SMC-kursen med stort K Kemora 2011!

Hur tar man sig enklast till Kemora egentligen? Går det någon färja Nynäshamn-Vasa eller så?

Nattfärja från Värtahamnen med Silja eller Viking till Åbo på lördagskvällen är bra. Sen har man ca 45 mil å köra norrut därifrån på söndagen. Har varit där två gånger och vi har kommit upp runt 15-tiden båda gångerna, men släp. Då har man tid att installera sig i stugan/hotellet och hälsa på sina medboende osv. :tummenupp

Nattfärja från Värtahamnen med Silja eller Viking till Åbo på lördagskvällen är bra. Sen har man ca 45 mil å köra norrut därifrån på söndagen. Har varit där två gånger och vi har kommit upp runt 15-tiden båda gångerna, men släp. Då har man tid att installera sig i stugan/hotellet och hälsa på sina medboende osv. :tummenupp

Tack för tipsen, låter ju toppen! De lär inte ha spännremmar för hojen på finlandsfärja va? (Har varken bil eller släp)

Tack för tipsen, låter ju toppen! De lär inte ha spännremmar för hojen på finlandsfärja va? (Har varken bil eller släp)

Hmm, har inte behövt tänka på det ju, men jag skulle råda till att ta med egna, eftersom det lär vara rätt många hojåkare som skall med färjan. Både folk till Kemora och andra resenärer. D v s om färjan har ett antal spännband kanske de inte räcker till alla.

Kanske finns chans att samåka på nåt släp om du inte vill köra upp. Brukar alltid vara folk som vill ha sällskap :).

Hej alla efter mässan!! Är något trött efter att pratat kurser i 4 dagar a 12 timmar:näsblod

För er som är intresserade av att dels spara pengar och träffa andra Kemora-knutters, så kommer det snart att dyka upp (i denna tråd eller en ny tråd) en gruppbokning på färja mellan Stockholm och Åbo lördag kväll den 16/7 och hem fredag kväll den 22/7!:tummenupp
Antal platser blir ca 50 st.

Mvh TL Per

Hmm, har inte behövt tänka på det ju, men jag skulle råda till att ta med egna, eftersom det lär vara rätt många hojåkare som skall med färjan. Både folk till Kemora och andra resenärer. D v s om färjan har ett antal spännband kanske de inte räcker till alla.

Kanske finns chans att samåka på nåt släp om du inte vill köra upp. Brukar alltid vara folk som vill ha sällskap :).

Jag har inte haft problem att låna spänband på båten - men, jag brukar ju var iväg en dag innan!

Hmmm, blev nyss klart att jag byter hoj den 19'nde. Blir en motard istället... Är kemora så snabb så det blir jobbigt att köra motard?

Hmmm, blev nyss klart att jag byter hoj den 19'nde. Blir en motard istället... Är kemora så snabb så det blir jobbigt att köra motard?

Polarn har kört 2 år på raken med en 525a på kemora och det verkar ha gått hur bra som helst. Du är dock inte snabbast på rakan ;)

Jag vill ha titeln, "mest KTM loggor" i depån. :)

Man måste ju variera sig:) Det står en ny svart K9:a i garaget:tummenupp
Ny som i NY?
Jag trodde norrlänningar var sånna där jävulska bakåtsträvare som aldrig gjorde nånting annorlundare än vad det har gjorts dom senaste 245åren?

Ny som i NY?
Jag trodde norrlänningar var sånna där jävulska bakåtsträvare som aldrig gjorde nånting annorlundare än vad det har gjorts dom senaste 245åren?

Ny som i 0 mil på mätaren:)

Jo vi vill inte gärna ändra någonting som gjorts på samma sätt sedan 1846, det funkade då så då måste det funka nu...:tungan

Bifogat

• Gixx.jpg
    Gixx.jpg
    218.2 KB · Visningar: 63
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT