Hej Martin,
Med all sannolikhet handlar det om
Försäkringsregler, d v s bolagens bedömningar och ansträngningar för att reducera sina skadekostnader för vurpor under kursdagar. Som Du ser på länken har vissa bolag redan restriktioner när det gäller steg 4. Då ökar anmälningar - och vurpor - i steg 3...
Jag beklagar att Du är missnöjd, och tro mig - INGEN i SMC önskar ett snårigt och svårbegripligt reglemente som drabbar de många för att stävja ett fåtal. Men i detta fall tror jag det handlar om att försöka rädda ett fullgott försäkringsskydd under kurserna...
Låt oss se vad som framkommer på den länkade sidan så småningom, den brukar innehålla rätt och riktig info så snart som det bara är möjligt!
Annars? Var mässan bra?
Tack för klar info. Jag har respekt för omgivande problem men anser ändå att gränsen två år är fjuttig.
Är det klientelet "en kurs vart tredje år" som vurpar upp premierna verkligen?
Är det möjligt att köra kurser under samma premisser som en vanlig bandag? Alltså att var och en står för sitt (så länge det inte handlar om lösa styrändar naturligtvis)? Kanske en särskild grupp vid samma tillfälle bara?
(not: jag har inte läst din länk ännu ifall saker klarnar ännu mer där)
Mässan är alltid bra fast det är lite tråkigt i de japanska båsen måste jag säga. Att klämma på samma cykel jag redan har fast med en ABS-ring och annan lack mot min lockar inte direkt till att hosta upp hundratusen i mellanskillnad och köpa nytt. Att R6 enbart tas in på beställning är illavarslande.
Bolt är frän tycker jag nog förstås. Jag tror på den. MT-09 också, den känns väldigt lätt att gunga mellan knäna.
Superleggeran, KTM:s 1290, VemDetNuVarIgens Moto3-cykel i KTM-båset plus hela tillbehörsträsket är behållningen.
Fick ett snack med BG, en av Sveriges två räserhjältar. GRYMT intressant kille att lyssna på.
Jag köpte DVD:n, köp den! Absolut sevärd hittills och i mitt tycke bra producerad med tanke på förutsättningarna (har inte hunnit igenom hela ännu, klockan drog iväg igår kväll).
Bumpar härmed att BG ska hålla ett föredrag ikväll 18:30, sök info i Isle of Man-tråden om var.
Troligen rymmer inte samvetet ett besök men jag hade gärna gått dit.
Men två år är för feset. Tre hade jag kunnat köpa men helst fyra.