så mycket jobb att skriva en positiv slutrapport för projektet att ni inte hinns med. Slutrapporten kommer att peka på en massa positiva, men svårmätbara, saker som uppnåtts och bevisa att det var ett bra projekt - väl värt de resurser som använts.

Bingo skrev:
Nope, det är så mycket jobb att skriva en positiv slutrapport för projektet att ni inte hinns med.
Så kallad lögn och förbannad dikt? :tungan :hihi :3freak

Man kan inte skriva en slutrapport förrän ett projekt är slutfört. I detta fall efter minst ett par år när man sett om det gav nåt resultat :lol

Hur går det med uttagningen :confused: Jag vill ha besked så jag kan planera min semester.

Det kommer väl nån form av offentligt besked när uttagningen är klar så man vet om man inte platsade, typ ett inlägg här eller nått...

/Pajje

Last edited:
Webspy skrev:
Verkar som om du o jag inte passade..... Vi får gå runt i depån o visa hur man ska göra istället. vara lite "förståsigpåig"
Jag tror att dom såg mitt besök i bollhavet i söndags :gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...