Nysse
Trött på spam
Tycker att ni ska skilja på bandagar och bankurser!!! Antar att ni har egen erfarenhet av båda delarna.
/
/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nysse skrev:Tycker att ni ska skilja på bandagar och bankurser!!! Antar att ni har egen erfarenhet av båda delarna./
69:an skrev:Du har naturligtvis helt ratt, det ar en karnfraga i hela diskussionen. Bade "bandagar" (mer eller mindre fri gasning) och "bankurser" (a la CSS och BKK) omfattas ofta av benamningen "bankorning" som i mina oron klingar litet tveksamt - och vad gor det da inte i F-bolagens oron...![]()
Det du kallar bankurs borde snarare kallas forarutbildning pa bana, eftersom malet i de flesta fall ar en battre forare i trafiken och inte i forsta hand en forare med en sekund lagre varvtid.
Och ja, har egen erfarenhet av bada varianterna.![]()
Nysse skrev:Ok! Illa vald benämning. Men finns det ett glapp mellen BKK och typ Mckursen. Är det den som CSS ska fylla då?
Nysse skrev:#2 Varför har då inte SMC kunnat stödja dom kurser som redan exsisterar?
sandstream skrev:Kul att IF gjort en kovändning, bara hoppas att de andra bolagen hänger på.
@Josef: Stor bana är ett par gånger roligare än Rörken och 1000:- för 2 dagar ser jag som mer än prisvärt!![]()
69:an skrev:Vad jag forstar utifran informationen pa McKursens hemsida sa har RR-kursen litet eller ingenting med generell forarutbildning *for trafik* att gora, utan fokuserar pa tavlingskorning pa bana (aven om det naturligtvis finns gemensamma moment och beroringspunkter). Darigenom hamnar den litet utanfor den har diskussionen. Ratta mig garna om jag misuppfattat.
HW skrev:Jag försökte förra året att få en chans att åtminstone presentera vårt "nya" striktare upplägg men jag möttes endast av ointresse och besvärade suckar. I år skiter jag faktiskt i det tills någon annan reagerar.
/HW

Med tanke på hur mycket SMC satsar på sporthojar i form av kurser och plats i MC-folket m m så borde nog ni custom-åkare ha anledning att klaga mer än oss men det är svårt att ta livet av ett gammalt rykte.Haggan skrev:Jag kör HD.... och fått för mej att det är "bara" sporthojar som är med i SMC....![]()
För det är så... tror jag... att om man kör costum... eller HD... så tror/tycker man att SMC är bara för sporthojar.. och sen tror/tycker sporthojarna att SMC är bara för costumhojar...
Jisses vad jag blir förvirrad!!!!!!!!!
PS. Jag är med i SMC....![]()
FredrikP skrev:2286507De har ingen grupp för tävlingshojar, riktigt synd då det är svårt att hitta bra träning för detta. Jag blev rätt snopen då jag missat detta och ska dit i nästa vecka och har bara en racehoj.... Var det inte Swedie som körde förra året och tyckte det var guld, hade han en gathoj då?
Han var väl i England och hyrde en av deras R6FredrikP skrev:Var det inte Swedie som körde förra året och tyckte det var guld, hade han en gathoj då?
Ducatista skrev:1962672SMC är består bara av gamla gubbar på customhojar...
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |