SMC Broms&Kurvkurs Västerbotten

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
Stark Varg EX samt en Tenere 700 Extreme
Nu kör vi broms&kurv kurs i västerbotten också!!!

SMC Västerbotten anordnar banåkningskurs i Skellefteå (19/8) och Lycksele (20/8) på respektive Gocartbana.

följande info är hämtat från MCfyrkantens hemsida
http://mcfyrkanten.has.it/

SMC Västerbotten
Bankörningsdagar

SMC Västerbotten inbjuder till bankörningsdagar i Lycksele och Skellefteå innehållande både teori och praktik. SMC arbetar för att minska antalet dödade och skadade motorcyklister på olika sätt. En metod är fortbildning som ger bättre och säkrare förare.

Teoridelen handlar om hur du som förare kan förbättra din kurvteknik. Du får b la lära dig den grundläggande tekniken om hur du fäster blicken inför kurvtagning, gaskontroll, bromsteknik samt hur man använder kroppen under körning. Praktikdelen ger dig möjlighet att träna på tekniken på bana utifrån dina egna förutsättningar.

Kostnad:
Kursdagen kostar 200 kronor för SMC-medlem och 300 kronor för icke SMC-medlem. Vem kan delta? Alla motorcyklister som vill förbättra sin körteknik, oavsett motorcykel, kan vara med.

SMC förbehåller sig rätten att ställa in bankörningsdagen vid för få deltagande.

Plats och datum:
Gokart-banan Skellefteå 19 augusti kl. 10-18
Gokart-banan Lycksele 20 augusti kl. 10-18

Anmälan till:
Tomas Brännström
070-218 20 65
tomas.brannstrom@systeam.se

p.s Swedie är naturligtvis välkommen!!!

Jippiiieee 50 guld åkare. det kommer bli kul då många av de kan köra riktigt bra och en guldvinge inte är svår att köra.

finns en film på nätet. länken är här på sporthoj med 2 guld körare som hade kört skiten av många här inne.

Marcus75 skrev:
2362414 GRATTIS! är kanon kul med gokart bana, roligt att ni får igång det där med :tummenupp

väskskrap med guldvinge

http://videos.streetfire.net/hottest...14ADDCA774.htm

Det där är riktigt fett!!!

Wingen är annars lite speciell att köra, när man kommer upp i fart så får man hålla emot med armarna eftersom luften går runt kåpan och trycker föraren ganska rejält i ryggen.
Sen är det lite fjärrkontroll över styrningen, man ger styrimpuls...väntar...väntar...och plötsligt så händer det något segt där framme...:D

e inte du på taket Niklas?

länken funkar inte :va

Last edited:
Kungen skrev:
2362444 e inte du på taket Niklas?

Nej, jobbet hägrar... men ikväll sitter jag på taket på den nästan färdiga friggan:tummenupp

Funderar på om jag skulle sätta upp ett staket och bygga en liten whiskyveranda uppe på friggan, då kan vi sitta där och filosofera över motorcykelns vara eller icke vara...:)

Kungen skrev:
2362444 e inte du på taket Niklas?

länken funkar inte :va

är inte du och tittar på CSS på knudan :tomten

Niklasinorr skrev:
2362454 Nej, jobbet hägrar... men ikväll sitter jag på taket på den nästan färdiga friggan:tummenupp

Funderar på om jag skulle sätta upp ett staket och bygga en liten whiskyveranda uppe på friggan, då kan vi sitta där och filosofera över motorcykelns vara eller icke vara...:)

jag kommer direkt om det finns fall skydd :näsblod

Last edited:
Gottis skrev:
2362463

jag kommer direkt om det finns fall skydd :näsblod

Du är också alltid välkommen om du har vägarna förbi Luleå...men det lär väl kanske inte hända så ofta...:rolleyes: :)

Niklasinorr skrev:
2363040 Du är också alltid välkommen om du har vägarna förbi Luleå...men det lär väl kanske inte hända så ofta...:rolleyes: :)

Nja säg inte det Brosan bor ju i skälleftiå :öl

Gottis skrev:
2363143 Nja säg inte det Brosan bor ju i skälleftiå :öl

Jamen då är det ju bara ett tjejkast upp till Lulstan...:tummenupp

...åsså finns det ju en anledning till att du kommer och hjälper mej och sp2 den 19:e...visst?:)

Niklasinorr skrev:
2363603 Jamen då är det ju bara ett tjejkast upp till Lulstan...:tummenupp

...åsså finns det ju en anledning till att du kommer och hjälper mej och sp2 den 19:e...visst?:)

Ja visst betalar du resan upp lr :rolleyes: lr tror du vi kan få SMC att pröjsa

Gottis skrev:
2364108 Ja visst betalar du resan upp lr :rolleyes: lr tror du vi kan få SMC att pröjsa

Med en deltagarkostnad på 200 spänn? Yeah, sure...:rolleyes:
Jag tänkte bara att du skulle passa på att hälsa på din brorsa?:)

Niklasinorr skrev:
2364125 Med en deltagarkostnad på 200 spänn? Yeah, sure...:rolleyes:
Jag tänkte bara att du skulle passa på att hälsa på din brorsa?:)

Blir nog i vinter så man kan köra Skoter och jaga lite på fjällen...nu har jag två tävlingar jag försöker få ihop lite stålar till....

ett par tjejkast?. shitponfritt inte från skåne iaf. då krävs det säkert en rysk kulstöterska..
eller vänta nu det var från skellefte.

Kungen skrev:
2364355 ett par tjejkast?. shitponfritt inte från skåne iaf. då krävs det säkert en rysk kulstöterska..
eller vänta nu det var från skellefte.

För f-n Torstein, håll ordning på geografin...men jag förstår att det kan vara svårt för en dansk...:D

Men om du/ni/alla skulle dyka upp så kan jag bjuda på en norrländsk specialitet...

Bifogat

• Helangar.jpg
    Helangar.jpg
    77.8 KB · Visningar: 127
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT