SMC gobraap?

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag gillar SMC och tanken runt det men imorse fick jag mail att jag har blivit inbjuden till GoBraap utan minsta förklaring vad det är eller varför jag är inbjuden. Känns som det finns lite att jobba med på info-sidan här. Min omedelbara reaktion är att det är spam. "Du har blivit inbjuden till GoBraap, klicka här för att se vad det är"

Omtag behövs....

Aha, var det därifrån. Det där mailet uppfyllde ju alla kriterier för sådant man absolut inte skall klicka på, så det raderades omedelbart och rapporterades som phishing-försök.

De borde ha bättre koll på internetsäkerhet än att skicka sånt här.

Det här fick jag i fredags så för egen del blev jag inte så överraskad. Ert kanske hamnade i någon spamtvätt?

”
Svemo ersätter Mitt Svemo, TA och TAM med GoBraap, där även dina medlemsuppgifter kommer att finnas.
Övergången sker successivt. När din förening ansluter sina medlemmar får du som saknar konto ett mejl från GoBraap om att ett konto har skapats åt dig. Mejlet är korrekt och en del av Svemos systembyte.
Ladda ner GoBraap-appen och aktivera din profil. Du behöver använda kontot för att köpa din licens för säsongen 2027. Licensköpet öppnar den 1 december 2026.”

Jag fick ett förvarningsmail från Svemo för några dar sen och tänkte bara "Vem fan har döpt det där?" och raderade det eftersom jag inte sysslar med organiserad sport.

Verkar ju mer vara någon miss att folk inte har fått det första mailet från Svemo. Det är ju inte SMC som byter system men jag tror medlemsskapet ligger i SvemoTA?

Det senaste mailet jag har fått från Svemo är för drygt tre år sen. GoBraap-mailet skrek phishing däremot, man måste ju ha bott under en sten sen millennieskiftet för att klicka på något sånt.

Man gör som vanligt, svär en ramsa, öppnar upp en sökmotor och kollar vad det är.
Ser det misstänkt ut så är det det tills någon/t annan/t tillför mer info.

Nyheter
Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången