SMC körningar till nästa år

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Tjena folkens.
vi är redan igång med planeringarna inför nästa år gällande SMC körningar.

Vad vill DU vi skall göra för att Du skall vara intreserad av att gå vår utbildning?
Vi vill försöka anpassa våra körningar så vi får med så mycket race hojar som möjligt eftersom vi fortfarande står för över 80% av försäkrings kostnaderna.
så fram med förslag så skall jag försöka ta med alla bra förslag

Mvh /Torstein.

Okej, 7 snabba funderingar :rolleyes:

1. Smalare trottoarer
2. Minst 5 varningar innan snuten får ge en böter för nått :tummenupp
3. Obligatorisk ooouuuiilliiii utbildning på körskolan :tungan
4. Bredare vägar
5. Minst 2 bilfria dagar i veckan
6. Fri bensin till Honda ägare :D
7. Skicka pumorna på hojskola så di lär sig att Knuttar e goa killar i skin :yoparty

Tror det var en del viktiga saker ni kan jobba mä inför nästa år.....

Lycka till !

Skutte skrev:
Okej, 7 snabba funderingar :rolleyes:

1. Smalare trottoarer
2. Minst 5 varningar innan snuten får ge en böter för nått :tummenupp
3. Obligatorisk ooouuuiilliiii utbildning på körskolan :tungan
4. Bredare vägar
5. Minst 2 bilfria dagar i veckan
7. Skicka pumorna på hojskola så di lär sig att Knuttar e goa killar i skin :yoparty

Tror det var en del viktiga saker ni kan jobba mä inför nästa år.....

Lycka till !

C:\ignore Skutte / funka / alltid.nu

Kungen skrev:
C:\ignore Skutte / funka / alltid.nu

APAPAPAPAPAPAP !

Här skapar jag ju en del nog så viktiga saker för er att jobba med :7peta

Kommer folk inte på era körningar så kandet kanske va så lätt att ni får annonsera bättre, billigare kurs dagar o mer variation på kurser :fatta!

Klart vad vet jag :va dhooo :rofl

Billigare bandagar.
Har aldrig kört och det är säkert välinvesterade pengar, men det tar ändå imot.

Skutte skrev:
APAPAPAPAPAPAP !

Här skapar jag ju en del nog så viktiga saker för er att jobba med :7peta

Kommer folk inte på era körningar så kandet kanske va så lätt att ni får annonsera bättre, billigare kurs dagar o mer variation på kurser :fatta!

Klart vad vet jag :va dhooo :rofl

C:\ignore mode /off

Annonsera bättre
Annonser kostar pengar. Helt klart vi jobbar på det.

Billigare kurser
Är önskvärt för oss med. Om vi kan bibehålla samma kvallite med lägre kostnad kör vi. som läget har varit i år är det en omöylighet tyvärr då det kostar en slant att utbilda instruktörerna med så de kan bli ännu bättre. och för er som tror det kostar bara 1200:- att utbilda 1 instruktör 1 dag. kan tro om igen.
snittkostnad ligger på ca 4-5000 per instr och dag.

Mer variation på kurserna
Den är bra. vi har till nästa år som målsättning att hjälpa de osm redan gått vår utbildning ännu längre. detta innebär följande
Är det första gången du går vår utbildning så går du samma utbildning som den har varit i år.
Har du däremot gått den så har vi möjlighet att ge personliga uppgifter att öva på.

vet faktiskt inte hur det ser ut idag.. är räjs(oförsäkrade)hojjar välkommna? isf, är kurserna så avancerade så man har nytta av det även om man har en 30-40 bantimmar bakom sig?

Henke skrev:
Billigare bandagar.
Har aldrig kört och det är säkert välinvesterade pengar, men det tar ändå imot.

Vår utbildning är ingen bandag.
om du skall utbilda dig i ditt jobb. vad kostar det?. beroende på vad du jobbar med men låt oss säga ca 6-7000:- per dag och det är inte ens kul att sitta i ett klassrum och få en massa information.
Här har du en heldag på bana dår du kör motorcykel som är hur kul som helst.

kajlyl skrev:
vet faktiskt inte hur det ser ut idag.. är räjs(oförsäkrade)hojjar välkommna? isf, är kurserna så avancerade så man har nytta av det även om man har en 30-40 bantimmar bakom sig?

På grund av försäkrings problematiken så måste motorcyklarna minst vara trafik försäkrade.
och om den är så avancerad så om du har 30-40 bantimmar bak dig.
Svaret är JA

oavsätt om du har 5000 bantimmar bak dig där du ligger på en bana och kört rundt och rundt utan att ha ett mål (förrutom att komma ner till 1.02 på knudan) så finns det tilloch med något i vår grund utbildning som jag lover dig kommer att sänka DIN varvtid med ca 2 sek.
Vad allt handlar om när man är på bana är att bryta ner sin egen körning och ta reda på "Vad är det jag kan bli bättre på"

Hur många av er kan med handen på hjärtat säga "När jag var på min senaste körning på en bana så arbetade jag med olika delar av min körning".
Ni kanske tänkte. Aaaaa jag måste fan komma ner till 1.12 på knudan
eller fan mina dämpare är kassa så jag kommer inte ner till 1.12 det är omöjligt med denna hojen.

INGET är omöjligt bara mer eller mindre svårt.

Låter intressant, synd att man inte har en gathoj tillgängligt.
Men ärligt talat så försöker jag alltid jobba på min teknik på träningar, vet att det är lååååångt från fulländad, men att hojjen hade 67hk gav en nått mer o skylla på :tungan

kajlyl skrev:
Låter intressant, synd att man inte har en gathoj tillgängligt.
Men ärligt talat så försöker jag alltid jobba på min teknik på träningar, vet att det är lååååångt från fulländad, men att hojjen hade 67hk gav en nått mer o skylla på :tungan

har du lite effekt får du satsa på hög kurvhastighet i stället.
Köra Vide Arc i stället för hard in/hard out som man kan med en hoj på 167 hästar.
du vet säkert redan om allt detta. MEN vet du hur du bryter ner din körning i olika delar och analyserar det ?

Sedan är det först till nästa år vi har nästa körning så du hinner skaffa en reggat hoj tills dess.

Finns det möjlighet att avboka sig med giltigt förfall anmäler jag mig till allt ni har att erbjuda till kommande sommar. Jag vet att jobbet kommer ställa till det för delar av min hojsäsong.

Vad vill jag lära mig då? Man kan läsa mycket teori om hur man kör hoj. Man kan läsa precis hur man ska ta en kurva. Det man inte kan läsa sig till är hur jag rent praktiskt ska göra det. Någon som står och tittar på mig när jag kör och säger hur JAG ska bete mig i sadeln. Jag antar dock att det redan är det SMCs dagar är tänkta att ge.

Det är lättare att köra rakt fram än att svänga. Det är väl det som är den största anledningen till att folk kör av vägarna? Ens egna mentala spärrar sätter gränser för hur mycket man vågar svänga. Hojens tekniska gränser är bra mycket större. Jag vill lära mig att lägga min egen gräns längre bort. Vill förstå att hojen inte sviker mig utan klarar en hel del.

blacktriple skrev:
Finns det möjlighet att avboka sig med giltigt förfall anmäler jag mig till allt ni har att erbjuda till kommande sommar. Jag vet att jobbet kommer ställa till det för delar av min hojsäsong.

Vad vill jag lära mig då? Man kan läsa mycket teori om hur man kör hoj. Man kan läsa precis hur man ska ta en kurva. Det man inte kan läsa sig till är hur jag rent praktiskt ska göra det. Någon som står och tittar på mig när jag kör och säger hur JAG ska bete mig i sadeln. Jag antar dock att det redan är det SMCs dagar är tänkta att ge.

Det är lättare att köra rakt fram än att svänga. Det är väl det som är den största anledningen till att folk kör av vägarna? Ens egna mentala spärrar sätter gränser för hur mycket man vågar svänga. Hojens tekniska gränser är bra mycket större. Jag vill lära mig att lägga min egen gräns längre bort. Vill förstå att hojen inte sviker mig utan klarar en hel del.

Jippiiieee en som fattat vad det handlar om. :banana
vi kommer lägga ut blänkare här när vi fått datumen spikade från knudan så dår är det bara att anmäla sig.

/Torstein.

Last edited:
Håller med Blacktriple!

Lära sig komma in ett flyt, samt veta att man har marginalerna på min sida.

Personligen tycker jag det är lite mycket snack på BKK. Mera köra efterlyses! Men det kanske är svårt att genomföra då det finns ett antal grupper där alla ska få sina behov tillfredställda. Kortare mer intensiv teori vore att förespråka!

Magoozi skrev:
Håller med Blacktriple!

Lära sig komma in ett flyt, samt veta att man har marginalerna på min sida.

Personligen tycker jag det är lite mycket snack på BKK. Mera köra efterlyses! Men det kanske är svårt att genomföra då det finns ett antal grupper där alla ska få sina behov tillfredställda. Kortare mer intensiv teori vore att förespråka!
När det gäller vår teori så handlar det om vår utbildnings metodik som är det bästa sättet att förmedla kunnskap på den korta tiden och som fastnar längst.

Javisst inga problem. vi halverar antalet deltagare och dublerar priset.

hur många röstar för detta ?
Detta är mycket svårt att få ihop.
Jag önskar jag kunde utbildat 20 pers i 3 dagar för 1000:- det hade varit ett paradis. men tyvärr en utopi.

Jag hoppas att tvådagars kursen i i förra veckan var lyckad och uppskattad av deltagarna. Tyvärr hade jag ingen möjlighet att anmäla mig i år, men hoppas att ni kommer att ha fler tvådagars kurser även nästa år, gärna i början på säsongen förslagsvis någon gång under juni månad.

Harmon Rabb skrev:
Jag hoppas att tvådagars kursen i i förra veckan var lyckad och uppskattad av deltagarna. Tyvärr hade jag ingen möjlighet att anmäla mig i år, men hoppas att ni kommer att ha fler tvådagars kurser även nästa år, gärna i början på säsongen förslagsvis någon gång under juni månad.

Den var mycket lyckat. tyvärr för lite deltagare vilket gjorde vi gick back på den.
Men de som gick kursen hade massor av instruktörer till förfogande.

Kungen skrev:
Den var mycket lyckat. tyvärr för lite deltagare vilket gjorde vi gick back på den.
Men de som gick kursen hade massor av instruktörer till förfogande.
Nån som analyserat varför det var få deltagare?
Jag hade inte heller möjligheten att gå denna gång (jobb) men skulle gärna gjort det. Kan dock inte fatta varför en dag med SMC kostar 1200 och två dagar 3000 kr. :va
Tretusen är mycket pengar även om jag vet att det är välinvesterade pengar.
Till detta får man räkna förlusten av en semesterdag samt två T o R resor till Knutstorp samt soppa.
Körde min första endagarskurs i år och är jättenöjd, kommer naturligtvis tillbaka och hoppas att jag fortsätter utvecklas som förare.

Till sist håller jag med Skutte till 100%

jag var med förra året och lärde mig en massa!
det är bra kungen grabbarn behöver en spark där bak :)
jag är med nästa år om inte jobbet står ivägen!

Kungen skrev:
När det gäller vår teori så handlar det om vår utbildnings metodik som är det bästa sättet att förmedla kunnskap på den korta tiden och som fastnar längst.

Javisst inga problem. vi halverar antalet deltagare och dublerar priset.

hur många röstar för detta ?
Detta är mycket svårt att få ihop.
Jag önskar jag kunde utbildat 20 pers i 3 dagar för 1000:- det hade varit ett paradis. men tyvärr en utopi.

Jag förstår vilka sanslösa summor det rör sig om, inget snack om saken.
I det stora hela är jag grymt nöjd. Senast nu på bkk hade jag Tuben som instruktör, stora applåder till honom. Förklarade på ett vettigt sätt.

Vad jag däremot märkte var att folk blev helt knäpptysta när det gällde att ställa frågor. Ingen sa någonting. Jag kanske är väldigt framåt, men jag ville bara ha valuta för pengarna.

(Om Tuben läser så var det jag som envisades med att knäskrapa mest hela tiden...)

Ni gör ett kanonjobb som instruktörer, allt tack ska ni ha!

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back