SMC körningar till nästa år

Maverick_ou812 skrev:
Nån som analyserat varför det var få deltagare?
Jag hade inte heller möjligheten att gå denna gång (jobb) men skulle gärna gjort det. Kan dock inte fatta varför en dag med SMC kostar 1200 och två dagar 3000 kr. :va
Tretusen är mycket pengar även om jag vet att det är välinvesterade pengar.
Till detta får man räkna förlusten av en semesterdag samt två T o R resor till Knutstorp samt soppa.
Körde min första endagarskurs i år och är jättenöjd, kommer naturligtvis tillbaka och hoppas att jag fortsätter utvecklas som förare.

Till sist håller jag med Skutte till 100%

6. Fri bensin till Honda ägare :D
7. Skicka pumorna på hojskola så di lär sig att Knuttar e goa killar i skin :yoparty

3000 är absolut mycket pengar. jag brukar jämföra med en kurs i ditt arbete, vad kostar en sådan. snitt pris ligger på ca 6-7000 per dag och då har du inte ens kul. (Även om det inte är du som betalar)
orsaken att 1 dagar kostar 1200 och tredagar är att det kostar en slant att ha 25 instrukrörer sovande någonstans. de vill kanske ha lite mat med. sedan är det en hel del andra kostnader som tillkommer om man skall ha teoripass och annars som inte är med på 1 dagars.

mclinda skrev:
jag var med förra året och lärde mig en massa!
det är bra kungen grabbarn behöver en spark där bak :)
jag är med nästa år om inte jobbet står ivägen!

Visst är det så.
de står på strandvägen och snackar och sedan på en raka där vissa hoppar upp och ner. :brinnerup

Shitponfritt efter detta inlägger skall jag hålla låg profil ute på stan :-)

Kungen skrev:
.....orsaken att 1 dagar kostar 1200 och tredagar är att det kostar en slant att ha 25 instrukrörer sovande någonstans. de vill kanske ha lite mat med. sedan är det en hel del andra kostnader som tillkommer om man skall ha teoripass och annars som inte är med på 1 dagars.
Tänkte inte på det..... Tackar för det svaret!

Vad skulle kursen kosta med övernatting för deltagarna också (dom som vill). Då kunde man ju snackat hoj och haft trevligt på fredagkvällen? Om nu instruktörerna ändå stannar över så kunde detta kanske vara ett lockbete för att få fler deltagare? Bara spånar...

Magoozi skrev:
Jag förstår vilka sanslösa summor det rör sig om, inget snack om saken.
I det stora hela är jag grymt nöjd. Senast nu på bkk hade jag Tuben som instruktör, stora applåder till honom. Förklarade på ett vettigt sätt.

Vad jag däremot märkte var att folk blev helt knäpptysta när det gällde att ställa frågor. Ingen sa någonting. Jag kanske är väldigt framåt, men jag ville bara ha valuta för pengarna.

(Om Tuben läser så var det jag som envisades med att knäskrapa mest hela tiden...)
Ni gör ett kanonjobb som instruktörer, allt tack ska ni ha!

Pssst tänk på att tuben läser här ute med. det är vi som skall dras med honom sen efter han läst detta. :-)
Det är fantastiskt roligt och se någon som våga ställa frågor. annars är det specialt i den röda gruppen. coola killar som redan kan allt.
när vi skall köra utan broms för att få flyt i körningen så är det vissa som sägar. Bha. va fan är det för nytta med det.
Nästa gång skall jag smörja nonstick teflon på bromsarna fram och se om de kommer sig rundt första kurvan.
rätt inngångs hastighet i en kurva är det vad allt handlar om. vare sig man heter Valle Rossi eller kalle kula.
Jag är absolut inte snabbast på knudan. men efter lagt snart 10.000 varv där ute har jag kanske hittat något sätt att ta mig rundt :-)

Maverick_ou812 skrev:
Tänkte inte på det..... Tackar för det svaret!

Vad skulle kursen kosta med övernatting för deltagarna också (dom som vill). Då kunde man ju snackat hoj och haft trevligt på fredagkvällen? Om nu instruktörerna ändå stannar över så kunde detta kanske vara ett lockbete för att få fler deltagare? Bara spånar...

det är plats till 28 pers i stugorna. varje stuga kostar ca 700 per natt. (7 stugor. sedan kan man lätt ligga 2 pers på golvet i en stuga.

Pris

Kungen skrev:
om du skall utbilda dig i ditt jobb. vad kostar det?. beroende på vad du jobbar med men låt oss säga ca 6-7000:- per dag och det är inte ens kul att sitta i ett klassrum och få en massa information.

Hej

Skillnaden är att jag befinner mig 8-10 timmar om dagen på mitt jobb men i genomsnitt över året kanske max 0,5 timmar per dag på min hoj. Sen får jag ofta BETALT för att gå utbildningar på jobbet.

Jag har bara gjort en bandag och tyckte det var skitkul rent ut sagt men har lite förslag att komma med.

Se till att någon som inte kör så fort kommer med i reportage i en eller flera tidningar och där visa att man inte behöver vara 25-30 årig kille med 150 hk i motorcyklen för att ha kul på en bandag/utbildningsdag. Man kan även vara 55 årig dam med 25 hk motor och ha jättekul och lära sig en massa som ökar trafiksäkerheten.

Det jag vill lära mig är att lita mer på min MC och veta att både den och däcken inte sviker mig när jag är ute och kör på vägarna och tex behöver lägga ner lite till eftersom mötande fordon skär min kurva.
Sen vill jag lära mig bromsa och tänker gå bromskursen till våren.

Många som inte är så snabba vågar helt enkelt inte anmäla sig till bandagar/ utbildningar eftersom de är rädda för att "vara i vägen". Jag blev själv meddragen av min bror till en bandag annars hade jag nog aldrig kommit på tanken. Alla här på listan har säker en eller flera som de känner som hade behövt eller velat vara med på en bandag men som behöver en knuff i rätt riktning för att vara med.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back