SMC gå ut ur NTF?

Skiter de i sina medlemmar?

Svaret var lite ironiskt, om en orginisation skiter i medlemmarna så är det befogat att gå ur. Jag tycker att SMC sköter sig bra. Men om nån tycker motsatsen så bör dom inte vara med i orginisationen.
 
Svaret var lite ironiskt, om en orginisation skiter i medlemmarna så är det befogat att gå ur. Jag tycker att SMC sköter sig bra. Men om nån tycker motsatsen så bör dom inte vara med i orginisationen.
Ok. Jag är inte medlem i SMC.
Men jag försöker bilda mig en uppfattning om huruvida jag ska gå med eller inte.
Därav min fråga.
 
Ok. Jag är inte medlem i SMC.
Men jag försöker bilda mig en uppfattning om huruvida jag ska gå med eller inte.
Därav min fråga.

SMC är en stark röst för oss hojåkare, och jag tror inte det finns någon annan som är lika bra att föra våran talan med den kraft som SMC har.
Dessutom får du väldigt bra priser på hojrelaterade saker som medlem.
 
Ok. Jag är inte medlem i SMC.
Men jag försöker bilda mig en uppfattning om huruvida jag ska gå med eller inte.
Därav min fråga.

För dom allra flesta på Sporthoj.com så tjänar man in medlemsavgiften till SMC med råge bara på försäkringsrabatten...
 
För att citera VV eget folk: "Vi har under de senaste 10åren gjort många saker som var för sig är bra men summan av allt kanske inte alltid blivit så lyckat" Denna mening var även det enda vettiga uttalande jag hört av en representant från VV. Måste hålla med dig om att det det är dags att ta ifrån NTF och Claes Tingvall mfl mandatet då deras satsningar så tydligt missar målen. Personligen har jag helt tappat förtroendet för NTF och VV förmåga att inse att de måste förenkla trafikmiljön och focusera på att öka de enskillda trafikanternas "vakenhet" och kompetens att framföra sina fordon istället för att enbart focusera på hastigheten. SE bara på det nya fenomenet att bilister segar sig om vid omkörningar så de går farligt långsamt, allt för att VV och NTF har pläderat för att det är så farligt att köra för fort och dessutom gjort det dyrt, frågan är hur många som skadats eller dött pga att de kört om för långsamt med för hög växel osv, tidigare lärde man ut att omkörningar skulle ske under acceleration för att minimera tiden man ligger i bredd, numera verkar man vilja maximera den tiden:huvet

Jag tycker det är lite som vanligt med beslutsfattare, man tar den enkla väg genom att ge säg på fel sak eller den enkla vägen och skylla på fartsyndare,, Jag jobbade tills för ett tag sedan som ansvarig för en skadeverkstad för personbilar och så djävla mycket krockar som sker på parkeringsplatser så kan det fan inte bero på vad vi har för hastighet på våra vägar utan hur klantiga folk är.
Sen blir jag aldrig klok på bilismen om det nu är en väg med vägren Varför kan man inte åka ut och underlätta för den som vill köra om, istället pinhåller man säg till mittlinjen och om man kommer förbi så får man helljuset i nacken,,, den här listan kan ju göras hur lång som helst med hur man ska hindra för varndra i trafiken............ Ett fenomen större än universum, ta mej fan.

Ok. Jag är inte medlem i SMC.
Men jag försöker bilda mig en uppfattning om huruvida jag ska gå med eller inte.
Därav min fråga.

Om andra sporthojare tycker du ska gå med så gör det,,,,,, gå kurs och kör på bana så får du rabatt, vad väntar du på:) :)
 
Last edited:
:) Vägverket har fått kritik för sitt arbete med den berycktade Nollvisionen och får ingen extra anslag av regeringen till fartkameror m,m :hihi :hihi

Dessutom som låter det som NTF kommer att få minskade statsbidrag, om jag hörde rätt på nyheterna :hihi :hih
NTF får sina anslag minskade med 25 miljoner!
 
NTF får sina anslag minskade med 25 miljoner!

Ja, jag tyckte jag hörde det men det lät som en för stor summa, men det var alltså sant.
Man kan ju hoppas att de tar till säg av den kritiken efter som de tror att de har gjort ett bra jobb för att närma sig Nollvisionen,,, istället ökade trafikdödade i år trots alla fartkameror t,ex.
 
Ja, jag tyckte jag hörde det men det lät som en för stor summa, men det var alltså sant.
Man kan ju hoppas att de tar till säg av den kritiken efter som de tror att de har gjort ett bra jobb för att närma sig Nollvisionen,,, istället ökade trafikdödade i år trots alla fartkameror t,ex.

En lite konstig aspekt i VV förklaring att olyckstalen gått upp pga högkonjunkturen och som de hävdar ökad trafik pga denna. I mina ögon ser det VÄLDIGT konstigt ut samtidigt som jag nyligt läst att drivmedelsförsäljningen gått ner för första gången, hur går det i hop med den VV hävdade ökningen av resandet:confused:
 
1 anledning att vara med i SMC någon ?!

Du får två!

Har du ens försökt ta reda på det genom att gå in på deras sida och kolla in vilka rabatter du kan få på allt från däck till försäkringar? ;)

Och anledning nummer två - i dessa dagar av mediadrev där "MC-döden" rubriksätts med vita texter på svart bakgrund, så behövs verkligen en lobbyorganisation.
 
En lite konstig aspekt i VV förklaring att olyckstalen gått upp pga högkonjunkturen och som de hävdar ökad trafik pga denna. I mina ögon ser det VÄLDIGT konstigt ut samtidigt som jag nyligt läst att drivmedelsförsäljningen gått ner för första gången, hur går det i hop med den VV hävdade ökningen av resandet:confused:

Haha! Kan se paniken vid fikabordet på VV:s kontor för trafiksäkerhet. "Shiiit, shiiit, hur fan har vi missat detta?! Vad ska vi säga?? Vi kan inte skylla på för lite fartkameror då de bevisligen inte räddat någon.. JA! Högkonjunktur..."

Speed don't kill, people do.
 
En lite konstig aspekt i VV förklaring att olyckstalen gått upp pga högkonjunkturen och som de hävdar ökad trafik pga denna. I mina ögon ser det VÄLDIGT konstigt ut samtidigt som jag nyligt läst att drivmedelsförsäljningen gått ner för första gången, hur går det i hop med den VV hävdade ökningen av resandet:confused:

Det låter ju väldigt skumt :confused: personligen tror jag att många lägger hjärnan kvar hemma innan man sätter sig i bilen. En man på NTF i Östergötland sa nått om att det sitter i huvudet på bilister och det har han ju faktiskt rätt i.
Några orsaker som jag tror: pratar telefon, litar för mycket på tekniken i bilar, tankspriddhet och att man inte tänker på vad som faktiskt kan händemedans man färdas på våra vägar.

En engelsk motorjournalist sa en gång om man byter airbags mot knivar så skulle vi tänka oss för mer i trafiken,,,,,,,,,,,,,,
 
Hör och häpna nu är varken Farten eller den ökande trafiken som är orsak till att så många dör i trafiken,,,,, på Aktuellt i kväll säger VV att det är Alkoholen som är 1:a på topplistan över alla dödsolyckor :va :va och man har inte ens knystat nått om oss hojåkare :) som senast i somras var den heta potatisen

TROVÄRDIGHET:confused: :confused:
 
Och anledning nummer två - i dessa dagar av mediadrev där "MC-döden" rubriksätts med vita texter på svart bakgrund, så behövs verkligen en lobbyorganisation.


Men då ska ju inte SMC vara medlem i NTF

NTF är starkt motorcykelfientliga, det är ofta dom som gör uttalanden om "MC-döden" till media.

Det var väl det som var ursprungsfrågan i tråden?
 
Nej jag är inte med och påverkar genom medlemskap i smc, de vill bara ha mina pengar så det har råd att göra ingenting precis som facket.
Rabatt kan jag fixa själv bra mkt bättre.
 
Men då ska ju inte SMC vara medlem i NTF

NTF är starkt motorcykelfientliga, det är ofta dom som gör uttalanden om "MC-döden" till media.

Det var väl det som var ursprungsfrågan i tråden?

Jo men blir ju NTF vingklippta när de tappar 25 milj, i statsbidrag så de tappar jo en del kraft där:D
 
Ntf

Jag kan för mitt liv inte förstå varför SMC ska vara kvar i en sån skitförening som bara är en megafon för dumheter!!??

Vem på den här siten tror uppriktigt,att det går att ändra en sådan extraordinär pratkvarn som Björn Eriksson?:arsele
Det finns inte någon i den föreningen som han bryr sig om!
Det är bara kulisser och fasader där..

Tacka fan att att han gnölar när han ser sin lekplats blir nermonterad
Så om SMC lämnar NTF med buller och bång och skramliar med vapnen i media så har vi nog påskyndat dess nedläggelse.
För där finns inget kvar att påverka snart..:)
/Roffe
 
Nej jag är inte med och påverkar genom medlemskap i smc, de vill bara ha mina pengar så det har råd att göra ingenting precis som facket.
Rabatt kan jag fixa själv bra mkt bättre.

Nej, det kanske fungerar bättre att stå med byxorna nere och undra vad som kom i trehundra bakifrån? Sedan har du ingen större nytta av dina egenfixade rabatter. :näsblod

Man häpnas varje gång folk blir orättvist behandlade av en arbetsgivare - ja, hör och häpna, det kan hända även idag - och undrar var facket är, när de en månad innan stod och häcklade dem och aldrig i hela livet skulle gå med. Fungerar jättebra att stå på egna ben så länge allt går bra.

Facket kan bli bättre, de gör väldigt tokiga saker ibland, men det är bra de finns. SMC har mig veterligen inte gjort några tokiga saker - mest bra saker om man får tro dem själva :) - och därför är jag medlem. Utöver det så får jag ju en MC-tidning i brevlådan då och då + rabatt på försäkringen, vilket inte gör saken sämre. :tummenupp
 
Back
Top